Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   16v probleem (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89095)

golf mk2 90 22-08-2011 20:09

16v probleem
 
hallo,

ik heb sinds een half jaar een mk2 gti 16v kr, dat ik deze auto kocht moest eigenlijk de distributie vervangen worden, maar door tijd gebrek niet aan toegekomen. afgelopen 3 weken had ik vakantie en ben ik eraan begonnen. overigens liep de motor altijd perfect!

wat ik heb vervangen is het volgende, distributie riem, spanrol waterpomp, rotor verdeler kap, bougie kabels en de bougie's. alles ging perfect stukje rijden ongeveer 10km, stond voor het stoplicht en zag dat de auto aardig heet werd.
maar goed hij werd wel vaker iets heter dus schonk er niet veel aandacht aan.

op de terugweg naar huis van het ene op het andere moment begint de auto zo erg te bokken en te stoten dat ik er op geen enkele manier mee verder kon rijden. ding laten staan en naar huis gesleept, de thermostaat ging niet open.

na deze vanavond vervangen te hebben en de boel te hebben ontlucht, nog steeds bokken en stoten, hij doet dit alleen als de motor warm is.
ik heb verschillende topic's gevonden via de search maar niks kunnen vinden hierover.

nu mijn vraag aan jullie, aangezien ik er erg moe van word, wat kan dit veroorzaken zo plotseling? is er doordat de thermostaat stuk was iets anders kapot?

ik hoor het erg graag!

groeten mies.

Gino89 22-08-2011 20:18

Ik weet niet hoe warm de motor is geworden, Koppakking lek, en of de kop scheef getrokken?

Verder kan het zijn dat de timing niet goed is, en dat die daar door ook snel warm word. heb je eens naar de bougies gekeken hoe deze er uit zien? De ontsteking goed afgesteld? Riem wel goed liggen?

Als hij voor het riem verwisselen wel goed liep. En nu niet meer zou ik eerst even kijken of de riem niet een tand verkeerd ligt.

golf mk2 90 22-08-2011 20:25

ik heb gekeken, en de riem staat een tandje te ver naar voren. ja hoe warm is hij geworden, hij kwam zeker op driekwart maar het lampje is niet gaan knipperen, de ontsteking heb ik niks aan gedaan, en de bougie's nog niet bekeken.

ik ben het voor vandaag wel weer even zat (ben al 3 dagen bezig) even goed bedankt en ik zal de punten die opnoemt gaan bekijken.

Gino89 22-08-2011 20:31

Ik ken er alles van, Tijd is niks met zon problemen ;)

Als je de riem doet vervangen zul je de (voor) ontsteking ook moeten bij stellen. d.m.v. een lamp. Denk dat je ontsteking niet goed staat. En dat die daar door ook warm is geworden. Heb je niks gemerkt onder het rijden dan? Dat de auto minder vermogen had?

golf mk2 90 22-08-2011 20:40

de ontsteking is idd niet afgesteld. maar ik vind het vreemd dat hij eerst goed reed, en dat het ineens over was met de pret.

nee ik heb er helemaal niks van gemerkt onder het rijden, de olie bleef tussen de 90 en 100 graden, de temp meter bleef netjes in het midden, er was niks aan de hand en vermogen had ie juist meer dan voor de riem wissel is mijn idee.

Madison 22-08-2011 21:37

Mijn KR heeft een gemiddelde olietemp. van 115 graden.
De KV temp loopt vaak wel hoog op,tot 3/4 van het wijzerplaatje,
maar gaat ook steeds weer terug naar het midden...
ook bij mij knippert het lampje nooit...

volg dit topic ff...

golf mk2 90 28-08-2011 16:14

zo daar ben ik weer, ik ben iets wijzer geworden maar ben nog niet achter het probleem.

hij doet het iig weer, distributie staat op tijd ontsteking staat op tijd.
maar nu het volgende, als ik de sleutel omdraai wacht ik even op het gezoem van de brandstofpomp, daarna starten en lopen,geen rare geluiden oid dus ik dacht mooi!

dus niet, na een kwartiertje half uurtje stationair lopen gaat mijn thermostaat open, tegelijkertijd op dat moment valt de motor gewoon uit. direct weer starten gaat niet, ik moet ongeveer een minuut wachten.

heeft iemand hier enig idee hoe dit kan?
ik heb iets gevonden over een bobine of regelapparaat die te warm werd?

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

groet mies.

golf mk2 90 29-08-2011 15:26

iemand enig idee?

Antera 29-08-2011 17:12

tis heel erg vreemd dat het nooit was en nu ineens wel heb je iets gedaan met de waterpomp al zou dit niet mogen verklaren dat hij uitvalt na openen thermosstaat. denk dat het meer een samenloop van omstandigheden is. of de waterpomp moet zo enorm veel tegendruk krijgen als de thermostaat open gaat maar zou dan weer niet weten waarvan

jorg-maashees 29-08-2011 18:04

Ik gok op de koppakking. Waarom? zodra de thermostaat opent zal hij waarschijnlijk drukverlies krijgen waardoor hij uitvalt of iets in die geest.

golf mk2 90 29-08-2011 20:51

ik wil zo wie zo nog een lek test doen binnenkort, omdat hij zo warm is geworden kan het zijn natuurlijk dat hij mijn koppakking eruit geblazen heeft. want voordat hij zo warm is geworden reed de auto echt super.

heeft er iemand voor de rest nog een idee?

jjetta 29-08-2011 21:49

tis gewoon vreemd dat ie een half uur gewoon goed loopt en goed op het gas reageert en geen rare geluiden, en als ie dan warm wordt begint ie te stotteren en valt uit:s

golf mk2 90 31-08-2011 20:14

iemand nog een idee waar ik naar zou kunnen kijken? ben inmiddels nog geen steek verder gekomen.

golf mk2 90 02-09-2011 19:39

niemand?

Gino89 02-09-2011 21:02

Als de koppakking lek zou zijn moet hij kvs gaan gebruiken en of olie. Ik zou eens kijken hoe de bougies uit zien? En eens de olie dop er af halen en kijken naar de kleur van de olie. Als die grijs zou zijn weet je dat er water in de olie is gekomen.

vwgolfjeII 03-09-2011 09:44

Ik denk dat je bobine het heeft begeven. die wordt te warm en houd ermee op. Dan laat je hem afkoelen en doet ie het weer. Ff controleren als ie uitvalt of er nog een vonkt van de bobinekabel komt.
En je kunt zien of je koppakking stuk is door borrelen in de KVStank. En als er kvs bij je olie zit kun je dat testen. Je pakt de pijlstok eruit en houd er en vuurtje onder,wanneer hij gaat knetteren zit er vocht(kvs) in je olie.

succes is altijd moeilijk zoon probleem.

golf mk2 90 03-09-2011 19:56

kvs is gewoon roze olie stinkt niet, is mooi lichtbruin en knettert niet met de aansteker.
hij verbruikt niks.(gelukkig)

heb einde van deze middag een nieuwe bobine gehaald kijken of dat wat uithaalt.

golf mk2 90 04-09-2011 17:09

oke, bobine vervangen nog steeds hetzelfde probleem. :(
auto stond net 5 minuten aan toerental begon te schommelen en het was weer over.

toen ik hem weer wilde starten gebeurde er iets vreemds, hij begon te ploffen uit de uitlaat en draaide moeizaam rond. kwartiertje later, starten lopen :screwy:

daarna de stappenmotor even schoongemaakt hielp ook niks.
ik heb zelf het vermoeden dat het iets met de ontsteking zelf te maken heeft.
kan er inwendig iets stuk gegaan zijn?

wie o wie kan mij helpen? ik zie door de bomen het bos niet meer :shake:

bedankt voorde reactie's :thumbup:

Gino89 05-09-2011 21:23

Is je kop niet gescheurd? zo gauw als hij warm word dat de scheur groter word en hij de compressie weg duwt. Heb je de compressie al gemeten ?

Ik weet niet of je een compressie setje hebt. Als hij uitvalt, even de compressie na meten. Of ergens laten na meten.

Heb je geen lamp dan voor de ontsteking af te stellen? Weet niet of de bougies als eens zijn vervangen? Misschien dat die niet goed vonken als ze warm worden. Bougies kabels eens op scheuren gecontroleerd? En de kleur van de bougies?

Het kan ook zijn dat de hal sensor stuk is, weet niet of een KR die heeft?

Verder misschien dat hij ergens valse lucht trekt, i.v.m warmte en het uit zetten van onderdelen?

Het kunnen meerdere dingen zijn. en zo als Antera al zegt, een samen loop van meerdere kleine problemen?

golf mk2 90 11-09-2011 09:50

gevonden! hal sensor is/was stuk loopt weer zoals het hoort, nu af laten stellen!

mag ik iedereen bedanken voor het meedenken!


All times are GMT +1. The time now is 16:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.