Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf I Cabrio Brandstofprobleem?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66521)

Audilimburg 22-02-2010 21:26

Golf I Cabrio Brandstofprobleem??
 
Sinds enige tijd heeft onze Golf I Cabrio uit 1985 een probleem tijdens het rijden. Hij verliest dan opeens volledig vermogen en loopt alleen nog stationair.
Dit gebeurt vooral bij bergop rijden. Het lijkt erop dat hij te weinig brandstof krijgt bij bergop rijden. Na even stoppen en wachten loopt hij weer een kort stukje.

Iemand enig idee wat het precies kan zijn?
Ik ga in ieder geval van het weekend de brandstoffilter vervangen. Andere dingen die ik moet controleren? Als ik me niet vergis heeft deze auto geen opvoerpomp.

Het gaat om een 1.6 blok met carburateur (de beruchte Pierburg 2E).
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want zo is er met de auto niet te rijden.

caddy ron 23-02-2010 15:40

Ga er maar vanuit dat het aan de carburateur ligt klxtx kxt dingen. Kijk je vacuum eens na en kijk of ie op de automatiche choke reageert. Je hebt alleen een mechanische brandstofpomp, normaal gaan die dingen niet zo gauw kapot, maar die carburateur is een onding.
Groetjes en succes.
Ron

ronnie_v 23-02-2010 16:09

kijk ook even in de tank, of er geen rotzooi/roest in zit. Dit zorgt ook voor dezelfde problemen.

sirkaj 23-02-2010 20:31

Loop alles even na,filters, leidingen, vacuumslangen, voetpakking carburateur en inderdaad de vulpijp en tank! Deze laatste 2 veroorzaken vaak problemen.

Jurgen Santana 23-02-2010 20:46

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
kijk ook even in de tank, of er geen rotzooi/roest in zit. Dit zorgt ook voor dezelfde problemen.


Dat was ook mijn eerste gedachte.

Even de tankdop eraf en de staat van de vulhals bekijken. Is deze slecht/door gerot. Zal er hoogst waarschijnlijk rommel in de tank zitten.

Jurgen Santana 23-02-2010 20:48

Quote:
Originally Posted by caddy ron
Ga er maar vanuit dat het aan de carburateur ligt klxtx kxt dingen.


Een carburateur die het al 25 jaar uithoudt is zo slecht nog niet in mijn beleving.

ronnie_v 23-02-2010 21:15

of even onder de achterbank, het zwarte deksel verwijderen, alsmede de vlotter. Kijk je meteen in je tank, en kun je dus zo zien of er rotzooi inzit. :thumbup:

marcelmk1 23-02-2010 21:48

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
of even onder de achterbank, het zwarte deksel verwijderen, alsmede de vlotter. Kijk je meteen in je tank, en kun je dus zo zien of er rotzooi inzit. :thumbup:


ga daar maar van uit, heb nu mijn 3e type 1 cabrio, en allemaal het zelfde probleem gehad, zooi in de tank en plotseling houden ze er zo mee op.

Jurgen Santana 23-02-2010 22:13

Als je onderaan de aanzuigslang een afgezaagd benzinefiltertje monteert kun je zonder problemen weer verder kachelen.

ronnie_v 24-02-2010 08:08

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Als je onderaan de aanzuigslang een afgezaagd benzinefiltertje monteert kun je zonder problemen weer verder kachelen.


Dit is de makkelijkste en goedkoopste oplossing. Zo heb ik het ook al meerdere keren gedaan :thumbup:

Audilimburg 24-02-2010 12:18

Jullie denken dus dat het aan rotzooi in de tank ligt?
Mijn vrouw heeft de tank ook al een keer helemaal leeg gereden wat natuurlijk ook niet echt aan te bevelen is omdat hij dan rotzooi aanzuigt. Echter is dit al maanden geleden en het probleem treedt pas sinds een week of 2-3 op.

Ik zal de regulier brandstoffilter sowieso vervangen, omdat die in de afelopen 2-3 jaar nooit vervangen is geworden.

Maar waar moet ik nou volgens jullie die afgezaagde benzinefilter monteren? Onderaan de aanzuigslang...dus bij de tank??
En hoezo een afgezaagde filter?

Wellicht heeft iemand een foto waar een en ander duidelijk op te zien is.

Voor diegenen die dit probleem hadden, hadden jullie dit ook alleen bij het bergop rijden en waarom treedt het juist dan op?

ronnie_v 24-02-2010 14:09

zwart deksel verwijderen, en ook de vlotter. Onderin de tank, zit een metalen pijpje. Daar doe je een kort stukje benzine slang aan, met een plastic brandstoffiltertje. Het afzagen is eigenlijk alleen nodig, omdat er anders niet genoeg benzine aangezogen kan worden. :thumbup:

Bij ons in de buurt zijn geen bergen,behalve haaksbergen :D . Maar bij mij deed ie het ook op een gewone rechte weg.

Kaj_A 24-02-2010 14:13

Bij Nijverdal heb je nog een hele hoge :D

Audilimburg 24-02-2010 19:48

Tja, de regio waar ik woon noemen ze niet voor niets het 'Heuvelland'.
Dus als je een auto hebt die alleen maar bergaf rijdt dan kom je of niet ver of niet meer terug :D

Ik zal dat met de filter in de tank eens proberen en ook de brandstofleiding doorblazen. Van het weekend eens kijken of dit de oplossing is.
Alvast bedankt voor de goeie tip.

ronnie_v 25-02-2010 08:48

Nijverdal kom ik niet meer. Daar sta je alleen vast :D

Audilimburg 22-04-2010 14:27

Even ter info:
Afgelopen weken ben ik weer aan de cabrio aan het hobbyen en ik heb eerst de vlotter eens uit de tank gehaald en inderdaad zaten de gaatjes in het aanzuigbuisje helemaal dicht. Eigenwijs als ik ben had ik eerst even die gaatjes schoon gemaakt en toen weer terug gemonteerd. Hij liep toen al beter maar nog steeds niet vol vermogen bij vol gas.

Daarna toch een oude filter open gesneden en gemonteerd en hij loopt nu weer prima, alhoewel het warmere weer er wellicht ook iets mee te maken heeft.

In ieder geval allemaal bedankt voor de tips, had ik zelf nooit gevonden!

The_Rabbit 22-04-2010 18:35

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Even ter info:
Afgelopen weken ben ik weer aan de cabrio aan het hobbyen en ik heb eerst de vlotter eens uit de tank gehaald en inderdaad zaten de gaatjes in het aanzuigbuisje helemaal dicht. Eigenwijs als ik ben had ik eerst even die gaatjes schoon gemaakt en toen weer terug gemonteerd. Hij liep toen al beter maar nog steeds niet vol vermogen bij vol gas.

Daarna toch een oude filter open gesneden en gemonteerd en hij loopt nu weer prima, alhoewel het warmere weer er wellicht ook iets mee te maken heeft.

In ieder geval allemaal bedankt voor de tips, had ik zelf nooit gevonden!


Dit moet ik in de tank ook nog eens nazien en desnoods filtertje plaatsen, heb de leidingen al doorgeblazen en nieuwe filter voor de carburateur geplaatst! Hij rijdt terug normaal maar krijg nog altijd rotzooi mee.

Audilimburg 22-04-2010 22:14

Ik vermeld nog even dat de tank er van binnen brandschoon uitzag, bijna als nieuw. Ik heb nog even met een antenne-magneetje op het laagste punt gekeken of er stukjes roest of zo lagen, maar op wat kleine troep na bijna niets er uit gehaald. Het leek wel alsof er kalk in die gaatjes van het oude slangetjes zat.

Maar door het plaatsen van die benzine filter in de tank is het bijna onmogelijk om nog rotzooi aan te zuigen naar de motor.

meinderturk91 22-04-2010 22:17

Fijn dat ie weer goed loop!


All times are GMT +1. The time now is 12:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.