![]() |
Golf 2 of 3 ?
Ik ben zoekende naar een Golf 2 of 3 in de lagere prijsklasse maar ik lees hier en daar toch nog wat dingen waarvan ik denk..."hmmm" aangaande een golf 3, met name mbt. de roestgevoeligheid.
Dus mijn vraag is, is de kwaliteit van een 2 beter dan een 3 of kan ik bijvoorbeeld helemaal maar beter omzien naar een passat of santana ? |
Kijk eens in het te koop aangeboden draadje, genoeg leuks....ieder model heeft zo zijn specifieke aandachtspunten. Een mk2 of mk3, roesten kunnen ze allebei, alleen bij een mk3 zit het wat meer verborgen meestal. Een mk2 is eerlijker wat dat betreft :D
Maar een Passat / Santana is ook leuk :thumbup: |
je mag niet vergeten dat een golf 3 ook al bijna 20jaar oud is met de gebruikelijk gebruiks en roestsporen.
de vw golf 2 is wel één van de uitzonderlijke wagens die nogal goed beschermd is tegen roest. niet vele andere merken hebben nog zoveel autos van die leeftijd op de baan nog rijden :D . een golf 3 vind je de laatste tijd goedkoper dan een golf2. ik had ook een wagen nodig van leeftijd (liefst belastingsvrij), niet volledig weggeroest en een degelijke motor. kwam ook op een golf2 en heb er dan ook eentje gekocht. golf3 heb ik ook laten staan omdat die gevallen vaak in slechtere staat zijn. mijn golf kochte ik voor 200€ ![]() en als je een idee wil hebben welke roestplekken ik terplekke niet heb gevonden, maar erna wel. vooral die onder de ruitensproeier moet je weten zitten. want langs de wielkasten zitten er ook kappen over http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/laswerk.htm |
waar het mij met name om gaat is roest..sleutelen kan ik goed, aan lassen heb ik een hekel, is dan een santana bv. beter dan een golf ?
(audi's heb ik ook bekeken maar een belastingvrije 100 bv. is me te duur in onderhoud...) |
Nou een 100 of een 80 kan je met een beetje gezond verstand voor hetzelfde geld op de weg houden als een Golf / Passat / Santana.
Een Audi 80 zoals ik die heb: Of een Santana zoals m'n zus hem heeft, delen veel onderdelen met de mk2 en in het geval van de Santana deelt die wat meer met de Audi 80 B3. Maar duur wordt het nooit eigenlijk. |
Het is echt heel specifiek, heb een golf 3 gekocht waar ik dagelijks mee rijd voor 600,00 inclusief G3 installatie. Ding heeft geen roest op de belangrijke plekken en rij er dagelijks mee.
Maar de donor TDI die ik had gekocht met minder kilometers dan de golf 3 waar ik dagelijks mee rijd was op elk punt die je kon verzinnen compleet rot. Terwijl de auto nieuwer was (97 tegenover 95) en minder had gereden. Golfje 2 die ik heb gekocht was alleen rot bij de wielkasten achter, en de rest in goede staat. Dus ik denk echt dat je per geval moet kijken. |
Ik heb nou (nog) een audi 80 B4 avant maar die rijdt echt veel te duur.
Een b3 is me te onhandig want ik vervoer veel racefietsen (daarom toen mijn b3 voor een b4 avant verruild). Daarom kijk ik dus naar een golf, een santana kan ook want die kofferbak is groter dan van een b3. Een 100 is me eigenlijk te duur in aanschaf...(iets met scheiding, poen op, B4 avant inleveren etc ;-))) |
Jij zoekt iets als dit;
KLIK KLIKKERDEKLIK KLIKKERDEKLIKKERDEKLIK Scheiding en dat soort dingen brengen een hoop ellende ja..... |
misschien kan ik het beter anders stellen..
mijn voorkeur gaat uit naar een benzine auto met een automaatbak en getint glas, bij voorkeur belastingvrij maar dat is geen hele harde eis.... liever niet zo'n tig cm verlaagd bouncend strijkijzer ivm vervoer kinderen, die moeten heel blijven namelijk ;-) geen hok waar ik nog dagen aan moet werken om hem rijdbaar te krijgen, de kids moeten ook naar school worden gebracht you see ;-)) prijs idee zo tot 1250 euro ongeveer... wat zou dan een goede keus zijn.. ? |
Quote:
Dan zou ik toch voor een golf 3 gaan. Je hebt optisch mooie te koop, motorisch is er meestal niks aan de hand met die dingen. Je moet gewoon goed kijken of hij niet rot is. Bijvoorbeeld kwam deze tegen, gewoon een nette auto, automaat, betrouwbaar motortje, ziet er leuk uit. En ook met NAP. Je kan niet van een foto zien of hij rot is maar je kan wel gaan kijken daar naar: http://link.marktplaats.nl/468035834 Vaak zijn die bakkies wel bij de voorschermen onderin rot, maar goed zolang het niet overgeslagen is naar de dorpels / chassis is er niks aan de hand daarmee. Is ook geen afkeur trouwens. Maar goed, het is maar net wat je wilt op marktplaats.nl kan je veel inzetten qua zoekcriteria. Ik weet wel mijn (helaas net) ex-vrouw rijd een golf 3 uit 1992 1.8 automaat met airco en 204.000 kilometer op de teller, ding heeft 1 scherm voor wat minder is, maar voor de rest een keiharde auto, ding koste een anderhalf jaar geleden 1200,00 euro. En is een paar maanden geleden moeiteloos door de APK heen gekomen en ze rijd er iedere dag in naar haar werk (12 kilometer verderop) en brengt vaak ons dochtertje naar school en boodschappen doen e.d. Gebruikt wel ietsjes olie (1 liter op 6000km) maar dat mag de pret niet drukken. Maar dat is puur op basis van mijn ervaringen. Vind de golf 3 een betrouwbare auto, maar er zitten hele rotte tussen. Gewoon goed kijken bij de aanschaf. (owh en die ramen kan je dan nog laten beplakken door een prof om het getint te krijgen :D) |
Kijk eens op MP of hier in de verkoop thread, er staat genoeg :thumbup:
Aan een VW kan niet veel mis, als je je ogen en verstand maar gebruikt.... Staat een 32B station met geblindeerde ramen op MP, automaat ook nog, of had je daar al op geboden ? |
ik bied nooit op MP, als ik iets zie wat me bevalt neem ik contact op en ga kijken ;-)
|
All times are GMT +1. The time now is 05:36. |