Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   compressie polo classic (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=79620)

steveh 04-01-2011 23:05

compressie polo classic
 
hoi

ik hoop dat ik juist zit.
ik heb dit weekend eens een compressiemeting gedaan bij mijn polo
1000cc benzine

nu weet ik niet of ik mij zorgen moet maken of niet,

had deze getallen gemeten:

9.3 - 9.5 - 11.3 - 11.5

mvg steveh

Oudelut 04-01-2011 23:32

Mmmm, een onderling verschil van 2 is niet ideaal... Weet je zeker dat je de meting juist hebt gedaan? Ik vind de waardes boven de 11 namelijk verrassend...

steveh 05-01-2011 00:52

ik denk wel dat we deze juist gedaan hebben?
luchtfilter eraf
1 bougie eruit.
de hoofdkabel van de 'bobijn' naar de stroomverdeler/ delco afgekoppelt
met meettoestel in de opening van de bougie houden
en dan 5-6 sec 'starten'


of zijn we ergens fout gegaan?

mvg

de motor heeft ook nog maar een 82 000 Km gereden.
heb wel een gevoel dat hij ter hoogte van de 2 mindere getallen wat olie "gezweet" heeft

Dennis@polo86c.nl 05-01-2011 10:00

Ook gaspedaal volledig ingetrapt gehad tijdens meten?

Mindere waarden van 2 naastgelegen cylinders KAN komen door een lekkende koppakking tussen deze 2 cylinders.

@Oudelut:Waarden boven 11 bar zijn normaal hoor. Niet te verwarren met de compressie-VERHOUDING.

richard-polo 05-01-2011 10:23

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Mmmm, een onderling verschil van 2 is niet ideaal... Weet je zeker dat je de meting juist hebt gedaan? Ik vind de waardes boven de 11 namelijk verrassend...



Wat is daar verrassend aan dan?

steveh 05-01-2011 23:12

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Ook gaspedaal volledig ingetrapt gehad tijdens meten?

Mindere waarden van 2 naastgelegen cylinders KAN komen door een lekkende koppakking tussen deze 2 cylinders.

@Oudelut:Waarden boven 11 bar zijn normaal hoor. Niet te verwarren met de compressie-VERHOUDING.


beste,

ja bij deze hebben we ook de gaspedaal volledig ingetrapt.
dus zodat ik dan verwachtte is de oorzaak hiervoor een eventuele lekkende koppakking?

mvg

golf1bart 05-01-2011 23:27

Quote:
Originally Posted by steveh
ik denk wel dat we deze juist gedaan hebben?
luchtfilter eraf
1 bougie eruit.
de hoofdkabel van de 'bobijn' naar de stroomverdeler/ delco afgekoppelt
met meettoestel in de opening van de bougie houden
en dan 5-6 sec 'starten'


of zijn we ergens fout gegaan?

mvg

de motor heeft ook nog maar een 82 000 Km gereden.
heb wel een gevoel dat hij ter hoogte van de 2 mindere getallen wat olie "gezweet" heeft




Volgas is goed en ook de bobine los maar je moet wel alle 4 de bougies er uit halen als je als je meet.
Als je dat doet en het is nog niet goed en je twijfeld bijvoorbeeld aan de zuigerveren dan kan je er ook voor kiezen om een heel klein beetje!!!! olie op de desbetreffende zuiger te zetten. als het dan beter word worden de zuigerveren slechter enz.
succes :)

steveh 05-01-2011 23:32

Quote:
Originally Posted by golf1bart
Volgas is goed en ook de bobine los maar je moet wel alle 4 de bougies er uit halen als je als je meet.
Als je dat doet en het is nog niet goed en je twijfeld bijvoorbeeld aan de zuigerveren dan kan je er ook voor kiezen om een heel klein beetje!!!! olie op de desbetreffende zuiger te zetten. als het dan beter word worden de zuigerveren slechter enz.
succes :)

bedankt,

als ik nog eens tijd heb, ga ik het nog is hetuitpluizen!

mvg


All times are GMT +1. The time now is 19:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.