Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   soms niet starten passat 2000 TDI 85kw ATJ (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63990)

gertvwkg 30-12-2009 12:09

soms niet starten passat 2000 TDI 85kw ATJ
 
Tips gevraagd!
het is een heerlijke auto, maar soms wil ie niet starten, meestal loopt ie een paar seconden en valt dan uit. de VW dacht aan de sleutel transponder, maar die geeft geen foutmelding. het gekke is dat het heel lang goed gaat en dan ineens sta je. laatst is ie naar de vw afgesleept, ze konden het niet vinden....meestal ( 9 van de 10 keer) helpt zeer lang doorstarten, anders een dag laten staan. ik heb gelet op koud/warm weer, koud/warme motor, lege/volle tank en kan helaas geen verband leggen..... :shake:
Wie heeft de gouden tip om dit probleem op te lossen??!!
alvast dank voor de reactie
fam de haas

enzyme25 30-12-2009 15:39

ik had presies het zelfde.
starte hem ging die aan en weer uit. en dan was er weer niks aan de hand.
heb toen ook wat rond gezocht en gevraagd en kwam uit dat misschien contactblokje(blokje achter contactslot elektriche gedeelte) kon zijn. koste me 15 euro nieuw.
dus deze vervangen en tot nu toe gaat het goed.
of een keer proberen met reservesleutel dan weet je zeker of het daar wel of niet aan ligt?
hoop dat je hier wat aan hebt
mvg dennis

gertvwkg 03-01-2010 15:21

dank Dennis, maar VW zegt...dat dit onderdeel ok is (geen foutmeldingen enzo), maar het verhaal gaat nu verder:
Na een paar grote ritten door NL, was het ineens gebeurd, nog een paar plofjes bij starten en doorstarten hielp niet meer.
De off VW monteur, kon geen fouten ontdekken tijdens uitlezen, en heeft daarna de opvoerpomp, filter en leidingen (doorblazen) gecontroleerd, alles ok. daarna de pompverstuivers doorgemeten, ok. vervolgens alle zekeringen, relais en contacten, ook ok!
Na 3u voor de deur sleutelen, wordt de passat 4 of 5 jan opgehaald door de VW garage. Het wordt een hele uitdaging werd gezegd..... Heeft iemand nog de gouden tip........

dank, fam de haas en passat TDI/ATJ

enzyme25 03-01-2010 17:16

iets in richting van ontsteking? Zou verder niet weten helaas mvg dennis

Stijn 03-01-2010 17:20

Quote:
Originally Posted by enzyme25
iets in richting van ontsteking? Zou verder niet weten helaas mvg dennis

Het is een diesel :rolleyes:

Het gekke is dat er volgens het uitlezen geen foutcodes zijn - anders zou ik haast zeggen dat er misschien iets is met de sleutel/startblokkering.

Gijs 04-01-2010 00:08

Quote:
Originally Posted by gertvwkg
dank Dennis, maar VW zegt...dat dit onderdeel ok is (geen foutmeldingen enzo), maar het verhaal gaat nu verder:
Na een paar grote ritten door NL, was het ineens gebeurd, nog een paar plofjes bij starten en doorstarten hielp niet meer.
De off VW monteur, kon geen fouten ontdekken tijdens uitlezen, en heeft daarna de opvoerpomp, filter en leidingen (doorblazen) gecontroleerd, alles ok. daarna de pompverstuivers doorgemeten, ok. vervolgens alle zekeringen, relais en contacten, ook ok!
Na 3u voor de deur sleutelen, wordt de passat 4 of 5 jan opgehaald door de VW garage. Het wordt een hele uitdaging werd gezegd..... Heeft iemand nog de gouden tip........

dank, fam de haas en passat TDI/ATJ

Allereerst apart dat ze eerst de verstuivers, filters, opvoerpomp etc gaan controleren en als een van de laatste dingen de zekeringen en relais... goed, dat terzijde ;)

Wanneer is er voor het laatst onderhoud uitgevoerd? En dan bedoel ik met name het vervangen van de brandstof filter? Zeker met het koude weer van afgelopen tijd kan het zijn dat je diesel is gaan vlokken, waardoor je brandstoffilter grotendeels dicht zit.

Het bovenstaande lijkt me eerlijk gezegt sterk dat dat aan de hand is aangezien de auto bij de VW (dealer?) is geweest... Maar het kan nog steeds (ook bij dealers word wel eens geprutst ;))

gertvwkg 04-01-2010 21:19

heden mogelijk de oorzaak gevonden....
de achterbuurman werkt als 1e monteur bij VW en hoorde van het startprobleem. vanavond kwam hij langs met een drukmeter om de voorste hoge druk pomp (die achter het blok zit) te meten. volgens hem was de druk te laag. na dichtklemmen van de diesel retourleiding (bovenop het brandstoffilter) schoot de druk omhoog en de motor moeizaam tot leven!! het vervolg: hij bestelt een nieuwe hoge drukpomp en voor de zekerheid een nieuwe electrische pomp die bij de tank zit (ook geringe opbrengst). dit zou de oplossing zijn. wordt vervolgd. allen dank voor meedenken, toppie

Stijn 05-01-2010 19:49

Slimme monteur!

gertvwkg 12-01-2010 15:12

het vervolg:
er zit nu een nieuwe hoge druk pomp op (achterzijde blok) >>>euros, maar starten gaat alleen als de retourleiding vanaf dieselfilter wordt afgeknepen en doorstarten maar, daarna lopen alsof er niets aan de hand is......, maw de oplossing is er nog niet.
ander oplossingen zijn nieuwe pompverstuivers, pomp in tank, etc.... maar een garantie voor een oplossing is er niet. voorlopig ga ik maar verder in mijn oude 87/er passat. ik weet het niet meer.
gr, gert


All times are GMT +1. The time now is 12:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.