Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Emiel's daily, golf 3 vr6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89696)

Emiel-64 08-09-2011 19:56

Emiel's daily, golf 3 vr6
 
Bij deze show ik mijn golfje hier ook maar even!

Begin mei gekocht met 2ton op 't klokje.

Specs:
GTI 8v
schroefset verlaagd
origineel trekhaak

Verder niet veel bijzonders, maar goed genoeg als daily!
Zo kocht ik 'm:







Gelijk originele gti achterlichten gemonteerd!
Motorkap en grille zaten vol met steenslag, dorpels waren hier en daar goed krokant, achterklep had wat puntjes, dus heb hem even aangepakt!

Dorpels & bodem weer hard gemaakt, achterklep ontdaan van de roest en ruitenwissergat gecleaned, motorkap & grille opnieuw gespoten etc.

Gelijk wat stabi-rubbers & draagarmrubbertjes vernieuwd, kat eronder gezet ivm apk, grote beurt met distributie gedaan.

Toen ik nieuwe apk had maar eens op zoek gegaan naar een leuke set wielen, kwam uiteindelijk uit bij een setje 3delige wrd's (Chevlon mesh).
De golf 4look heldere lampen hebben plaats gemaakt voor een set originele gti's. Heb de reflector van de 4looks wel gebruikt, en de glazen van de gti lampen gesmoked.
Gelijk een set duistere verstralers & dummies in de bumper gemonteerd, icm oranje knipperlichten & US runninglights.

Verder een hoop kleine dingen, als clipjes, deurpinnetjes, dashboarddelen en klein spul in orde gemaakt.

En ondertussen stond de auto er zo bij:
(2e van rechts)






Toen daarna met een kameraad afgesproken om de auto eens goed te poetsen op de plaatsen waar hij niet gespoten was.
Toen we er met klei overheen gingen werd al snel duidelijk dat de auto wel een goede poetsbeurt kon gebruiken :D

En dat is dus ook gebeurd!
Eindresultaat:



















(PS: ben nog altijd opzoek na een setje centerkappen voor de Chevlon's.. iemand tips?)

Daarna nog wat kleine dingen aan de auto gedaan, ben momenteel bezig met de inbouw van een beetje muziek.
ik houd er niet van dat alles in 't zicht ligt, dus heb er voor gekozen voor een dubbele kofferbak bodem te gaan:




In de bodem komt uiteraard nog een gat zodat de sub z'n druk kwijt kan, en de versterkertjes kunnen ademen.
Setup is niet echt interessant.. 10' pioneer subje van 350rms, icm 2 crunch 2 kanaals versterkertjes, crunch composet & JBL 3weggers (millenium edition ofzo?)

En dan was ik nog niet tevreden over de gaar gelastte einddemper, dus heb bij Arie uit leuvenheim een remusje onder een gare vr6 uitgehaald!
Deze gister avond nog even gemonteerd:













En tot zover mijn daily!

Voorwielen gaan nog iets verder naar binnen (rijdt nu met 16mm spacers, moet 10 of 12 hebben.
Ook de cambershims voor de achteras liggen klaar, dus dan kan 'ie komend jaar plat op z'n bek!

Binnenkort eerst de winterwieltjes weer monteren, en voor nu eens even lekker kachelen zonder zorgen!

Gr Emiel :D

jorg-maashees 08-09-2011 20:20

Kel, respect voor wat je allemaal aan die auto gedaan hebt.

De eerste avond dat je hem had, bij nico op de brug dacht ik : wat is dit voor een roestbak ! :eek: die bodem, dorpels en wielranden zagen er wel serieus slecht uit.

Maar na een paar maanden hard werken, heb je er echt een nette auto van gemaakt en ik vind het echt een dikke bak :thumbup:

Ps: kun je met die nieuwe demper weer praten in de auto onder het rijden ? :D

Emiel-64 08-09-2011 20:25

Hey kameroad!
Net ook die aardbeving gevoeld? gebeurt er nog is wat in dit land haha..

Maar bedankt! Heb er al wel wat uurtjes in zitten nu ja, maar dat vond ik 'm wel waard!

Ja deze 'demper' dempt wel gewoon, dus praten is geen probleem meer gelukkig!!

jorg-maashees 08-09-2011 21:20

Hey kameroad,

fijne aarbeving wah :screwy: ik dacht even dat ik gek werd ofzo, maar was gelukkig niet de enige die het voelde :D

Volgende week even naar leuvenheim voor wat spullen, welke oavond hedde tied? :thumbup:

Emiel-64 08-09-2011 21:27

Heb voor maandag en dinsdag de cali van Jelle hier.. Koprevisie en grote beurt, ma denk dat ik woensdag al wel kan dan!

vdWal. 09-09-2011 05:52

net wagentje emiel :thumbup:

LRR 09-09-2011 06:31

Die is behoorlijk opgeknapt inderdaad. Mooie velgen ook !!

Maar komt er überhaupt wel licht door/uit je koplampen ???

Dennis-Mash 09-09-2011 12:12

Hé, bekende auto. Ding was niet meer te redden met het poetsen.. Haha :D

Emiel-64 09-09-2011 18:30

Thnx Leute!
@LRR: Jawel, 't lichtbeeld klopt nog aardig, en de hoeveelheid is net genoeg haha!

ErikvanBilsen 09-09-2011 18:48

Nette wagen. Ziet er weer een stukje beter uit dan toen je hem kocht.
De koplampen zijn alleen niet mijn ding. Maarja zo is er altijd wel wat dat je anders zou doen.

sander-ja 11-09-2011 10:00

Leuke auto Emiel :thumbup:

Emiel-64 13-09-2011 22:51

Dankjewel voor de reacties!

@ Erik: Klopt, zo is er altijd wel iets dat je zelf zou veranderen.
Misschien loop ik komend jaar wel weer met een ander idee in m'n kop, en verander ik 't weer.. Spul voor zo'n mk3 ligt toch torenhoog op elke sloop haha!

Emiel-64 13-10-2011 22:01

Zo, kofferruimte ook weer klaar gemaakt ;)
Als kofferbak verlichting gewoon deurbak verlichting van een Highline gebruikt!




























Uploaded with ImageShack.us

Zo, nu nog een hoedenplank zonder speaker gaten en ik ben tevreden :)

Emiel-64 24-07-2012 23:00

Inmiddels veel te veel gebeurd,

Oa lederen interieur ingebouwd,
vr6 AAA ingebouwd/omgekeurd
WRD's opgeknapt, diverse panelen opnieuw gespoten, morettes gemonteerd etc etc etc



Dennis-Mash 24-07-2012 23:19

Dit is geen daily meer. Haha

Showtime 25-07-2012 06:55

Quote:
Originally Posted by Dennis-Mash
Dit is geen daily meer. Haha

haha :thumbup: +1

lowrider23 25-07-2012 08:46

Damn, echt een hele mooie Golf! :thumbup:

Emiel-64 25-07-2012 09:51

Thnx!

Hier nog een aantal foto's:













Naafkapjes worden nog voorzien van WRD stickers!

lowrider23 25-07-2012 13:28

Ja, ga ons een beetje lekker zitten maken... :tongue:
Strakke ride!

Emiel-64 25-07-2012 21:19

Haha, t'is maar een daily golfje hoor :tongue:

Thnx kerel! :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 17:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.