Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   welke koppeling voor mijn abf gt30? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61373)

JMTuning - BK Customs 28-10-2009 14:16

abf turbo project... spruitstuk gelast en koppeling binnen
 
ik ben op zoek naar een goede koppeling+drukgoep en eventueel vliegwiel voor mijn abf motor.

komt een garrett gt3076r op, en een 02m bak achter.

dus zoek een koppeling van 240mm.

vermogen zal tussen de 4 en 500 pk worden.

ik zag dat er ook 2plaats koppelingen bestaan.

wie heeft er meer info..


foto'tje van de motor voor de forummers:
























Ron mk1 28-10-2009 15:17

Bij Leeuwenkamp in Alkmaar kan je je eigen koppelingsplaat laten vermaken tot centrebrons. Dit heb ik met mijn evo ook laten doen . En die moest ook ruim 300pk hebben.
ging prima moet ik zeggen, Melg60 laat daar ook altijd zijn koppelingen maken voor de 20vt. Die leverd ook genoeg veermogen.

Prijs is rond de 250 euro zo uit mijn hoofd, maar wel meteen knap spul
Ze kunnen je ook goed adviseren, en je moet ook je drukgroep erbij leveren. Die laten ze dan op spanning testen , en passen daar je koppelingsplaat op aan.

vwmk2driver 28-10-2009 17:37

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Bij Leeuwenkamp in Alkmaar kan je je eigen koppelingsplaat laten vermaken tot centrebrons. Dit heb ik met mijn evo ook laten doen . En die moest ook ruim 300pk hebben.
ging prima moet ik zeggen, Melg60 laat daar ook altijd zijn koppelingen maken voor de 20vt. Die leverd ook genoeg veermogen.

Prijs is rond de 250 euro zo uit mijn hoofd, maar wel meteen knap spul
Ze kunnen je ook goed adviseren, en je moet ook je drukgroep erbij leveren. Die laten ze dan op spanning testen , en passen daar je koppelingsplaat op aan.


heb ik ook goede ervaringen mee...
kunnen je originele drukgroep gewoon verzwaren door het plaatsen van een andere drukveer.

als je huidige nog netjes is kun je die dus gewoon her gebruiken. :thumbup:

Jurgen Santana 28-10-2009 19:09

Quote:
Originally Posted by JMTuning - BK Customs
vermogen zal tussen de 4 en 500 pk worden.


Ik mag hopen dat het meer bij de 500 dan bij de 4 pk in de buurt komt ;)

JMTuning - BK Customs 28-10-2009 20:01

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ik mag hopen dat het meer bij de 500 dan bij de 4 pk in de buurt komt ;)



heel scherp :D

Allart-Ghetta 30-10-2009 19:39

Zag ik dit blok laatst niet bij de Hurries staan?
Vorige 16VT niks geworden?
Hoop voor je dat ie eerder rijdt met 3076R dan mijnes, die ligt al 4 jaar onder mijn bed.

JMTuning - BK Customs 08-12-2009 23:08

jelmers abf turbo project
 
klopt inderdaad, heb m daar in elkaar laten zetten en alles laten aanpassen..
vorige motor heb ik ook nog, maar was me motovatie kwijt dus dan maar meteen goed.

nog ff een update:

heb mijn koppeling binnen:

op maat gemaakte 240mm plaat met verzwaarde drukgroep en een handgemaakt 240mm 1massa vliegwiel

[IMG=http://img707.imageshack.us/img707/6606/sdc10195.jpg][/IMG][IMG=http://img707.imageshack.us/img707/sdc10195.jpg/1/w1600.png][/IMG]




tevens heb ik van de week ff een uitlaatspruitstuk gelast, de flenzen voor turbo en wastegate moeten er enkel nog op.





[IMG=http://img710.imageshack.us/img710/7682/sdc10193.th.jpg][/IMG][/quote]

Vincent-Mk1 23-12-2009 00:37

kosten?

sampo11 23-12-2009 10:08

Wat heb je allemaal aan de motor gewijzigd dat ie zoveel pk moet gaan krijgen ( niet lullig bedoeld maar ben benieuwd!)?
500 pk voor een 16v vind ik nogal wat..
Htt haalt maar 600pk uit een 2.0 20V racemotor met dubbele turbo.

jellehier 23-12-2009 12:56

in de crosserij halen ze zelfs 760 pk uit een 16vt dus moet kunnen...

bolku 23-12-2009 18:07

Meer dan 1000 pk is ook geen probleem.....ame rennsporttechnik.

sampo11 25-12-2009 08:47

Maar hoe lang blijft het dan heel?

richard-polo 25-12-2009 10:22

niet lang ;) die polo van AME is al vaak uit mekaar geweest!

Vincent-Mk1 28-12-2009 23:43

500 no problem..

JMTuning - BK Customs 21-01-2010 10:46

Quote:
Originally Posted by Vincent-Mk1
kosten?


koppeling met drukgroep en vliegwiel was 850

of bedoel je wat t blok me heeft gekost?

JMTuning - BK Customs 21-01-2010 10:59

Quote:
Originally Posted by sampo11
Wat heb je allemaal aan de motor gewijzigd dat ie zoveel pk moet gaan krijgen ( niet lullig bedoeld maar ben benieuwd!)?
500 pk voor een 16v vind ik nogal wat..
Htt haalt maar 600pk uit een 2.0 20V racemotor met dubbele turbo.



motor is een abf welke is gereviceerd en opnieuw is opgebouwd;

wossner zuigers
bildon stangen
arp kopbouten
krukas gebalanceerd
bosch 044 pomp
630cc injectoren
garrett gt3076
tial 38mm wastegate
02m 6bak
240mm koppeling
1 massa vliegwiel
zelfbouw uitlaatspruitstuk
dta s60 pro
schrick carterpan
nieuwe waterpomp,oliepomp,lagers etc
verstelbaar nokkenastandwiel
mocal 25rij oliekoeler met thermostaat

met deze setup moet de motor wel even meegaan (na 10 a 15000km haal ik m er weer uit ter controle)
hurricane racing heeft de motor in elkaar gezet en stelt m af.

momenteel ben ik nog bezig met het spruitstuk voor de turbo, als die klaar is en de wastegate zit er ook op dan kan de motor in de auto gehangen worden.
vervolgens moeten dan de steunen gelast worden en aandrijfassen op maat gemaakt worden.

MipMip 21-01-2010 11:31

Denk je niet dat je uitlaatspruitstuk een restrictie zal zijn bij het behalen van je 'pk-doelen'? Het is qua flow niet het beste ontwerp, een 'equal-length' spruitstuk lijkt me en betere oplossing. Zeker omdat de opbouw van de rest van de motor er veelbelovend uitziet!

JMTuning - BK Customs 21-01-2010 12:23

Quote:
Originally Posted by MipMip
Denk je niet dat je uitlaatspruitstuk een restrictie zal zijn bij het behalen van je 'pk-doelen'? Het is qua flow niet het beste ontwerp, een 'equal-length' spruitstuk lijkt me en betere oplossing. Zeker omdat de opbouw van de rest van de motor er veelbelovend uitziet!



ik heb hier aardige discussies over gevoerd, zelf dacht ik ook namelijk aan een equal lenght.

maar omdat de turbo vrij groot is, wil ik de de weg ernaar toe zo kort mogelijk houden.
zo hou je ook de meeste warmte in je uitlaatgassen; dus sneller spoelen.

ron heeft ook een simpel spruitstuk op zijn 20vt, en toch 630pk..

als de motor af is wil ik nog wel is een equal lenght lassen om het verschil op de bank te zien. (had namelijk al een berg rvs bochten klaar liggen :D )

waarschijnlijk is de spoeltijd met een equal lenght later, maar haal je meer topvermogen.

maar aangezien ik liever iets eerder me druk wil, heb ik voor deze oplossing gekozen.

scirocco9 19-05-2010 11:26

mooie motor
ik ben ook bezig met een abf turbo te maken
ook dezelfde turbo als bij u
maar somige zaken pak ik anders aan
uitlaatstuk neem ik van wagner
en krukas heb ik een gesmede van eurospec omdat dit toch nodig is
ik ga 1 bar rijden en verwacht 400 pk dan heb ik een gewichts verhouding met de auto op 1 pk per 2 kg
jouw uitlaatstuk denk ik dat een probleem wordt 1 ste en 4 de kanaal zit goed maar het 2 de en 3 de kanaal niet volgens mij de uitlaatgas botst op de flank want dit is geen bocht maar een rechte hoek van 90°
maar het ziet er toch mooi uit
groeten johan

Vincent-Mk1 24-05-2010 00:09

gt3076r rijden met interne wastegate? Wagner heeft nl. geen externe wg uitgang...


All times are GMT +1. The time now is 10:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.