![]() |
VW Motorsport 'Pikes Peak' Golf GTI
Pikes Peak Golf GTI van VW Motorsport met de bi-motor.
Hier te vinden: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll..._fvi%3D1&_rdc=1 |
Snel gebakje !
|
NEP!!!
In de echte VW Motorsport 'Pikes Peak' Golf GTI zaten 2 1,8L KR 16V blokken, en die ook nog eens langs i.p.v. dwarsgeplaatst! Heb net in mijn 2 GTI boeken gekeken; "Het Golf GTI boek van Etzold/Lewandowski en "Das Grosse VW-GTI Buch", in dat laatste staat er nog een foto van in met open motorruimtes, zijn de langsgeplaatste KR blokken duidelijk op te herkennen, ik kan het helaas niet inscannen... Edit. lezen is ook een kunst: in "Das Grosse VW-GTI Buch" staat er een "Pikes Peak" Golf GTI beschreven met twee 1,3L Polo motoren met 2 KKK turboladers en in totaal 500 PK, deze was de Pikes Peak Golf van 1986, de versie met de 2 langsgeplaatste KR blokken kwam pas het jaar daarna...auto in de advertentie kan dus toch echt zijn :redface: |
Iemand interesse in een 1300 turbo blokje met 250pk? Dan slopen we dit ding en hou ik 1 van de motoren :D:D:D:D
|
Quote:
doe mij die wielen dan ff? |
Ongekent wat een ongeloofelijk pk gehalte heeft deze golf.
|
Quote:
Klopt, de Pikes Peak Golf uit '87 zag er inderdaad zo uit: ![]() ![]() Met de volgende specs: "Pikes-Peak-Golf, 1987 Vierzylinder, 16 Ventile, wassergekühlt Hubraum: 2 mal 1,8 Liter Leistung: 479 kW/652 PS bei 7.200 U/min. Höchstgeschwindigkeit: 184 km/h Der Twin-Golf basiert auf dem Golf GTI und ist mit zwei unabhängig von einander arbeitenden Motoren ausgerüstet (Bi-Motor-Prinzip: ein Motor vorn, ein Motor hinten). Gefertigt wurde der Rennsport Golf bei Volkswagen Motorsport in Hannover. Der hier ausgestellte Wagen nahm 1987 am Pikes-Peak-Bergrennen in den USA teil und wurde wahlweise durch Front-, Heck- oder Allradantrieb fortbewegt. Die maximale Leistung je Motor beträgt 326 PS bei 7.200 U/min., so dass für die schwierigen Bergetappen 652 PS zur Verfügung standen. Die gewaltige Kraft wird durch Reifen der Dimension 225/59 VR 16 auf die Bergpiste gebracht. Die Höchstgeschwindigkeit beträgt je nach Ladedruck und Übersetzung 184 km/h." |
Wreed!!!!
|
wil het gezicht van de RDW man weleens zien bij een invoerkeuring :D
|
Die met de KR is niet interessant, wordt nooit meer belastingvrij :D Ik zou ook de 500pk variant niet willen hebben, dan krijg je zo'n lelijk nieuw kenteken :D
|
precies martijn, en laten we eerlijk zijn: 500 pk gaat nou ook niet echt van zn plek...
|
vindt hem om te zien niks aan, maar jee wat een auto, als je zoiets in je collectie hebt ben je wel de man :)
|
All times are GMT +1. The time now is 05:35. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.