Mijn '69er T2a
Na lang sparen en rondkijken heb ik nu ook eindelijk een luchtkoeler op de oprit staan en wel een T2a Deluxe uit 1969. Geïmporteerd uit California na lange stilstand in een schuur.
Er is een klein beetje laswerk aan de voorvloertjes en de accubak, maar voor de rest is de bus hard. Plannen zijn voorlopig alleen om het benodigde laswerk te doen en om de bus technisch in orde te maken. Ik heb alle techniekdelen zoals remmen, slangen, kogels, stangen, schokbrekers enz allemaal nieuwe gekocht en dat gaat de komende weken allemaal vervangen worden. Afgelopen weekend heb ik al een begin gemaakt. Daarna gaat de bus op keuring bij de RDW en ga ik er eerst eens mee rijden en lekker op vakantie. Later zal, als het spaargeld het toelaat, de bus verlaagd worden en verder van binnen en buiten opgeknapt worden. Paar plaatjes bij het praatje: |
Leuke bus,
De eerste dag al irl mogen aanschouwen. |
ziet er goed uit succes met keuren
|
mooie aankoop, succes met je plannen!
|
Leuk ding! Zelfde kleuren als mijn T2a :) Succes met je plannen!
|
Nogmaals super man waar heb je die vandaan getoverd???? Ik ben ook naar ene opzoek, mag best een pittige opknapper zijn, maar er wordt echt al een hoofdprijs voor gevraagd.
Ik blijf deze weer volgen. Succes. Groetjes Ron |
Deze bus komt van bij de welbekende heren van K&K. Dat van die hoofdprijs klopt wel bij dit soort bussen, maar als de vraag hoog is gaan de prijzen ook omhoog. Als jij echter bereid bent om stevig opknapwerk te doen dan kun je al ene krijgen voor een paar duizend euro. Deze was een stukje duurder, maar ik wilde juist geen project meer waar ik weer 3 jaar aan moet roestaureren.
|
mooie aankoop en een lekker kleurtje,maak er wat moois van :thumbup:
|
Vandaag weer wat progressie gemaakt. Nadeel van buiten werken is dat iedereen je aanspreekt en dat vertraagd nogal, maar goed, dat maakt het ook wel weer leuk.
Alle aandrijfashoezen zijn vervangen en daarbij zijn alle losse onderdelen gereinigd en uiteraard opnieuw ingevet. Ook ziten er er achter nieuwe schokbrekers onder en zijn we begonnen met het vervangen van de remmen en de leidingen. Morgen verder met het blok onder de bus uit te trekken en de achterzijde verder technisch klaar maken, zodat we verder kunnen aan de voorzijde. |
Het wil nog niet zo vlotten met de werkzaamheden aan de bus.
Behalve dat het weer niet echt meezit (ik sleutel op de oprit), zit ik ook steeds met verkeerd geleverde onderdelen of niet compleet geleverde onderdelen. Het is erg frustrerend als je onderdelen besteld bij een zaak die niets anders doen dan bussen verkopen en onderhouden en je dan toch steeds het verkeerde of iets incompleets sturen. Ik loop ook regelmatig vast met het monteren van de nieuwe spullen omdat dingen anders zijn, zoals bijvoorbeeld de schokbrekers aan de voorkant en een nieuw contactslot dat maar niet lijkt te passen. Hopelijk volgend weekend wel de goede spullen in huis en droog weer zodat ik alles wat nu half af is helemaal af kan maken. |
Neem aan dat je het nu heb over hetzelfde bedrijf als waar jij je bus gekocht heb...
Zit Bus-Ok niet dicht bij jou in de buurt? |
Die zitten zo te zien heel dicht bij mij in de buurt!
Heb echter geen ervaring met hen. Iemand anders wellicht wel? Wordt misschien tijd om daar eens te gaan kijken, is ook makkelijker met ophalen en eventueel ruilen van spullen. |
Ik heb er wat spulletjes vandaan voor mijn Panel...beste kerel die Jeffrey.
|
mooie T2A, goed bezig!
|
Mooie bus, super kleurtje ook! Savanna beige is dat toch? Succes met de keuring :thumbup:
|
Is inderdaad Savanna Beige met het dak in Wolkenwit.
Als het mee zit kan ik over 3 weken op keuring. |
Zo, als het goed is krijg ik deze week de laatste delen. Ik had nog een verkeerde hoofdremcilinder en ik miste twee wielremcilinders in de set die ik gekocht had. Al met al een hoop onnodige vertraging.
Omdat ik even niet verder kon met het vervangen van parts ben ik aan het voorvloertje begonnen. Aan de bijrijderszijde was deze extra crispy en kon je naar buiten kijken, aan de bestuurderszijde zaten dikke roestblaren maar nog geen gaten. Beide zijden waar nodig vervangen met stukken funky groene plaat. Pasvorm is redelijk goed btw. Paar foto's van de werken tot nog toe; Oud versus nieuw Oud versus nieuw (verkeerd) Alles nieuw aan de achterzijde Stabilisatorstang doormidden gebroken??!! Voorzijde voordat de spindels en draagarmen er af gingen Bijrijderszijde voorvloer was grotendeels crispy Rotte stuk eruit gezaagd en de rest in de roestomvormer gezet Nieuw stukje classic fab funky green erin Bestuurderszijde leek minder erg, maar had wel veel roestblaren die uiteindelijk toch wat kleinere gaatjes en zwakke plekke verborgen hielden Alle roestblaren weggeschuurd En twee stukjes eruit gezaagd omdat ze er te slecht aan toe waren. Deze worden er morgen weer ingelast Kever van mijn zwager die me in de weekends komt helpen met de bus. |
Nice keep up the good work
|
Knappe bus!
|
Mooi busje, heb er anderhalve week geleden nog 1 gezien in het echt.
De t2a is toch wel mooier dan de t2b moet ik zeggen. Succes met je project ben benieuwd hoe die word. |
All times are GMT +1. The time now is 18:38. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.