Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   weber 38 DGAS (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69658)

loco-vr6 02-05-2010 13:59

weber 38 DGAS
 
wie heeft deze al eens op zn vw gemonteerd? de 38 DGAS is origineel geleverd op Ford v6 motoren, maar wordt o.a. in de cross veel op vw motoren gezet.

ik heb er nu 1 liggen maar ben benieuwd wat er gebeurt voor gewoon straatgebruik.

dus, deel je ervaring eens!

JerryGT 02-05-2010 21:02

ik rijd er zelf ook mee in de cross. Werkt erg goed, en is makkelijk af te stellen.

jetta mk1 '82 02-05-2010 21:24

wat is het verschil met 'gewone' webers?

misschien een foto?

loco-vr6 03-05-2010 09:02



dit is een originele carb, en de 38 DGA past bijna plug&play op dit inlaatspruitstuk,

dit is mn dus:




in plaats van bv een pikerburg 2b5 ( 2 traps 32 en 36 mm ) gaat hier tegelijk 2 X 38mm open, respons is veel vlotter en een beetje meer vermogen.

loco-vr6 03-05-2010 11:22

http://www.youtube.com/watch?v=P2xT1TiEHFs&feature=fvsr

klikkerdeklik.

Area51 03-05-2010 11:28

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
gaat hier tegelijk 2 X 38mm open, respons is veel vlotter en een beetje meer vermogen.


En vééél meer benzineverbruik kan ik je uit ervaring meedelen :tongue:

Ik had zo'n carb (van een 3L Ford V6) op mijn 1978 RS2000 staan (begin '88) en ik kwam in de stad niet meer boven de 1:4 uit, terwijl het toch rond de 1:7 was .. vermogen neemt maar marginaal toe, eigenlijk is dat het extra benzineverbruik niet waard.


All times are GMT +1. The time now is 06:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.