![]() |
polo on the edge carbs en turbo in toeren
een garret m27 turbo ,eigenbouw uitlaat spruitstuk ,met eigen bouw inlaat spruitstuk,cbr 32mm keihin carbs met dynojet stage 1 sproeiers ,286/286 schrick nokkenas . dat gaat op dit kopje met 34mm inlaatkleppen(standaard )en 30mm uitlaat kleppen (27 is standaard). onderblokje wordt gehoond voor zuigers met maat 75,98 (cylinder inhoud is origineel 1268cc wordt nu dan 1300,92 cc).compressie verlaagd mbv koperen koppakking van 4 mm naar 7,5 op 1 . laaddruk van 1 bar ,uitlaat van 65mm uitwendige diameter ,ontsteking eigenbouw van diverse polo ontstekingshuizen . dit is dus het beste van atmosferische motoren en geblazen motoren gecombineerd ,toeren en koppel :biggrin: |
ben zeer benieuwd!
|
anders ik wel :D
|
U're my hero :p :eek:
|
leuk project, wat denk je er ongeveer uit te persen?
|
150 moet lukken zowie so ,anders doe ik iets fout :D ,maar alles wat er boven zit is mee genomen .koppel wil ik toch wel op de 180nm hebben
|
komt in deze groene polo(nu met mattig ssf velgen en zonder die lompe onderlip)btw die blauwe is ook van mij |
als de G40 niet lukt, dan neem ik hier een optie op... ;)
|
ey trouwens... je 1.6 16v verkocht? Hoe is het met dat project afgelopen?
|
die is idd verkocht .was toen of kinderkamer gelijk kompleet of motorblok .heb toen voor kinderkamer gekozen ,maar dat blok zit nu in een polo 2f met 38mm cbr carbs
eerste ritten waren veel belovend ,nu nog wat kinderziektes eruit . hiero issie |
oke dan!
|
Nice, op die foto lijkt die groene Polo wel een Fiesta :)
Zeg, je gaat de laaddruk gewoon op de turbo's zetten, en dan compenseren door de vlotterbak ook dezelfde druk te geven? |
die lompe onderlip... doe je die weg?
|
Quote:
laaddruk op de carb's zetten bedoel je? |
Leuk! Wat zeg ik? Erg leuk! Waarom heb ik toch de indruk dat dit erg woest gaat klinken? :o :cool:
Filmpje + geluid alstie erin hangt graag! :biggrin: |
.
|
motorfiets carbs werken standaard al mbv ramair ,daar gaat al een 2 bar op bij 250km/h.als je het oppervlak neemt van de benzine in de vlotterbak met 2 bar en de oppervlak van je bezine aanvoer leiding kun je het gemakkelijk af met een pompje van 0,2 bar .de laaddruk komt dus ook automatisch op de vlotters idd,
het zijn variabele venturi carbs welke de venmturi's geopend worden door of onderdruk in het inlaat kanall of overdruk aan de turbo zijde ,om het zo maar te noemen |
wel ff dumpvalve instaleren... vind ik altijd zown supersound! :cool: (zal wel een korte sssss worden... ghehe)
|
Aha, zo'n idee had ik dus ook in mijn hoofd om later de webers op druk te zetten in de Ponton. Volgens mij moet dat wel lukken als je inderdaad de vlotterbak ook op druk zet.
|
webers kunnen perfect met turbo .
en idd dumpvalve ligt ook al klaar . zit nog wel te peinzen over A.L.S. maar dan mechanisch mbv turbo over druk en inlaat onderdruk bij gas los |
All times are GMT +1. The time now is 17:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.