Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   roest bewerken (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=81428)

Chewbacca 15-02-2011 14:50

roest bewerken

Als het weer komend weekend mee zit ga ik buitenom wat roestplekken bewerken.
Het zijn kleine plekjes op de panelen, dak, bij de achterlichten en de vuldop van de benzine.
Verder zijn de keienvanger en dat stukje onder de achterbumper redelijk ver heen. Dus die wil ik eigenlijk losmaken om ze vervolgens met plamuur weer netjes te krijgen.
Nu is de vraag: waar zitten die allemaal vast, en wat moet er allemaal los/af? :confused:

Ik heb gezien dat er op de omcirkelde plekken boutjes zitten waarmee de keienvanger vast zit. Zijn dit ze allemaal of zijn er meer?
En hoe gaat de lip ervanaf? Kan de bumper blijven zitten?

Daar linksonder zie je de plek die ik weg wil werken.
Maar hoe haal ik deze los?

Ik heb al in de bentley manual gekeken, maar heb het daarin niet kunnen vinden.
Alvast bedankt!
:thumbup:

Dutch_Jetta_GT 15-02-2011 15:32

Keienvangertje kun je wel losnemen met de bumper er op.. er zitten ook nog 2 schroefjes bij de hoeken aan je wielen..

Lipje zit geschroefd..

Achterpaneel is een deel van je chassis, die kun je niet lospakken..

J.v.G 15-02-2011 17:18

Quote:
Originally Posted by Dutch_Jetta_GT
Keienvangertje kun je wel losnemen met de bumper er op.. er zitten ook nog 2 schroefjes bij de hoeken aan je wielen..

Lipje zit geschroefd..

Achterpaneel is een deel van je chassis, die kun je niet lospakken..

wel los slijpe en nieuwe dele in lasse :D

gj-x8rs 15-02-2011 18:35

De keienvanger kan je net zo makkelijk direct vervangen.
Deze is nieuw te krijgen voor ongeveer 15 euro. Dan moet je deze alleen wel in de juiste kleur spuiten. :)

Deze kan je bijvoorbeeld bij euro-autoparts of artaparts halen.
Lokale onderdelenboer kan er ook vast wel aan komen. :thumbup:

bugs 15-02-2011 18:49

Quote:
Originally Posted by gj-x8rs
De keienvanger kan je net zo makkelijk direct vervangen.
Deze is nieuw te krijgen voor ongeveer 15 euro. Dan moet je deze alleen wel in de juiste kleur spuiten. :)

Deze kan je bijvoorbeeld bij euro-autoparts of artaparts halen.
Lokale onderdelenboer kan er ook vast wel aan komen. :thumbup:

inderdaad, voor dat geld zou ik niet met plamuur e.d aan de gang gaan.

de hoeken onder de achterbumper kun je niet loshalen, dat is een compleet deel en zou je los kunnen slijpeN en een nieuw stuk er in lasseN

als je handig bent met een lasapparaat en een slijptol, kun je ook van een goede sloper de complete hoek overzetten.

Chewbacca 15-02-2011 20:17

Dank voor de reacties :D !
Daar kan ik wel wat mee!

Een nieuwe keienvanger, heet die bij euro-autoparts een 'onderfront'?
link

Ik heb al een spuitbus Alpinweiss, dus dat moet wel goed komen ;)
Hoeveel lagen zal ik spuiten? Is een voldoende?

En achter: ik zie inderdaad bij euro-autoparts dat het hele ding één geheel is.
Die laat ik dan mooi aan de auto zitten, en dan ga ik er het beste van maken :thumbup:

sander-ja 15-02-2011 21:12

Uiteraart eerst primeren, daarna zou ik zeker 3 lagen witte lak aanbrengen. Een dunne laag is te weinig, en als je de verf in 1 dikke laag aanbrengt wordt deze lang niet zo hard, ook zul je dan snel last van lopers etc hebben.

Als die hoek achter doorgerot is kun je polyester matjes gebruiken, die je vervolgens afwerkt met plamuur.
Zorg wel dat je voor die tijd ECHT alle roest van het te restaureren deel verwijderd hebt. Behandel het blanke metaal vervolgens goed tegen opnieuw roesten.

Doe je dit laatste niet dan zal het metaal onder en rondom de polyestermatjes gewoon door roesten, met alle gevolgen van dien.

gj-x8rs 15-02-2011 21:50

Quote:
Originally Posted by Chewbacca
Dank voor de reacties :D !
Daar kan ik wel wat mee!

Een nieuwe keienvanger, heet die bij euro-autoparts een 'onderfront'?
link

Ik heb al een spuitbus Alpinweiss, dus dat moet wel goed komen ;)
Hoeveel lagen zal ik spuiten? Is een voldoende?

En achter: ik zie inderdaad bij euro-autoparts dat het hele ding één geheel is.
Die laat ik dan mooi aan de auto zitten, en dan ga ik er het beste van maken :thumbup:

Ja, klopt, dat is de keienvanger.

Ik heb er zelf een paar weken geleden ook eentje bij euroautoparts gehaald voor m'n GTI. ;)

Chewbacca 16-02-2011 07:14

Quote:
Originally Posted by sander-ja
Uiteraart eerst primeren, daarna zou ik zeker 3 lagen witte lak aanbrengen. Een dunne laag is te weinig, en als je de verf in 1 dikke laag aanbrengt wordt deze lang niet zo hard, ook zul je dan snel last van lopers etc hebben.

Als die hoek achter doorgerot is kun je polyester matjes gebruiken, die je vervolgens afwerkt met plamuur.
Zorg wel dat je voor die tijd ECHT alle roest van het te restaureren deel verwijderd hebt. Behandel het blanke metaal vervolgens goed tegen opnieuw roesten.

Doe je dit laatste niet dan zal het metaal onder en rondom de polyestermatjes gewoon door roesten, met alle gevolgen van dien.

M'n ouders hebben een stalen schip, dus anti-roest producten genoeg ;)

dat van die matjes wist ik nog niet, maar is wel handig.
Waar haal je die? Zou de brezan ze hebben? Of gewoon in een bouwmarkt?
Hoe zet je die dan vast? Of verwerk je die zodanig in de plamuur dat die daardoor blijft zitten?
En welke primer kan ik het beste gebruiken?

All times are GMT +1. The time now is 18:50.