Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Chippen gti 16v kr ?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78355)

Paul GTI 16V KR 01-12-2010 17:04

Chippen gti 16v kr ??
 
http://www.tuningchips.nl/a-9277104...der-katalysator

Iemand ervaring met deze chip, of een dergelijke chip in een gti kr?

Meende dat een gti kr niet te chippen was :confused: maar volgens hun zit chip gesoldeerd en is deze te vervangen wat resulteert in een vermogenswinst van 12 a 13 pk.

Mot 01-12-2010 17:06

Lijkt me niet want je verlegt alleen je toerenbegrenzer

erik bloemberg 01-12-2010 17:16

een 16v kr kan je niet chippen

Paul GTI 16V KR 01-12-2010 17:17

Quote:
Originally Posted by Mot
Lijkt me niet want je verlegt alleen je toerenbegrenzer


heeft nooit een toerenbegrenzer gezeten in mijn kr, volgens mij.

golf mkII 16v 01-12-2010 20:28

Quote:
Originally Posted by Paul GTI 16V KR
heeft nooit een toerenbegrenzer gezeten in mijn kr, volgens mij.

Motorelectronica regelt de toerenbegrenzing
De regelunit in de waterbak/parafan[bestuurderskant]die is voor de ontsteking en regelt de toerenbegrenzing

Turbo-Variant 01-12-2010 20:38

Leuk bedrijf... Chipt ook Golfjes 3 1.9d en 1.9td met mechanische pomp. :screwy:

Zou die de socket en adapterkabelboom voor de chip dan erbij leveren, aangezien deze geen ECU hebben waar je de chip eventueel in zou kunnen zetten. (misschien in het ABS regelapparaat?)

De Pul 01-12-2010 21:23

whahaaha,wat een giller....75euro om je 1.9d te chippen.

bolku 02-12-2010 00:35

KR kan idd gechipt worden, maar is linke handel.....enige wat je kan veranderen is het ontstekingskenveld en de toerenbegrenzer.
Meestal werkt dit dus met hele agressieve ontstekingscurves en zal je echt minimaal 98 octaan moeten gaan tanken.

Gerard Polo MK2 02-12-2010 01:07

Aanrader is het dus niet begrijp ik de laatste post?

Paul GTI 16V KR 02-12-2010 14:00

Quote:
Originally Posted by bolku
KR kan idd gechipt worden, maar is linke handel.....enige wat je kan veranderen is het ontstekingskenveld en de toerenbegrenzer.
Meestal werkt dit dus met hele agressieve ontstekingscurves en zal je echt minimaal 98 octaan moeten gaan tanken.



Komt dit op het zelfde neer als je ontsteking verstellen zodat hij te vroeg staat bijv. 12 graden voor ontsteking ipv de 8 die hij mag hebben?

J-9A-N 02-12-2010 15:19

Dit is inderdaad voor die laatste paar pk's het risico niet waard.
Als je (om wat voor reden dan ook) een motor hebt die hoger in de compressie zit dan normaal (bv door een gevlakte kop/onderblok)
loop je het risico op "pingelen" en daardoor gaat je motor serieus naar de kloten.
Niet doen dus :shake:


All times are GMT +1. The time now is 18:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.