![]() |
Waar moet ik beginnen
Heb een polo coupe 1.3 uit '92.
Ik heb niet echt ervaring met tuning, ombouwen enz. Ben wel handig maar weet niet echt waarmee ik nu moet beginnen om dat polo'tje een beetje op te krikken, qua uiterlijk en qua vermogen. Foto bijgedaan hoe hij nu is, standaard dus. |
foto
Leuk karretje, maar "opkrikken" zou ik niet doen.... :D Verlagen lijkt me beter :wink: |
Wat lijkt je verstandig dan? Met al die drempels in Nederland?
|
Kijk even bij www.polo86c.nl op het forum bij projecten.
Misschien kom je dan op ideeen. |
Quote:
Bedankt, alleen niet echt iets gevonden. Ik zal nog eens goed gaan zoeken op internet. |
Verlagen via een schroefset (verstelbaar) en andere velgen. Dan kom je een heel eind!
|
ik zou helemaal geen andere velgen doen, alleen verlagen, uitlaatje en klaar
|
Idd...en geen schroefset!..kost je klauwen met geld en je lijkt me niet iemand die daar vaak mee speelt. 40mm verlagen en bumpers meespuiten is voor het uiterlijk al een hele verandering.
Witte knipperlichten doen ook al veel. en kijk naar je interieur of je dat nog bevalt. Maak wat comfort in je auto...of maak er een kart van :D |
ja onderkant bumpers meespuiten. lijkt me erg netjes.
|
mijn mening: verlagen 60/40, witte knippers, leuk uitlaatje en mischien dan nog de bumpers spuiten..
|
PrutZers Rap on tuning
Quote:
Allee, Peerke. Bij tuning kun je denken aan allerlei zaken. Daarover tref je vanalles aan en ik heb inmiddels gezien dat er heel veel know how op het VolksForm aanwezig is. Bedenk echter , bij alles wat je doet, wat je verwacht van het resultaat. Lager, carrosserieverfraaiing, sneller. Alles kost veel geld en ken je begroting. Sneller betekent ook remmerij aanpassen en ophanging verbeteren. Alles wat je wijzigt, heeft consequenties. Zie je auto als een compleet pakket wat moet kloppen en neem de tijd om dit te verwezenlijken zonder dat je strandt in een budgetaire teleurstelling. Groetjes van PrutZer |
Alle goeie opties zijn al gemeld hier !!!!!
* Witte knippers + Rood/Zwarte achterlichten (oid) * Verlagen (60/40 is mooi) * Lawaai-pijp (1 dikke ronde pijp of zo) * 13"/14" velgies (K'zou dan wel voor 8J breed gaan) * en evt. de bumpers in carrosseriekleur laten spuiten. Persoonlijk vind ik die originele spiegels niet echt wild, dus daar zou ik wat aan doen (bv. van die spiegels zo vlak tegen het raam of zo). Suk6 ermee Motortuning kun je doen............misschien een scherpe nokkenas erin, maar ik zou het niet te heftig doen. Dan kun je beter een keer een G40 kopen of zo. Grtz............ LRR |
Tnx
Bedankt beste mensen!
Ga eerst mijn tank repareren (boekje van Olving doet wonderen, maar oke, die tank eronderuit moet geen probleem zijn) en dan ga ik verder met een verlagingssetje en een uitlaat. Als 't zover is zet ik er wel een fotootje op. (hoe krijg ik trouwens een foto die meteen laadt en niet via dat irritante linkje moet?) Krijg er steeds meer zin in. :) :) Grtz Peer |
en natuurlijk een Volksforum.com stickert der op!
|
.
|
Quote:
Ben ik niet met je eens, is ook handig om je hoogte in stand te houden. Niets is zo lelijk als een achterover gezakte auto! |
.
|
schroefset is best ideaal als je ooit eens van plan bent om naar 13 of 14"te gaan.
heb zelf ook een 2f met schroefset. alleen is het nu einde project geworden. ben nu dringend op zoek naar een 2f steilheck,eventueel een 2f classic. |
Quote:
Je hebt gelijk, heb AAV = monopoint injectie (ronde braadpan als luchtfilter) Waar moet ik aan denken als ik m wil tunen, moet ik laten doen zeker? (ja sorry ben echt een amateur qua dat betreft :frown: ) En wat is een goede plek om dat te laten doen? Kosten? |
.
|
All times are GMT +1. The time now is 04:55. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.