Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   C.o te hoog 1.8 8v PF (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=85591)

VwJarnoGT 19-05-2011 20:28

C.o te hoog 1.8 8v PF
 
Zoals de titel aangeeft is de c.o te hoog van m'n 1.8 8v GTI.

Vandaag voor de keuring gehad en het enigste wat eraan scheelt is een iets te hoge c.o. Het is welliswaar een 91' maar er staat wel U9 op het kenteken.

De katalysator is eronder weg en heeft plaats gemaakt voor een katvervanger.

Hij geeft zo'n 0.70 aan i.p.v de wettelijk verplichte 0.50..

Nu is mijn vraag voor de greasemonkeys;

Wat te doen bij te hoge c.o waardes? Wat kun je zoal bijstellen?

Of ben ik genoodzaakt een katalysator aan te schaffen? Wat ik liever niet doe.. :rolleyes:

zuivere311 19-05-2011 21:12

Ik neem aan dat je hem eerst flink heb warm gereden voordat je de auto naar de keuring bracht. Als ik de auto niet goed warm rij voordat ik hem naar de keuring breng, dan is mijn co ook te hoog. Als ik een rit van 20 minuten maak is de co meting wel goed.

de clown 19-05-2011 21:22

hoorde weleens dat je een stekker los moest trekken, kan zo niet op de naam komen, maar welke weet ik nu niet ;)

VwJarnoGT 19-05-2011 21:30

Quote:
Originally Posted by zuivere311
Ik neem aan dat je hem eerst flink heb warm gereden voordat je de auto naar de keuring bracht. Als ik de auto niet goed warm rij voordat ik hem naar de keuring breng, dan is mijn co ook te hoog. Als ik een rit van 20 minuten maak is de co meting wel goed.



Ja, blokje was goed warm. ;) Daar ligt het niet aan..

VwJarnoGT 19-05-2011 21:32

Quote:
Originally Posted by de clown
hoorde weleens dat je een stekker los moest trekken, kan zo niet op de naam komen, maar welke weet ik nu niet ;)


We hebben verschillende dingen al geprobeerd uiteraad maar niks wat echt hielp.

Denk aan stelschroeven en vacuumslangetjes.. :rolleyes:

peerke112 19-05-2011 22:06

is het niet zoiezo verplicht om een katalysator onder je auto te hebben als er U9 op je kenteken staat?

peerke112 19-05-2011 22:07

je kunt ook de slang die je in je uitlaat hangt, un meter van je uitlaat afhoude :tongue: dan is ie meestal wel goed :thumbup: maar daar zulle ze in de garage wel nie intrappe;)

hummer 19-05-2011 22:20

Een kat is niet verplicht voor jouw Golf. En wat betreft de U9 toevoeging dat staat voor dat aan de US norm voldeed die destijds gold .

Lees dit topic maat ff door
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75998

passatje2 20-05-2011 06:01

heb je een digifant blokje of een spinnekop injectie,bij digifant zit de co stelschroef op de lucht massameter,is een inbus zit soms een dopje in

Jeff 20-05-2011 07:03

Quote:
Originally Posted by passatje2
heb je een digifant blokje of een spinnekop injectie,bij digifant zit de co stelschroef op de lucht massameter,is een inbus zit soms een dopje in


PF=digifant

Ik heb ooit de vacuumslang voor de mfa op het spruitstuk eraf gehaald en toen zakte de co van 0,6x naar 0,52 en dat was goed.
Het stationaire toerental iets lager zetten kan ook wel eens helpen.

De Limburger 20-05-2011 08:33

Je stel schroef zit normaal inderdaad in je luchtmassa meter, als je de meter hebt dan zit die links onderin op de bovenkant van het luchtklephuis, Met meestal, een blauwdopje erboven omdat je dus normaal je co nooit hoeft te stellen bij een PF, gewoon dopje eruit en even laten stellen op de keuring, je co staat nu gewoon te hoog ivm het verwijderen van de kat.
Gr Ronnie

VwJarnoGT 20-05-2011 08:42

Quote:
Originally Posted by peerke112
is het niet zoiezo verplicht om een katalysator onder je auto te hebben als er U9 op je kenteken staat?



Vanaf 93' is een kat verplicht. ;)

VwJarnoGT 20-05-2011 08:43

Quote:
Originally Posted by passatje2
heb je een digifant blokje of een spinnekop injectie,bij digifant zit de co stelschroef op de lucht massameter,is een inbus zit soms een dopje in



Ook al gedaan idd, helpt even maar c.o kruipt toch weer omhoog :(

Johan1982MK1 20-05-2011 08:43

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Je stel schroef zit normaal inderdaad in je luchtmassa meter, als je de meter hebt dan zit die links onderin op de bovenkant van het luchtklephuis, Met meestal, een blauwdopje erboven omdat je dus normaal je co nooit hoeft te stellen bij een PF, gewoon dopje eruit en even laten stellen op de keuring, je co staat nu gewoon te hoog ivm het verwijderen van de kat.
Gr Ronnie


Klopt,
Normaalweg hoef je idd nooit te stellen. Ik heb ook een edition gehad met een PF. Helemaal netjes afgesteld enz. Maar na het verwijderen van de kat elke keer co te hoog.(met apk)
Ik heb hem elke keer met apk gwn teruggeplaatst, hoef je ook niet aan de afstelling te komen, motor liep echt super namelijk.

Ook met een niet helemaal dichte uitlaat geeft ie een verkeerde waarde, maar dat zal hier wel niet het geval zijn..

VwJarnoGT 20-05-2011 09:25

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Klopt,
Normaalweg hoef je idd nooit te stellen. Ik heb ook een edition gehad met een PF. Helemaal netjes afgesteld enz. Maar na het verwijderen van de kat elke keer co te hoog.(met apk)
Ik heb hem elke keer met apk gwn teruggeplaatst, hoef je ook niet aan de afstelling te komen, motor liep echt super namelijk.

Ook met een niet helemaal dichte uitlaat geeft ie een verkeerde waarde, maar dat zal hier wel niet het geval zijn..



Klopt ook, ben bang dat er dan toch voor de a.p.k een katalysator onder moet.

Alleen zijn die dingen stervensduur en moeilijk te vinden.. En zit ook nog met tijdnood..

arthur 20-05-2011 11:23

Afgelopen APK was de mijne ook net kiele kiele te hoog.
Keurmeester heeft toen de luchtmassameter open gehaald(plastic kapje) en een beetje versteld, toen wat het net voldoende.
Ik heb wel een kat maar mijn uitlaat lekt voor de lambda(al 2 keuringen lang :D ), dit jaat toch maar is maken.


Maar hij moet er wel onder te krijgen zijn met de trucjes idd.
valse lucht laten trekken achter de luchtmassameter helpt meestal ook wel iets.
Anders LMM iets proberen te verstellen.(even openhalen dus)
busje injectorreiniger wil ook nog wel eens helpen

monark 20-05-2011 11:32

haal de luchtfilter er maar uit voor de keuring dan zak het co ook en dat kan net het kleine beetje schelen.

gr pieter

joske2 20-05-2011 11:36

APK is hier sinds kort op aangepast! Als er geen katilysator onder de auto zit mag de co 3,5 zijn. dus kat vervangen door een rechte pijp, en de auto is goedkeur. Dit is voor auto's tot 1995 dacht ik.

Jeff 20-05-2011 11:50

Quote:
Originally Posted by joske2
APK is hier sinds kort op aangepast! Als er geen katilysator onder de auto zit mag de co 3,5 zijn. dus kat vervangen door een rechte pijp, en de auto is goedkeur. Dit is voor auto's tot 1995 dacht ik.


Dan moet ook de lambda verwijdert zijn.

VwJarnoGT 20-05-2011 13:30

Quote:
Originally Posted by Jeff
Dan moet ook de lambda verwijdert zijn.



En dan loopt ie stationair beroerd.


All times are GMT +1. The time now is 02:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.