Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   polo on the edge carbs en turbo in toeren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6427)

serge pot 08-12-2004 21:34

polo on the edge carbs en turbo in toeren
 

een garret m27 turbo ,eigenbouw uitlaat spruitstuk ,met eigen bouw inlaat spruitstuk,cbr 32mm keihin carbs met dynojet stage 1 sproeiers ,286/286 schrick nokkenas .

dat gaat op dit kopje met 34mm inlaatkleppen(standaard )en 30mm uitlaat kleppen (27 is standaard).
onderblokje wordt gehoond voor zuigers met maat 75,98 (cylinder inhoud is origineel 1268cc wordt nu dan 1300,92 cc).compressie verlaagd mbv koperen koppakking van 4 mm naar 7,5 op 1 .
laaddruk van 1 bar ,uitlaat van 65mm uitwendige diameter ,ontsteking eigenbouw van diverse polo ontstekingshuizen .
dit is dus het beste van atmosferische motoren en geblazen motoren gecombineerd ,toeren en koppel :biggrin:

Tommy 08-12-2004 21:38

ben zeer benieuwd!

serge pot 08-12-2004 21:41

anders ik wel :D

TomKraft 08-12-2004 21:47

U're my hero :p :eek:

Volkswagenaar 08-12-2004 21:49

leuk project, wat denk je er ongeveer uit te persen?

serge pot 08-12-2004 21:55

150 moet lukken zowie so ,anders doe ik iets fout :D ,maar alles wat er boven zit is mee genomen .koppel wil ik toch wel op de 180nm hebben

serge pot 08-12-2004 21:56



komt in deze groene polo(nu met mattig ssf velgen en zonder die lompe onderlip)btw die blauwe is ook van mij

Tommy 08-12-2004 21:56

als de G40 niet lukt, dan neem ik hier een optie op... ;)

Tommy 08-12-2004 21:57

ey trouwens... je 1.6 16v verkocht? Hoe is het met dat project afgelopen?

serge pot 08-12-2004 22:01

die is idd verkocht .was toen of kinderkamer gelijk kompleet of motorblok .heb toen voor kinderkamer gekozen ,maar dat blok zit nu in een polo 2f met 38mm cbr carbs
eerste ritten waren veel belovend ,nu nog wat kinderziektes eruit .


hiero issie

Tommy 08-12-2004 22:06

oke dan!

Stijn 08-12-2004 23:15

Nice, op die foto lijkt die groene Polo wel een Fiesta :)

Zeg, je gaat de laaddruk gewoon op de turbo's zetten, en dan compenseren door de vlotterbak ook dezelfde druk te geven?

Tjaap 08-12-2004 23:32

die lompe onderlip... doe je die weg?

Tommy 09-12-2004 13:05

Quote:
Originally Posted by Stijn
Nice, op die foto lijkt die groene Polo wel een Fiesta :)

Zeg, je gaat de laaddruk gewoon op de turbo's zetten, en dan compenseren door de vlotterbak ook dezelfde druk te geven?


laaddruk op de carb's zetten bedoel je?

Viperwin 09-12-2004 13:18

Leuk! Wat zeg ik? Erg leuk! Waarom heb ik toch de indruk dat dit erg woest gaat klinken? :o :cool:

Filmpje + geluid alstie erin hangt graag! :biggrin:

Sjon 09-12-2004 17:58

.

serge pot 09-12-2004 18:55

motorfiets carbs werken standaard al mbv ramair ,daar gaat al een 2 bar op bij 250km/h.als je het oppervlak neemt van de benzine in de vlotterbak met 2 bar en de oppervlak van je bezine aanvoer leiding kun je het gemakkelijk af met een pompje van 0,2 bar .de laaddruk komt dus ook automatisch op de vlotters idd,
het zijn variabele venturi carbs welke de venmturi's geopend worden door of onderdruk in het inlaat kanall of overdruk aan de turbo zijde ,om het zo maar te noemen

Tommy 09-12-2004 19:23

wel ff dumpvalve instaleren... vind ik altijd zown supersound! :cool: (zal wel een korte sssss worden... ghehe)

Stijn 09-12-2004 20:41

Aha, zo'n idee had ik dus ook in mijn hoofd om later de webers op druk te zetten in de Ponton. Volgens mij moet dat wel lukken als je inderdaad de vlotterbak ook op druk zet.

serge pot 09-12-2004 22:50

webers kunnen perfect met turbo .

en idd dumpvalve ligt ook al klaar .
zit nog wel te peinzen over A.L.S. maar dan mechanisch mbv turbo over druk en inlaat onderdruk bij gas los


All times are GMT +1. The time now is 17:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.