Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   MK1 1.1 loopt slecht (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84022)

Mikf 13-04-2011 14:35

MK1 1.1 loopt slecht
 
Ik heb nu al een tijdje dat mijn golfje niet goed rijd. Heb van het weekend de bougies, verdelerkap, vacuumslangetjes, benzinefilter vervangen en heb de carburateur eraf gehad en schoongemaakt van binnen.

Toen liep de auto weer 1 hele dag goed, maar nu is het weer drama.. Met meer gas gaat alles prima, maar als ik een constante snelheid wil aanhouden, zoals 60 in zijn 4, dan voel ik de auto schokken. Rustig wegrijden is dus ook lastig, want dan slaat die af. Je hoort de motor ook pruttelen als ik maar heel weinig gas geef.

Wat kan dit zijn en wat kan/moet ik nalopen/vervangen?

gizmo98 13-04-2011 14:44

Het zou goed kunnen zijn dat jij je tank vuil heb.
vooral om dat je alles gereingd heb en dan even goed reed en nu weer slecht
is je vul hals niet verrot dat die roest deeltjes in detank veroorzaakt ??

ga is rijden met eem nood tankje die je op je benzine pomp aansluit doe dit wel met verstand (veilig) uiterraad na dat je de boel weer schoon heb gemaakt
als de auto dan goed loopt dan weet je haast zeker dat het in de tank zit

Mice 13-04-2011 15:08

hier ergens op het forum staat een topic van stijn volgens mij over hoe je een 1.1 carburateur af moet stellen. Misschien kun je dat eens proberen.

Mikf 13-04-2011 15:14

Bedankt voor jullie reacties. Vuil in de tank zou kunnen, maar waarom rijd die dan wel prima als ik meer gas geef?

@ Mice, die handleiding ken ik, maar krijg het daarmee niet afgesteld.

In die handleiding staat dat je de mengselschroef helemaal moet indraaien en dan weer 2 volle slagen uitdraaien om vervolgens het hoogste toerental te vinden. Weet iemand hoeveel slagen de stelschroef ongeveer is uitgedraaid bij jullie auto?

En zijn er nog meer dingen die ik na zou kunnen gaan?

Mice 13-04-2011 15:20

ik heb geen id, ik heb met de mijne gewoon lopen pielen tot hij mooi liep en goed reageerde op het gas. Misschien niet de beste afstelling, maar de mijne loopt mooi vind ik.

Mikf 13-04-2011 15:21

Quote:
Originally Posted by Mice
ik heb geen id, ik heb met de mijne gewoon lopen pielen tot hij mooi liep en goed reageerde op het gas. Misschien niet de beste afstelling, maar de mijne loopt mooi vind ik.


Ja, inderdaad, ik heb ook al genoeg lopen pielen. Hij liep eerst ook goed, maar plotseling weer klote..

Bas 13-04-2011 15:23

Kijk eens naar de voetpakking van de carburateur, b.v. door met remmenreiniger te controleren of er geen valse lucht wordt aangezogen.

Mikf 13-04-2011 15:29

Ja, zat daar ook aan te denken om dat vanavond even te proberen. De voetpakking zag er niet helemaal goed meer uit, dus heb de carb er weer op gezet met wat vloeibare pakking erbij, maar is natuurlijk niet echt de bedoeling. Probleem is dat er binnenkort een nieuw blok in komt en wil dus niet te veel kosten aan dit blok hebben.

Nog verdere suggesties als contactpuntjes, kleppen in de carb die open dicht moeten gaan, aardepunten, enz? Ik roep ook maar iets.

Bas 13-04-2011 15:36

De contactpuntjes kun je altijd checken (die moeten geloof ik officiƫel elke 15.000km vervangen worden), maar dat af willen slaan bij wegrijden doet mij denken aan valse lucht.

Mikf 13-04-2011 15:38

Aha oke, dus ook al heb je last van valse lucht, dan rijd de auto wel "goed" als je meer gas geeft?

Bas 13-04-2011 15:46

Het mengsel wordt wat armer, maar dat hoef je als je eenmaal rijd niet altijd even duidelijk te merken. Of je moet echt ergens een gapend gat hebben na de gasklep :)

Mikf 13-04-2011 16:36

Auto reageert niet op remreiniger

Mikf 13-04-2011 17:03

Er zit wat speling op het asje waar de rotor op komt, is dit normaal? En hoe stel ik dan goed de puntjes af?

Bas 13-04-2011 17:39

Als je geen testapparatuur hebt om de contacthoek af te stellen kun je het handmatig met een voelermaatje op 0.4mm zetten. Het beste werkt dat bij nieuwe puntjes. Als je de oude puntjes houd: controleren of er geen ingebrande plekken zitten op de contactjes.

staande golf 13-04-2011 19:28

hoe zijn je bougie kabels?

gbgolf2 14-04-2011 05:23

zoals al eerder word aangegeven kijk is goed na je voetpakking van de carb want als die ook ma iets lucht weg kan halen loopt die al beroerd meestal als je de carb vast pakt en heen en weer beweegt moet die beter gaan lopen of direct uitvallen en als er droogte scheuren inzitten kun je het beter direct gaan veranderen. zoon voetpakking heb ik uit duitsland laten komen ebay.de kost zoon (flansch duitse naam voor zoon ding) voor 30euro ofzo!

bijv. deze http://cgi.ebay.de/Flansch-Vergaser...=item2561f5f3d5

Mikf 14-04-2011 08:42

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Gisteren de contactpuntjes er even uit gehaald en deze waren helemaal ingebrand. Dus even opgeschuurd en weer terug geplaatst en afgesteld op 0.4. Contactpuntjes had ik gister al besteld, dus komt van het weekend een nieuw setje in.

Daarna ook de benzineleidingen doorgeblazen. Vervolgens deed de auto nog steeds vaag, maar dan op een andere manier. Dus de carb even afgesteld (Staat nu ongeveer 4 slagen uitgedraaid, ipv ~7..) en rijd weer helemaal perfect :thumbup:

Hoop dat het nu zo blijft, want vorige keer reed die ook 1 dag goed :wow:

Mice 14-04-2011 10:11

mooi man, hopen dat het zo blijft ;)

De Limburger 14-04-2011 10:31

Ik had het zelfde. En ik had de voetpakking ook gescheurd was echt niet meer mee te rijden werd er erg gek van.
Hoop voor je dat het nu is opgelost.
Gr Ronnie

Bas 14-04-2011 11:35

Mooi dat ie weer fatsoenlijk rijdt!

Quote:
Originally Posted by Mikf
Contactpuntjes had ik gister al besteld, dus komt van het weekend een nieuw setje in.


Vergeet niet om een schuurpapiertje over de nieuwe contactjes te halen. Hier zit een beschermlaagje op. (Dit wist ik eerst ook niet, maar heb het toen meegemaakt dat na 2 weken de nieuwe puntjes ingebrand waren)


All times are GMT +1. The time now is 01:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.