Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf V, VI en VII (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   VW CENTURY groningen!! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=83605)

project_mk3 04-04-2011 19:16

VW CENTURY groningen!!
 
stelletje *** bij vw dealer Groningen
door PROJECT_MK3 ยป 4-apr-11, 18:08

ik zal het ff goed uitleggen, een maat van mij heeft een mk5 gti! ABT getuned!
hij kon terug naar de dealer voor een of ander terugroepactie.. voor bobine ofzo?

krijgt hij zn wagen terug, gwn met POEP vermogen.. auto rijdt niet goed en ga zo maar verder...
hij brengt dag erna zn wagen terug om het uit te zoeken... dag 1 ze kunnen niets vinden weten niet waar het aan ligt, KOMOP mensen je werkt bij de dealer.. wie moet het dan weten?

maar goed.. dag 2, weer niets gevonden.. hij zn wagen weer ophalen.. vervelend rijden natuurlijk.. stotteren en schokken enzo.. nja heeft hij de wagen afgelopen vrijdag weer gebracht, hebben ze BLIJKT weer de oude bobine erop gezet.. auto rijdt weer als van te voren..

maar nu komt het, zn voorbumper beschadigd, diverse verse krassen rondom zn wagen, mega veel nieuwe steenslagplekken, op veel plaatsen zelf lak er helemaal af. op zn kap.

Is die vandaag terug gegaan om verhaal te halen, maar nu zeggen ze allemaal natuurlijk dat ze niets hebben gedaan.. en blablabla.. maar willen wel iets van een kleine vergoeding doen voor de voorbumper.. willen niet eens de hele bumper overblazen voor die jongen.

Wat is hier aan te doen mannen? tikken geven helpt niet en schieten we niets mee op, dus niet met dat soort opmerkingen komen. is er geen centraal punt ? of weet iemand hoe dit met de PON ofzo werkt?

Dit kan toch niet? vind het gwn zo jammer dat je zoveel geld neerlegt voor een wagen waar je zo super zuinig mee bent, en dat die mafkezen daar gwn er mee omgaan alsof het speelgoed is? hoe kan ik dit het beste oplossen? dan geef ik de tips door aan mn maatje!

carbreaker de autosloper 04-04-2011 19:28

niet zo hoog van de toren blazen,,,,

Misha 04-04-2011 19:40

Wie gaat er dan ook in Groningen wonen :D


Wel vervelend ja, maar zonder harde bewijzen zul je niet heel veel kunnen denk ik..
gewoon doen wat ze aanbieden, lopen zevertassen zal alleen averechts werken lijkt me.

Zollie 04-04-2011 20:07

Ik heb ook slechte ervaringen met PON... Schade (zeer klein) en dingen vervangen die niet waren afgesproken, maar moest wel betalen... Oude spul was al weggegooid (tegen de afspraak in) en anders kreeg ik mn sleutels niet..

Ik ga nooit meer naar een garage waar ik niet bekend ben zonder een contract op te stellen. Foto's van de auto bij inleveren, vastleggen dat ik alle vervangen onderdelen in mijn kofferbak wil hebben etc...

Jammer dat dingen soms zo gaan, ik heb er inmiddels van geleerd.

Rick 04-04-2011 20:09

Gewoon een klacht indienen bij Pon :)
Verder kan je er niks mee, je hebt helaas ook weinig bewijs! :rolleyes:

@Zollie, De ene dealert is de andere niet he ;) Even goede vrienden! :thumbup:

schenk 04-04-2011 20:10

Vervelend inderdaad, maar om nou gelijk de hele dealer voor mongolen en prutsers uit te maken is wel erg laag.

Zonder concreet bewijs zal je net als misha zegt gewoon de vergoeding maar moeten accepteren voor ze helemaal niets meer geven.

hajee 04-04-2011 20:22

het is hier geen msn, iedereen leest mee, dus let even op je taalgebruik.
:thumbup:

Zollie 04-04-2011 21:18

Quote:
Originally Posted by Rick_Leusden.
Gewoon een klacht indienen bij Pon :)
Verder kan je er niks mee, je hebt helaas ook weinig bewijs! :rolleyes:

@Zollie, De ene dealert is de andere niet he ;) Even goede vrienden! :thumbup:


Klopt, dit was PON soest... Daar kom ik dus niet meer. Liefst bij bedrijven waar ik mensen ken, dan weet je wel dat er eerlijk gehandeld wordt, en krijg je af en toe een mazzeltje ;) Soms is het niet anders, en dan gaat er gewoon een contractje op de balie :)

Misha 04-04-2011 21:23

Anders nog een tip.. ga naar een (lokale) VW-specialist voor onderhoud. Zorg dat je een beetje bekend bent, gaat meestal vrij snel als liefhebbers onder elkaar. Het werk wordt met veel meer zorg gedaan, zeker als je vaste klant bent en veel duurder als de dealer wordt het niet snel.. bij zo'n tent ben je een gewaardeerde klant/bekende die hoge eisen stelt in plaats van een klantnummer :)

dragracer 04-04-2011 22:09

Mijn 2 VW's gaan ook voor al het onderhoud naar een VW-Specialist...een 1 mans zaak...GEEN dealer...ergens in een klein dorpje in de buurt.......TOP Service...eerlijke prijzen...kan de auto brengen en halen als het mij uit komt.... :thumbup:
Heb al meerdere mensen naar hem doorgestuurd...iedereen tevreden....


Bij de dealer loopt de meter al zodra je de klink van de voordeur in je hand hebt.... :(

Moet je bij de dealer eens vragen of ze een Golf 1 af kunnen stellen... :confused:
Kunnen ze niet want daar zit geen stekker in waar ze de computer aan kunnen hangen...... :D

Rick 04-04-2011 22:24

U bent monteur? Nee ITer in de garage :D

Spierings 04-04-2011 22:49

Quote:
Originally Posted by dragracer
Moet je bij de dealer eens vragen of ze een Golf 1 af kunnen stellen... :confused:
Kunnen ze niet want daar zit geen stekker in waar ze de computer aan kunnen hangen...... :D

Is wel een tikkie overdreven, kunnen hem echt wel af stellen (of ze het willen en/of voor wat voor prijs is een ander verhaal.).
Net alsof ze dat bij iedere andere vw specialist dat wel kunnen :screwy:
Ook deze bedrijven werken tegenwoordig aan modernere auto's ;)

Maar voor de OP.
Het is erg vervelend, maar kan zelf ook wel voorstellen dat het bedrijf je maat niet gelooft (of maar deels gelooft)
Je krijgt tenslotte geen motorkap vol steenslag van een proefrit van 10km of zo.
Krassen of schades is natuurlijk een ander verhaal.

Wat betreft die terugroepactie hoeven niet altijd de bobines vervangen te worden, dus kan zijn dat dit de oorzaak is dat de oude er nog op zitten. Of zaten er nieuwe op na de eerste keer ??

Je kunt de schade alleen oplossen met het bedrijf, de importeur pon heeft hier niks mee te maken. Dus met een brief schrijven berijk je niets.

joostvw 04-04-2011 22:50

Waarom zit er geen "like" button onder elke post ? :D:D

project_mk3 05-04-2011 14:29

allereerst mn excuses voor het taalgebruik :) was natuurlijk niet blij met het nieuws maar goed, bedankt voor jullie reacties, maar zoals ik nu opmerk uit de reacties.. is dat hij dus een deel van zn voorbumper laten spuiten? dus niet helemaal? (ivm kleurverschil?) :confused:

en ja om antwoord te geven op je vraag, na de eerste keer zaten de nieuwe bobine(s) er al op. maar nu dus na 3x daar zijn terug geweest zitten de oude er weer op. Hoorde ook van de Chef dat 1 v/d monteurs de wagen mee naar huis had genomen om te testen? maar hoe zit dat dan?

De mensen van century kwamen ook met het verhaal de lichte schade rondom kan ook op het parkeerterrein zijn gebeurd maar dat het dus niet hun schuld is? Zijn ze hier niet voor verzekerd, of zij kunnen het natuurlijk ook niet aantonen aan de verzekering?

tempel 05-04-2011 15:06

Century Groningen maakt al enige jaren deel uit van de PON holding . Klacht indienen bij Pon kan dus wel degelijk . Wettelijk gezien kun je er niet veel aan doen , ben ik bang . Parkeren op hun parkeer terrein is op eigen risiko , maar eigenlijk vindt ik het wel een beetje beschamend dat een toch wel gerenomeerd bedrijf er zich zo gemakkelijk vanaf probeerd te maken.

En een monteur die de auto van een klant mee naar huis neemt :screwy: ,lekker professioneel .

Hoger opzoeken , denk niet dat ze op dit soort publiciteit zitten te wachten .

@Misha : Er gaat niks boven Groningen , :thumbup:

JettaPowerrr 05-04-2011 15:10

Vaak hebben die lui zich verrekte goed ingedekt tegen dit soort dingen.
Geen verzekering, maar gewoon de kleine lettertjes.
Dat ze niet verantwoordelijk zijn voor schades e.d.
Doe je waarschijnlijk niets aan. Slikken en nooit meer naar toe gaan.
Maar is wel erg zuur.
En "test-ritjes" met leuke, snelle auto's, dat ken ik.
Mijn pa had ook al eens zoiets bij de hand, tig jaar geleden.
Zijn Senator 2.6 weg gebracht voor een beurtje, e.d. kreeg hem terug met 150 km extra op de klok...en een sloot benzine minder in de tank.
En aangezien mijn pa toen zijn kilometers nog moest bijhouden voor de belsting, was ie daar direct achter, dat er iets niet klopte.
De vele dode vliegjes op de voorruit e.d. zeiden ook al genoeg. Mijn pa die sukkelde maar wat met die auto, ding had nog niet geen vliegen van dichtbij gezien. Sja.... die monteur werd vlotjes bedankt voor zijn diensten bij de dealer, die kon wieberen. Maar zo gaat het niet altijd, vele houden de handjes boven elkaars hoofd.
Gelukkig zijn er ook nog goede dealers en specialisten te vinden.

Quote:
Originally Posted by tempel
@Misha : Er gaat niks boven Groningen , :thumbup:


En zo is het maar net. Grunn!! :thumbup:

Gr. Ed

monark 05-04-2011 15:51

ik zou jullie dan graag nog eens een keer ontmoeten....want ik heb nog nooit een goeie groninger gezien in mijn leven :D :D

schenk 05-04-2011 17:08

Jochem Myjer & Arjen Robben :cool:

neef_m 05-04-2011 17:27

tja erg makkelijk om zo te gaan praten met maar 1 kant van het verhaal, en gelijk een dealer helemaal zwart te maken.

of het nou een r8 is of een fox, een bedrijf hoort netjes om te gaan met andermans spullen.

uiteraard was de auto totaal schade vrij toen hij werd aangeboden bij de dealer en toen hij werd opgehaald was hij bijna totaal los.

is de auto toevallig gewassen door het bedrijf?

grote kans namelijk dat de auto elke maand netjes word gepoetst met de super kleur wax van turtle of een ander wazig merk, die alle lakdefecten, swirls en meer van dat soort dingen heel mooi verdoezeld.

1 wasbeurt later is die geweldige wax er weer af en zie je alles weer....

maarja het blijft makkelijk om lekker achter je computer het internet op te gaan en de held uit te hangen. wel al de moeite genomen om een NETTE brief op te stellen naar de dealer?

Alberto 05-04-2011 17:44

is ook beetje lastig om na dat je de auto hebt opgehaald . Aan te komen met schade
lijkt mij nog al helder als je de auto op haald te kijken of hij heel is . Alles er nog bij zit . En of alles het doet
en niet de volgende dag terug komt met . .... Ja nu zit er schade op ...
Wie wil dat bewijzen dat hun dat hebben gedaan

en nog kleine tip . Ga naar een kleine dealer . Ik heb in buitenpost nooit geen problemen gehad
en voor heen in dokkum ook niet


All times are GMT +1. The time now is 21:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.