![]() |
1.3 GF Aanpassen
Zoals de titel al aangeeft, wil ik mijn GF Motor gaan aanpassen.
Nu heb ik al een setje motorcarb's erop zitten van 36.5mm incl een spaghetti spruitstuk. Maar nu wil ik eens weten wat voor een cilinderkoppen kunnen op dit onderblok en dan heb ik het niet over een HK of zoiets dergelijks, maar passen hier ook andere cilinderkoppen op? Ik ben van plan om een kleine revisie gaan te doen, dus alle pakkingen, keeringen enz.... Ook even het blokje honen en misschien nieuwe zuigerveren plaatsen. Vliegwiel wordt ook lichter gemaakt en een nieuwe koppeling heb ik al klaar liggen. Wie weet wat ik nog meer kan doen om toch iets meer vermogen uit zo'n licht motortje te halen? Hij loopt nu niet slecht en verbruik dat valt wel redelijk mee. En nee een andere motor ga ik niet doen omdat ik geen motorsteunen ga omlassen i.v.m. de originaliteit. Laat maar eens wat horen, ik weet dat hier meerdere mensen zijn die hier wel wat verstand van hebben, en ik heb nu een leuk magazijn heb om gebruik van te maken, waar eigenlijk wel alles ongeveer ligt wat VW maar heeft bedacht. Daarom dat ik dus nu om informatie vraag. Gr Ronnie Edit: Het gaat om een GF Motor en geen GK! Kan een Moderator dit even veranderen? Bedankt alvast |
cilinderkop van een honda cbr 1000 + benodigde aanpassingen.
|
Quote:
Nee ik bedoel wel VAG gerelateerd. Maar bedankt voor de info, want ik denk dat er hier toch wel een aantal mensen zijn die hier graag wat meer info over hadden, aangezien er toch veel mensen opeens een kleine motor gaan ombouwen met carb's en zo. Gr Ronnie |
Van het nieuwere type small-block kun je de kop ook gebruiken, deze heeft hydraulische kleptstoters. Wel erop letten dat je het oude type vertanding hebt op het nokkenaswiel. Het voordeel van deze kop is dat er grotere kleppen in zitten.
Als je zo'n kop bewerkt en je plaatst een andere nokkenas valt er wel wat winst te behalen. Kijk anders eens op polo86c.nl, daar is er genoeg over te vinden. |
heeft een GF niet z'n verbrandingsruimte in de kop? Of is de basis gelijk aan de 1.3 HK en GK motoren?
Van de 1.0 GL, 1.3 HK en 1.3 GK zijn de koppen gelijk, alleen de nokkenassen verschillen |
Quote:
GF is toch gelijk aan een HH? Dus met ruimte in de kop? Wat je kunt overwegen is de inhoud van een onderblok over te zetten vanuit een GK/3F/MH en dan kun je doen wat Bas zegt. |
GF = HH inderdaad (1.3 60pk)
In ieder geval kan de compressieverhouding een stuk omhoog door het vlakken van het onderblok. Verhouding is standaard 1:8. Ik heb trouwens nog wel een leuke bewerkte kop met grotere kleppen in de aanbieding. Zit wel wat werk aan. |
Of een blokje ala Roger Jetten... Past volgens mij op je originele motorsteunen.
|
Quote:
En over wat voor een type/motor code hebben we het dan? Ik wil graag wel eens weten wat ik kan doen aangezien de motor er toch zondag uit gaat, en ik echt wel wat meer vermogen eruit wil vissen. Gr Ronnie |
Quote:
Blok in de kliko en een g40 erin lepelen ;) |
Als je toch gaat reviseren, zoek een 3f blokje erbij uit een polo GT (75pk). Geef deze een oplapbeurtje en een ander stokje, samen met je motorcarbs en spaghetti heb je dan een echt kanon !
|
Quote:
motorcode gf heeft de verbrandingsruimte in de kop, dat hebben die hydrostoters niet (voor zover ik weet iig) |
Quote:
Ja dat klopt. Leuke tip. En Nigel, ik weet gewoon nog niet wat ik wil, met een G40 moet ik ook erg veel aanpassen. Ik ga me eens een beetje verdiepen in het verbouwen hiervan. Gr Ronnie |
Is dit niet wat?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82284 |
Heb ik ook al aan zitten denken, maar wil liever zelf iets bouwen.
Gr Ronnie |
Morgen ga ik eens even neuzen op het werk in het motorenrek, misschien dat daar nog iets interessants ligt en dan eens kijken wat ik kan maken ervan.
Maar blijf vooral info geven. Gr Ronnie |
Heb evt ook nog een standaard 1.4 aex voor je liggen
|
AEX?
Daar was ik ook al aan het denken, ik heb je een pbtje gestuurd. Ik was aan het denken aan: AEX koprevisie grotere kleppen vlakken flowen 273gr nokkenas motorcarb's spaghettie krukas aanpassen en balanceren vliegwiel lichter maken Misschien dat het dit gaat worden. Gr Ronnie |
Quote:
En waarom dan geen compressor of turbo d'r bij ? |
Ik denk idd dat dat lijstje alles is wat je redelijk normaal kunt doen.
Je zou er een g40 in kunnen bouwen maar ik vind dat totaal niet passen in zo'n auto. Gr |
All times are GMT +1. The time now is 00:51. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.