Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   bij boven de 110/120 harde herrie zoem geluid (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=85006)

eskobarnas 03-05-2011 21:02

bij boven de 110/120 harde herrie zoem geluid
 
weet iemand wat dit kan zijn.

Als ik boven de 110 of 120 rijd en steeds harder dan hoor ik een soort van harde zoem geluid ( weet niet precies de benaming maar het geluid is herrie waardoor ik de radio en mezelf bijna niet verstaanbaar kan maken)

het is een mix van harde wind zoem dreun geluid wat steeds opkomt hoe harde ik rijd hoe meer herrie ik krijg.

Als ik 100 rijd is het iets minder maar ik hoor het dan nog steeds

iemand een idee???

het is een golf 2 1600Diesel

Johan1982MK1 03-05-2011 21:14

wiellager of homokineet/aandrijfas

benniegtd 03-05-2011 23:06

ik weet ook niet veel maar ik denk dat het filter is, maar dat las ik ergens op de forum.

anders wiellager moet je even hier vragen hoe je dat test. en de homokoneet of aandrijfas denk ik niet

greetzz :D

DÁ-BRT 04-05-2011 14:29

Mogelijkheid is inderdaad de aandrijflijn. Aandrijfassen, versnellingsbak (slijtage / olie)

eskobarnas 04-05-2011 20:00

hoe test ik dit dan?

moet ik olie van de bak verversen en zoveel mogelijk vullen?

moet ik een andere aandrijfas erop zetten en welke?

hoop gauw van jullie een reactie want ik word echt gek van de herrie

jan_gti_16v 04-05-2011 21:49

wiellager kan je vrij makkelijk controleren...

gewoon op een lange rechte weg koppeling intrappen bij 100 kn per uur...

en dan met een kleine stuuruitslag naar links en rechts "slingeren"

als het geluis dan veranderd is het een wiellager...

als bij naar links sturen minder word is het een lager aan de rechterzijde...

en als het bij naar rechts sturen minder word is het de linkerzijde...

andere optie is opkrikken je wiel een slinger geven en voelen aan je schokbreker...

en tijdens dat opkrikken gelijk even checken of er speling is...

hoop dat je hier wat mee kan...

gr.jan

jan_gti_16v 16-05-2011 19:19

heeft het nog wat geholpen?

eskobarnas 27-05-2011 12:06

nee ik weet eigenlijk nog steeds niet wat het probleem kan zijn. heb al 1 aandrijfas vervangen en moet er nog 1 doen , wacht nog even mee tot ik er een tegen kom. de korte aandrijfas heb ik nodig van de bakzijde

fcapri 27-05-2011 20:33

ik heb net hetzelfde probleem gekregen deze week. ineens veel gezoem rond 100km/H, ik dacht eerst dat het aan de soort asfalt op de weg was, maar het gezoem blijft.

ben nu net nog thuis geraakt en het zoemen begint nu al op 40km/H en harder dan 90 durf ik al niet meer nu. zoveel herrie.
bij naar rechts draaien is het weg, dus morgen maar ff het wiellager controleren.

ik zit alleen met het probleem van de tekst van jan GTI
Code:
als bij naar links sturen minder word is het een lager aan de rechterzijde... en als het bij naar rechts sturen minder word is het de linkerzijde...


is dat niet omgekeerd? als ik naar rechts draai, dan komt het gewicht van de auto op het linkerwiel en zit er geen druk meer op het rechtse wiel. is dan niet het rechtse wiellager stuk?

Chewbacca 28-05-2011 12:59

ik had een soortgelijk probleem:
bij het rijden een soort geroffel, wat nog het beste te omschrijven was als helikopterwieken

wat bleek: op de rechteraandrijfas zit een trillingsdemper, dat is een massief stalen rol zo groot als een rol ducktape
deze was losgeraakt en kon er vrij omheen slingeren

nadat ik deze weg had geslepen is het probleem over :D
misschien kan je daar ook even naar kijken

eskobarnas 28-05-2011 15:26

zit die trillingsdemper vast aan de aandrijfas ( want die moet ik toch compleet vervangen. Of zit aan de versnellingsbak vast waar de aandrijfas vast komt te zitten.

Chewbacca 29-05-2011 19:23

Quote:
Originally Posted by eskobarnas
zit die trillingsdemper vast aan de aandrijfas ( want die moet ik toch compleet vervangen. Of zit aan de versnellingsbak vast waar de aandrijfas vast komt te zitten.


de trillingsdemper zit vast aan de aandrijfas, aan de kant van de versnellingsbak net na de ashoes.
Bij mij was hij losgeraakt en zat hij ergens halverwege, maar ook soms op de ashoes aan de wielkant :eek:
gelukkig is die nog helemaal heel...


All times are GMT +1. The time now is 06:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.