Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Goed adres boren en honen. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78063)

Dub-Detail 24-11-2010 09:52

Goed adres boren en honen.
 
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een bedrijf welke mijn onderblok kan boren en honen.

Liefst omgeving Zuid-Holland maar iets verder kan ook.

Heb al een paar bedrijven aangeschreven maar die hanteerde allemaal additionele kosten wat bij mijn blok niet van toepassing is.

Gr, Pim

vwmk2driver 24-11-2010 10:16

ik heb een kennis die het voor mij vaak doet,

tot 1 mm boren is 150,- en daarboven komt er ongeveer 50 a 100,- bij.

- noord holland.

hij kan ook special honen voor race motoren etc.

Dub-Detail 24-11-2010 10:37

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
ik heb een kennis die het voor mij vaak doet,

tot 1 mm boren is 150,- en daarboven komt er ongeveer 50 a 100,- bij.

- noord holland.

hij kan ook special honen voor race motoren etc.


Kijk dat zijn de reacties waar ik wat aan heb.
Ik moet van 75mm naar 76mm (2de overmaat)

Enig idee wat het honen gaat kosten?

Gr, Pim

vwmk2driver 24-11-2010 10:48

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Kijk dat zijn de reacties waar ik wat aan heb.
Ik moet van 75mm naar 76mm (2de overmaat)

Enig idee wat het honen gaat kosten?

Gr, Pim


zelfde prijs, dit is een totaal prijs.

meestal kan hij blok vlakken etc zo in 1 keer mee nemen.dan staat hij op de zelfde machine al gecentreerd.kost 35 geloof ik.

Dub-Detail 24-11-2010 11:28

Okee, chill.
Heb je een adress of kan ik het blok een keer bij jou af gooien met zuigers erbij.
Vlakken ook maar meteen dan. Was eerst van plan om de compressie nog te verhogen. Maar dat wordt hem niet door de te hoge laaddruk.

Gr, Pim

richard-polo 24-11-2010 12:04

mail
ralley16vt eens van dit forum..

vwmk2driver 24-11-2010 12:16

als je hem afgooien wilt, krijg je een nummer van mij.
dan kun je die man bellen,en hem daar afleveren,en dan even overleggen.
ook of je nog een centreer randje voor je zuiger etc wilt of dat de bovenkant haaks moet blijven.

en het vlakken gaat als je blokkie goed is maar om een paar 100ste, dat merk je nauwelijks in je compressie druk.

heb je gesmede zuigers? je moet namelijk wel zelf de speling bedenken,voor het uitzetten en krimpen etc.
bij nieuwe zuigers staat die meestal gewoon vermeld.

ik kan je hiermee ook wel helpen.

Dub-Detail 24-11-2010 14:20

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
als je hem afgooien wilt, krijg je een nummer van mij.
dan kun je die man bellen,en hem daar afleveren,en dan even overleggen.
ook of je nog een centreer randje voor je zuiger etc wilt of dat de bovenkant haaks moet blijven.

en het vlakken gaat als je blokkie goed is maar om een paar 100ste, dat merk je nauwelijks in je compressie druk.

heb je gesmede zuigers? je moet namelijk wel zelf de speling bedenken,voor het uitzetten en krimpen etc.
bij nieuwe zuigers staat die meestal gewoon vermeld.

ik kan je hiermee ook wel helpen.


Heb een nieuwe set wossner zuigers. En ik meen dat er op het etiket staat wat de tolleranties moeten zijn kwa speling.

Ik zal vanmiddag even me zuigers uit de werkplaats halen en de info hier neerzetten.

Gr, Pim

vwmk2driver 24-11-2010 15:13

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Heb een nieuwe set wossner zuigers. En ik meen dat er op het etiket staat wat de tolleranties moeten zijn kwa speling.

Ik zal vanmiddag even me zuigers uit de werkplaats halen en de info hier neerzetten.

Gr, Pim


is goed.. als ik een wilde gok doe denk ik 800ste.

Dub-Detail 24-11-2010 19:00

Heb ze gehaald.
Zuigers hebben boring 76 nodig. Zelf zijn ze 75.93
Dus 0.07 ofwel 700ste clearance.

Ik lees op vortex dat je met wossners wel eens last hebt met klapperende zuigers als de motor koud is. In theorie zou het kunnen omdat de zuiger nog moet uitzetten. Maar hebben jullie dat wel eens in de praktijk meegemaakt?

Heb hier ook een adress, mocht die nou veel duurder uitvallen dan stuur ik jou een pm en laat ik het bij jou doen.

Gr, Pim

vwmk2driver 25-11-2010 00:00

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Heb ze gehaald.
Zuigers hebben boring 76 nodig. Zelf zijn ze 75.93
Dus 0.07 ofwel 700ste clearance.

Ik lees op vortex dat je met wossners wel eens last hebt met klapperende zuigers als de motor koud is. In theorie zou het kunnen omdat de zuiger nog moet uitzetten. Maar hebben jullie dat wel eens in de praktijk meegemaakt?

Heb hier ook een adress, mocht die nou veel duurder uitvallen dan stuur ik jou een pm en laat ik het bij jou doen.

Gr, Pim


hallo pim,

over het klapperen kun je je heel druk maken, maar ik denk dat je liever iets wat geklapper heb met koude motor dan dat hij direct bij de eerste keer gas geven vast knijpt ;)

ik vermoed dat het klapperen ook pas ontstaat wanneer de motor al enige draai uren heeft gehad,en de speling van zich zelf al groter geworden is.

Dub-Detail 25-11-2010 10:31

Oh, ik maak me er ook niet druk om.
Niet alles wat er op fora's te lezen valt is waar. Dus daarom wilde ik het hier eens navragen.
Zelf heb ik het namelijk nog nooit meegemaakt.


Dat de zuigers uitzetten en krimpen heb ik gister nog meegemaakt.
Ik had me zuigers met de pennen erin in de doos liggen op het schap.
Wilde ik gister de pennen eruit halen. No way, niet los te krijgen.
Ze waren zo koud dat het gewoon vast zat geklemd. even uit de doos gehaald en een minuut of 10 in de boekenkast gezet en toen gingen ze er wel uit. Wel leuk om te zien dat temperatuur zoveel invloed heeft.

Gr, Pim

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
hallo pim,

over het klapperen kun je je heel druk maken, maar ik denk dat je liever iets wat geklapper heb met koude motor dan dat hij direct bij de eerste keer gas geven vast knijpt ;)

ik vermoed dat het klapperen ook pas ontstaat wanneer de motor al enige draai uren heeft gehad,en de speling van zich zelf al groter geworden is.

bivw 16vg60 28-11-2010 22:03

pim boren/honen/vlakken kan ik ook wel voor je regelen voor 100euro
dus als je nog opzoek bent ....

Dub-Detail 30-11-2010 11:45

Ik ben al voorzien. Ik moet ook de krukas lijn boren. Big-end nameten en alles op gelijk gewicht laten brengen en balanceren. Tevens moet ik ook een frame snijden om m'n hoofdlagerkappen te fixeren zodat alles op z'n plek blijft onder hoge belasting.

Gr, Pim

bivw 16vg60 30-11-2010 17:57

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Ik ben al voorzien. Ik moet ook de krukas lijn boren. Big-end nameten en alles op gelijk gewicht laten brengen en balanceren. Tevens moet ik ook een frame snijden om m'n hoofdlagerkappen te fixeren zodat alles op z'n plek blijft onder hoge belasting.

Gr, Pim



lijn boren weet ik ook wel iemand voor

en voor uitwegen balanceren ga ik altijd naar van geffen balanceer techniek voor 4cilinder krukas/vliegwiel/koppeling/poeli geloof iets van 100/150 euro


All times are GMT +1. The time now is 15:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.