Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   TDI 110pk in MK2 td body (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=87014)

DoriDaan 23-06-2011 21:40

TDI 110pk in MK2 td body
 
Hi all..

Ik heb mijn oude MK2 td terug gekocht.. en wil graag een TDI ombouw doen

Eigenlijk om 1 op 25 te halen...

Diverse vragen...

# Welke motorcode is het makkelijkste ZONDER alle poespas van contactsleutels enzo..

# Welke versnellingsbak te gebruiken? KAN ik makkelijk ombouwen naar een kabelschakeling?

# Zijn er evt ook 6 bakken te monteren op TDI's van `oudere`TDI motoren

# Welke intercooler kan er makkelijk gebruikt worden? (nee ik ga niet de ic van de rallye eraf slopen)

Zijn er TIPS and Tricks hoor ik dat graag! :thumbup:

Pewi Vwteam 23-06-2011 21:56

in een mk2 past het bijna allemaal redelijk elke tdi eigelijk wel, bedrading is absoluut niet moeilijk dus dat is het werk niet, en een contactslot enzo ben je ook niet nodig daar zijnb andere oplossingen voor! kan ik je eventueel wel mee helpen.

Turbo-Variant 23-06-2011 23:56

110pk zou ik persoonlijk voor de AFN gaan uit de Golf 3/Ibiza/Toledo/Passat35i enzovoort. Deze is goedkoper te vinden en kent over het algemeen wat minder problemen als bijvoorbeeld de 110pk ASV uit Golf 4.

Als je van plan bent een donorwagen aan te schaffen, is het t makkelijkst om de complete bedrading inclusief contactslot gewoon in de golf 2 te swappen. Startonderbreker hebben in principe alle TDI's.

Versnellingsbak gebruiken die achter de motor hoort. Bak van Golf 3 TDI (CYP meestal) heeft een fijne overbrenging voor een Golf 2. Golf 4 bakken hebben een iets kortere eindoverbrenging.

6 bak erachter kan, maar vergt véél aanpassing en is het eigenlijk niet waard. (6 bak van Golf 4 tdi bijvoorbeeld is niet langer dan een lange Golf 3 5bak (ASD)) Welke '6bak van oudere tdi's' doel jij op?

Zelf rijd ik met de originele GTD intercooler op een gechipte AFN. Deze houd de temperatuur nog aardig onder controle en ziet er leuk uit. Wil je voor front mounted gaan, zul je een G60 IC moeten aanschaffen of zelf iets in elkaar hobbyen.

ronaroot 24-06-2011 09:10

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Als je van plan bent een donorwagen aan te schaffen,


Dat is ook wel de beste tip die ik kan geven, zoek een komplete donor.
Vaak ziet een losse motor er (prijs technisch) interessant uit en wordt gezegd dat die kompleet is.
In praktijk, blijken toch wel vaak een hoop "kleine" dingen te missen en kost uiteindelijk veel tijd/geld om het toch kompleet te krijgen.
Tevens nemen de meeste die een motor demonteren voor de verkoop niet de moeite om alles netjes te demonteren (denk aan kabelbreukjes en dus electrische storingen)

;)

DoriDaan 26-06-2011 20:18

Thanx guys...

Dan ga ik voor de tip van turbo variant... een 6 bak was een brainfart eigenlijk

`Versnellingsbak gebruiken die achter de motor hoort. Bak van Golf 3 TDI (CYP meestal) heeft een fijne overbrenging voor een Golf 2. Golf 4 bakken hebben een iets kortere eindoverbrenging`

heb al een aaz downpipe en een sebring van een MK2 16v
en een intercooler van een MK2 G60.

In duitsland al wat mensen op scherp gezet ivm de sloopverklaring. dus een complete MK3 slachten... (hopelijk nog wat onderdelen kunnen verkopen wat de kosten drukt)

IS er veel nodig voor ombouw van stangen naar kabel schakeling???

mark89769 26-06-2011 21:35

ombouw van stangen naar kabelschakeling heb je alleen de complete schakelunit + kabels van de kabelschakeling nodig.

DoriDaan 26-06-2011 21:36

Dus ik kom weer uit op een complete auto te kopen en te slachten...

de koppeling is toch ook Hydraulisch? moet de pedalen box ook over dan??

Spierings 26-06-2011 22:20

Quote:
Originally Posted by DoriDaan
Dus ik kom weer uit op een complete auto te kopen en te slachten...

de koppeling is toch ook Hydraulisch? moet de pedalen box ook over dan??

Gaspedaal is bij een tdi zoizo electronisch, dus je zal toch het een en het ander aan moeten passen.

Volgens mij heeft een golf 3 nog gewoon een koppelingskabel i.p.v. hydraulisch. Ombouw naar hydraulisch is ook niet zo over te zetten van de donor ;)

DoriDaan 26-06-2011 22:23

OF is het mogelijk de TD pomp van de 1600cc td op de TDI te zetten?

dan is er geen gezeur met de startblok EN electronisch gaspedaal...

De Pul 26-06-2011 22:26

je kan idd ook voor m-tdi gaan,alleen past je 1600 pomp er dan nog niet 1op1 op.

Turbo-Variant 26-06-2011 23:07

Hydrokoppeling zit er zo in. Delen van Corrado, 35i of Toledo gebruiken. Als je dan ook nog een tdi toledo of 35i vind heb je het e-gas ook al klaar.

AAZ downpipe kan je laten liggen (daarom verkocht ik hem aan jou ;) ) want je kan de TDI downpipe overzetten.

Mtdi kan natuurlijk ook, maar dan zou je ook de variabele schoepverstelling op de turbo mechanisch moeten gaan aansturen d.m.v. overdruk ipv onderdruk. Pomp ombouwen is tevens ook niet zo gedaan dus zal ook het nodige kosten.

DoriDaan 27-06-2011 11:25

Hmm genoeg haken en kruizen dan die getrotseerd moeten worden...

Thanx voor de info!

mark89769 27-06-2011 19:35

je kan bij een mk2, zo het complete subframe met motor van een golf 3 tdi overzetten als je dit doet inc. kabelboom is het bijna plug & play

want wat ik heb gehoord is dat je bij een mk2 ook de pedalenbox van een golf 3 tdi over kan zetten inc. de hydraulische koppeling.

DoriDaan 27-06-2011 20:44

OW dat wist ik niet van het complete frame... dat een ibiza en een MK3 hetzelfde waren wel..

Dat schept weer mogelijkheden... THANX..

Turbo-Variant 27-06-2011 23:11

Subframes zijn allemaal hetzelfde verder. Nadeel van de Golf 3 spullen is dat je vooras een stuk breder wordt. Demper komt dus schuiner te staan en je zou problemen kunnen krijgen met uitlijnen als je te breed gaat.
Ibiza heeft alleen MK3 subframe, de rest is allemaal Golf 2.

Pedalenbox Golf 3 kan je beter vergeten. 35i en Toledo is P&P.

Juul 06-07-2011 09:47

Ik wil ook m'n mk2 1.6TD ombouwen naar TDI. Het is me aangeraden om idd een complete donorauto aan te schaffen en dan ook een mk3 81kw. Ik wil alle nodige informatie verzamelen voordat ik eraan begin want ik wil het zo snel mogelijk achter de rug hebben zonder veel poespas. Dus zit ik zelf ook met wat vragen:
-kan ik het brandstof systeem compleet overzetten?
-kan ik de achteras overzetten? Ik neem aan dat de mk3 81kw schijven heeft ipv trommels.
-welke dashboard is het mooiste? voor de looks zou ik zelf de mk2 dashboard pakken met mk3 klokkenpaneel.
-"Subframes zijn allemaal hetzelfde verder. Nadeel van de Golf 3 spullen is dat je vooras een stuk breder wordt. Demper komt dus schuiner te staan en je zou problemen kunnen krijgen met uitlijnen als je te breed gaat" kan dit niet verholpen worden door de aandrijassen van de mk2 te gebruiken en evt ook draagarmen enz?

Grtz Juul

jeffGolfMK2VR6 22-07-2011 11:32

Quote:
Originally Posted by VwPsycho
Ik wil ook m'n mk2 1.6TD ombouwen naar TDI. Het is me aangeraden om idd een complete donorauto aan te schaffen en dan ook een mk3 81kw. Ik wil alle nodige informatie verzamelen voordat ik eraan begin want ik wil het zo snel mogelijk achter de rug hebben zonder veel poespas. Dus zit ik zelf ook met wat vragen:
-kan ik het brandstof systeem compleet overzetten?
-kan ik de achteras overzetten? Ik neem aan dat de mk3 81kw schijven heeft ipv trommels.
-welke dashboard is het mooiste? voor de looks zou ik zelf de mk2 dashboard pakken met mk3 klokkenpaneel.
-"Subframes zijn allemaal hetzelfde verder. Nadeel van de Golf 3 spullen is dat je vooras een stuk breder wordt. Demper komt dus schuiner te staan en je zou problemen kunnen krijgen met uitlijnen als je te breed gaat" kan dit niet verholpen worden door de aandrijassen van de mk2 te gebruiken en evt ook draagarmen enz?

Grtz Juul



gewoon t type 3 subframe met het golf2 sabelisatorstang en het golf2 stuurhuis gebruiken en de draagarmen en fusees ook dan moet het goed komen:)

gr jef

DoriDaan 22-07-2011 11:34

Bij mij ga ik eerst met de oldskool 1,6 gtd rijden....

dit idee druk ik in de vrieskist...

roy-gti 28-09-2011 19:54

Hallo mede vw freaks,

Mijn naam is Roy Bruyns uit Breda en ben 21 jaar.
Zo juist ben ik ook een klein project gestart.
Heb een mk2 1.6D uit 1985. Nu heb ik een mk3 1.9TD uit 1993 als donor auto gekocht. Maar nu ben ik aangekomen bij het aansluiten van de bedrading maar weet niet welke zekeringkast ik moet aanschaffen. En passen daar ook alle huidige stekkers die ik nu in me auto heb zitten ook in?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, vind het jammer dat me project nu op zn gat ligt.

Heel erg bedankt alvast

De Pul 28-09-2011 19:57

misschien was het beter geweest als je je voor de ombouw wat had ingelezen?

maargoed nee de bedrading past niet zekeringkast originele gebruiken met behulp van schema kabelboom van mk3 uitpluizen en aansluiten op mk2 kabelboom en klokkenspel.
succes.


All times are GMT +1. The time now is 17:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.