Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   2.0 gti 8v nokkenas in 1.6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84474)

jorg-maashees 25-04-2011 08:16

2.0 gti 8v nokkenas in 1.6
 
Zoals de titel al luid, is mijn vraag of een 2.0 gti 8v nokkenas van een golf 3 gti in mijn 1.6 blokje past, en of dat gaat werken met de standaard carburateur. Het gaat niet om een grote vermogenswinst, maar iets meer bovenin toeren.
:thumbup:

Pewi Vwteam 25-04-2011 20:48

denk het niet kep nog wel en dx nokkenas voor je liggen standaard het snelste in de 1\2golf serie

jorg-maashees 26-04-2011 20:44

Dx is toch mechanische stoters?

De Limburger 26-04-2011 21:30

DX is ook hydro gemaakt. Dat was de zelfde kop meen ik als een EV die is ook Hydro.
Daar heb ik nog wel 3 nokkenassen van liggen van een EV.
Gr Ronnie

jorg-maashees 26-04-2011 21:33

Oke, dus dat zou een optie zijn. Iemand enig idee hoeveel dit verschilt in graden/lift tegenover de orginele as?

jorg-maashees 04-05-2011 20:37

@ de limburger. Wat vraag je voor zo'n asje, en is dat voor hydrostoter?

De Limburger 05-05-2011 15:07

25euro kun je zo'n stokje hebben ex verzenden. Is zeker voor een hydro incl nokkenastandwiel.
Laat me maar wat weten via pb.
Gr Ronnie

jorg-maashees 05-05-2011 19:29

Weet iemand de specificaties van beide nokkenassen, ik moet natuurlijk wel weten of het een beetje de moeite waard is.... :thumbup:

picasso_16v 05-05-2011 19:35

wel goedkoop 1 k-jet maar wil je echt verbetering zal ik voor een schrick 288gr gaan of wat milders, dat kan wel met een carb

jorg-maashees 05-05-2011 19:45

Quote:
Originally Posted by picasso_16v
wel goedkoop 1 k-jet maar wil je echt verbetering zal ik voor een schrick 288gr gaan of wat milders, dat kan wel met een carb



Dit snap ik niet echt?

picasso_16v 06-05-2011 18:42

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Dit snap ik niet echt?


nokkenas van een k-jet is veel tammer dan een schrick 288gr en heeft minder lift, jij wilt meer vermogen bovenin dan kan je beter zon nokkenstok er in leggen dan weet je zeker dat je verbetering hebt

jorg-maashees 08-05-2011 08:17

Ja dat snap ik dat die tammer is als een 288er schrick. Maar die 1.6 nokkenas zal tog nog wel een stuk tammer zijn als die van een EV motor, lijkt me?

jorg-maashees 02-07-2011 16:37

Weet iemand toevallig de specs van de standaard 1.6 nokkenas vs de 1.8 gti ev nokkenas? :thumbup:

Spierings 02-07-2011 17:06

Heb eventueel nog wel een zogenaamde G nokkenas liggen uit een gti (wat volgens mij de snelste standaard golf 2 nokkenas is).
Met volgen mij deze specs.
85'-92' RD,PF,RV Engines

Std A2 Hyd "G" Part Number 026 109 101 G

Duration @ .020" 231/235
Duration @ 1mm 218.4/219.3
Duration @ 0.50 214
Lift .400"
Lobe Center 110
Intake Open
@ 0.50" -2.8 BTDC

jorg-maashees 02-07-2011 17:22

Is dit niet een as van een g60 dan?

Wat wil je voor die as hebben, eventueel? :thumbup:

Spierings 03-07-2011 08:47

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Is dit niet een as van een g60 dan?

Wat wil je voor die as hebben, eventueel? :thumbup:

Is een as uit een pf gti motor.

Je hebt een PB terug ;)

jorg-maashees 03-07-2011 11:24

En past deze as zonder aanpassingen in de 1.6 kop? ( bolku ? ) :thumbup:

jorg-maashees 06-07-2011 17:28

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is in de ev en pf gti motoren. Ik kan dus de nokkenas van Spierings overnemen, van een pf 107 pk motor. En een van DeLimburger van een ev gti motor. Welke as het nu het scherpste? :confused:


All times are GMT +1. The time now is 12:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.