Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Problemen met de Rallye G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=73114)

Rallye-ieffie 29-07-2010 17:47

Problemen met de Rallye G60
 
Heren/dames,
vanmiddag de auto aangeboden voor Apk,bleek mijn Co te hoog te zijn 1,5 ipv de toegestane 0,5 procent.

Prima dus ik dacht terug schroeven en afmelden en klaar,maar er waren paar heren die er ook verstand van hadden en hebben diverse stekkers los gehaald en vast geklikt en ook de brandstofleiding dicht geknepen zodat het Co werd gefopt zeg maar.

Vervolgens slaat de motor af en is daarna niet meer te starten,sloeg direct weer af,na wat geklooi aan de potentiometer draait hij/zij nu wel weer stationair maar reageert niet juist op het gas? Dus langzaam opbouwen van het gas werkt wel maar vraag je gewoon gasrespons, vb wegrijden slaat deze dood,net of deze verzuipt of juist te weinig brandstof krijgt?

Ik weet het even niet meer,hier misschien iemand een idee?

Want word gek van alle opmerkingen,ja dat is niet goed en dat is niet goed,maar verhaal is en blijft ik kom aan met een goed lopende motor en nu is dit niet meer het geval.

:shake:

Rallye-ieffie 30-07-2010 06:27

Niemand een idee?

Ron mk1 30-07-2010 07:10

Stekker van je temp. zender voor op je kop er niet goed op?

Dit is de blauwe sensor.

Rallye-ieffie 30-07-2010 07:13

Gecontroleerd zit goed.
Maar gisteren liep deze nog stationair met moeite,maar nu is deze niet meer te starten.
En volgens mij hebben ze gisteren die potentiometer helemaal dicht gedraaid om zo maar te zeggen??

VeeDubber 30-07-2010 07:16

Heb je al gemeten wat de weerstandswaarde van de potentiometer is?

Rallye-ieffie 30-07-2010 07:20

Is er een basis afstelling eigenlijk van die potentiometer?

Rallye-ieffie 30-07-2010 07:25

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Heb je al gemeten wat de weerstandswaarde van de potentiometer is?



Nee nog niet,maar stomme is gisteren voordat iedereen er aan zat te rommelen liep de motor goed alleen te hoog Co 1,5%.
(Volgende keer mogen de heren die denken te weten wat ze doen er niet meer aan zitten met hun handjes)

Alberto 30-07-2010 07:49

Met de jetta ook een keer gehad , ben toen een goed stuk gaan rijden op 98 okt benzine
Daarna was het Co wel goed

hebben ze de stekkers van temp. zender ook verwisseld met die er voor zit ?
(koude start regeling )

Turbo-Variant 30-07-2010 07:54

Heb eens voorgehad bij een G60 toen de bobine stuk was, dat ongeveer dezelfde symptomen optraden. Lijkt me in jouw geval echter niet het probleem, maar indien je de mogelijkheid hebt zou ik het toch eens proberen.

Voor de luchthoeveelheidsmeter is er een basisafstelling, weet alleen even niet meer welke weerstandswaarde daarbij hoort.

Volgens mij neemt de auto het je kwalijk dat je mij op MIVW vertelde over zijn probleempjes in het verleden. ;)

Rallyegek 30-07-2010 08:19

die potmeter moet toch op 500 ohm staan ?

Rallye-ieffie 30-07-2010 08:20

Volgens mij neemt de auto het je kwalijk dat je mij op MIVW vertelde over zijn probleempjes in het verleden. ;)[/QUOTE]


Zou je denken,dan ga ik nu de auto knuffelen.

Rallye-ieffie 30-07-2010 08:23

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
die potmeter moet toch op 500 ohm staan ?



Ja zit eraan te denken om even een Ohm meter ertussen te zetten om de boel te foppen.
Maar ben bang na gisteren dat er meer aan de hand is?
Ze hebben ook mijn toevoer dicht geknepen om Co omlaag te krijgen,mogelijk regelaar op de rail daardoor defect of pomp(deze hoor je wel werken) of is dit niet mogelijk?

bivw 16vg60 30-07-2010 08:38

draai er is een bougie uit om te kijken of hij benzine krijgt/of nog vonkt
weet je in iedergeval waar je het moet zoeken ;)
snap zoizo niet dat je de brandstof leiding knijpt wat een onzin :confused:
vucuum wil wel eens werken vd brandstof druk regelaar
maar kan goed kabelbreuk zijn meestal zijn deze ook al oud en hard

Rallye-ieffie 30-07-2010 10:56

Quote:
Originally Posted by bivw 16vg60
draai er is een bougie uit om te kijken of hij benzine krijgt/of nog vonkt
weet je in iedergeval waar je het moet zoeken ;)
snap zoizo niet dat je de brandstof leiding knijpt wat een onzin :confused:
vucuum wil wel eens werken vd brandstof druk regelaar
maar kan goed kabelbreuk zijn meestal zijn deze ook al oud en hard



Dat van dat afknijpen en alles zijn ook niet mijn ideeen,maar hier wilde een paar mensen de auto snel door de Apk krijgen met trucjes en er zogenaamd verstand van te hebben.

En van kabelbreuk kan best,maar verhaal blijft heren rommelen eraan potmeter verdraaien en alles maar daarvoor liep de motor nog als een zonnetje.

Rallye-ieffie 30-07-2010 11:15

Oke het volgende:
-Pot meter ingesteld op 500 ohm(in ieder geval een basis zou ik zeggen).
-Gisteren liep de auto nog stationair,wel warme motor,maar reageerde met uitslaan op gasgeven,behalve met heel langzaam opbouwen.
-Nu is de motor koud loopt heel even stationair 2 seconden en slaat dan af,gas geven is niet mogelijk.

bivw 16vg60 30-07-2010 11:27

Quote:
Originally Posted by Rallye-ieffie
Dat van dat afknijpen en alles zijn ook niet mijn ideeen,maar hier wilde een paar mensen de auto snel door de Apk krijgen met trucjes en er zogenaamd verstand van te hebben.

En van kabelbreuk kan best,maar verhaal blijft heren rommelen eraan potmeter verdraaien en alles maar daarvoor liep de motor nog als een zonnetje.


ja is gewoon kut als ze aan de pot meter draaien
want jij weet de wwerstand niet waar hij op stond dus je kan hem nu weer op nieuw afstellen
kan ook zijn dat hij buiten meet berijk staat
waar woon je als het niet tever is wil ik wel even komen kijken
kan je het 1 en ander testen en uitwisselen
maar kijk eerst is even of hij vonkt en benzine krijgt kan je brandstofdruk ook meten effe t styk tussen aanvoer leiding met een druk metertje er op
gewoon alles 1 voor 1 controleren
anders zie je de bomen doort bos straks niet meer
je mag me ook bellen 0652591506

bivw 16vg60 30-07-2010 11:29

oja potmeter staat bij mij meestal rond de 800 ohm

Rallye-ieffie 30-07-2010 11:36

Quote:
Originally Posted by bivw 16vg60
ja is gewoon kut als ze aan de pot meter draaien
want jij weet de wwerstand niet waar hij op stond dus je kan hem nu weer op nieuw afstellen
kan ook zijn dat hij buiten meet berijk staat
waar woon je als het niet tever is wil ik wel even komen kijken
kan je het 1 en ander testen en uitwisselen
maar kijk eerst is even of hij vonkt en benzine krijgt kan je brandstofdruk ook meten effe t styk tussen aanvoer leiding met een druk metertje er op
gewoon alles 1 voor 1 controleren
anders zie je de bomen doort bos straks niet meer
je mag me ook bellen 0652591506



Alvast bedankt,we gaan zo druk meten en controleren op vonk,anders horen jullie mij zo weer.

VeeDubber 30-07-2010 15:53

idd wat hoger zetten 7-800 ohm

patjetta 30-07-2010 21:37

Zou je volgende keer niet gewoon naar een goede garage gaan I.P.V. "De echte garage"?


All times are GMT +1. The time now is 17:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.