Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   golf 1.3 traag! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67828)

sten_golf2 22-03-2010 21:14

golf 1.3 traag!
 
beste forummers. heb een golf 2 1300 uit 1986 op lpg in mijn bezit (vierbakje). natuurlijk niet de snelste wagen maar vanwege gas helemaal niet vooruit te branden. duurt ongeveer 32 minuten voordat ik op de 100 zit en hij wil toch echt niet harder dan 135/140. iemand een idee om hem zonder te grote ingrepen en hoge kosten net iets meer pit te geven zodat inhalen een optie wordt?! alvast bedankt :thumbup:

breadfan83 22-03-2010 21:33

16v inbouwen. Makkelijkste en goedkoopste manier.

Jel Golf 2 GTI 22-03-2010 22:55

Quote:
Originally Posted by breadfan83
16v inbouwen. Makkelijkste en goedkoopste manier.



:D

breadfan83 22-03-2010 22:59

Tsja, 16v ombouw kost om en nabij de 500 euro, een setje nokkenassen en een leuke uitlaatlijn voor een 1.3 kost hetzelfde, kopombouw is nog duurder. Met carbs op die 1.3 kom je hier denk ik ook nog wel bovenuit, en het lijkt me gecompliceerder dan gewoon een plug and play blok er in te zetten.

Kunt er anders ook gewoon een 1.8 in leggen, een RP ofzo. Die dingen kosten de wereld niet, maar hebben pit zat, zeker voor een mk2. Je gaat dan van 'n pk of 50 naar 90 pk.

floris-jan1 22-03-2010 23:02

Ein kompressor mein Herr!

Mikkem 23-03-2010 07:35

Een blok met carburateur is in ieder geval aan te raden in dit geval, in verband met de lpg-installatie.
Ga je naar een injectieblok dan zijn de aanpassingen aan het lpg systeem ook groter (en duurder).

KJ-Golf 23-03-2010 09:26

Mijn mening: als de motorinhoud je niet bevalt, neem een andere motor. En heb je geen zin aan ombouw: verkoop je Golf en neem een Golf met een motor die je wel bevalt.

sten_golf2 23-03-2010 09:41

verkopen geen optie, dat is hetzelfde als mn vriendin inruilen :) en een ander blok erin zetten wordt wel lastig ivm het overzetten van de lpg-installatie. dat wordt me net iets te veel gedonder. zijn er goede sites waar je onderdelen kunt bestellen? uitlaat/spruitstukken enzenz?

EelcoB 23-03-2010 10:26

Don“t look to far! Op de site staan verschillende bedrijven die zulk spul aanbieden! :thumbup:

DoriDaan 23-03-2010 12:46

Is er niet dat een cylinder kop van een Skoda Fabia past... met zelfde motortype..met meer peekaas!

KAN een fabeltje zijn....ooit eens gehoord..

berendd 23-03-2010 12:58

een 1300 kan je best een leuk vermogen uit halen, maar kost helaas ook een vermogen om dat voor elkaar te krijgen.

andere golf kopen met een blok met meer pit is de makkelijkste en waarschijnlijk goedkoopste optie.

je kan ook met dit blokje aan de slag gaan, maar door je LPG zal je aan de inlaatzijde niet veel kunnen doen. kopbewerking kost 220E, dan moet je ook een nieuwe koppakking plaatsen a 50E. Leuke nokkenas kost je rond de 200E en een spruitstukje 250 ongeveer.. en das allemaal excl inbouwen natuurlijk. dus al met al een euro of 800 en dan ga je misschien van 55 naar 75pk (op benzine) dus van eh 45 naar 65 op gas?
En dan heb je een hoop werk op je hals gehaald, verbruik zal er niet beter op worden, en is ie nog niet al te snel.

Renegade 23-03-2010 13:54

Om maar even de veel gemaakte fout weer uit de wereld te helpen :D :

Spagetti spruitje bestaat niet voor een GOLF 2 1300, voor polo's zijn ze er volop, moeten dus omgelast worden :thumbup:

Denk dat je met 250euro er niet komt.

Audilimburg 23-03-2010 14:56

De goedkoopste optie is om gewoon zoveel mogelijk gewicht kwijt te raken aan de auto. Kost niks, maar levert wel een betere PK/gewicht verhouding op.
Interieur er uit, reservewiel thuislaten enz.

Maar persoonlijk zou ik ook of een andere golf kopen of een ander blok erin lepelen. Ik heb zelf ook zo'n 1.3 gehad en ik haalde er op de teller wel 160 mee. Dan rammelde wel alles alsof die uit elkaar ging vallen.

Wij-be 23-03-2010 18:55

ik denk dat het het beste is dat je vrede hebt met een trage golf 1.3 :tongue:

Domi 23-03-2010 20:10

G40 erin lepelen. Dan blijf je 1300 rijden met NET even iets meer pit ;)

golf mkII 16v 23-03-2010 21:43

Goed af stellen
Heb wel eens een auto gehad[niet nader te noemen merk :D]en die was op gas rapper als op benzine

tim_j 23-03-2010 22:58

polo 1300 spagetti, beetje aanpassen .

3f nokkenas.
en de carb lekker afstellen hoewel dat laatste niet altijd meevalt :shake:

Mikkem 23-03-2010 23:01

Quote:
Originally Posted by tim_j
en de carb lekker afstellen hoewel dat laatste niet altijd meevalt :shake:


:D




:(

sten_golf2 24-03-2010 14:48

ik ben inderdaad bang dat ik er vrede moet hebben. auto is nu wel perfect afgesteld merk iets verschil. trouwens, iemand een idee hoe je hier in godsnaam een profielfoto plaatst?! thanx :)

bivw 16vg60 24-03-2010 19:00

Quote:
Originally Posted by sten_golf2
beste forummers. heb een golf 2 1300 uit 1986 op lpg in mijn bezit (vierbakje). natuurlijk niet de snelste wagen maar vanwege gas helemaal niet vooruit te branden. duurt ongeveer 32 minuten voordat ik op de 100 zit en hij wil toch echt niet harder dan 135/140. iemand een idee om hem zonder te grote ingrepen en hoge kosten net iets meer pit te geven zodat inhalen een optie wordt?! alvast bedankt :thumbup:



dacht de het record in 1986 met een 1300 0-100km/h 29 minuten was
dus die van jou is zo slecht nog niet :D


All times are GMT +1. The time now is 09:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.