Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   me wiel staat scheef (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52921)

erikcabrio1 18-03-2009 15:59

me wiel staat scheef
 
mijn auto is in de winter bij glad weer gaan schuiven en tegen de stoep gekomen.



het is hier misschien wat lastig te zien, maar me wiel staat van boven aan wielkastzijde veel verder naar buiten dan van onder.
ik heb net het wiel eraf gepakt en ik denk door de klap zijn de 2 gaten in de schokbreker die het fuseehuis vasthouden helemaal uitgelubbert.
de gaten zijn nu ovaal in plaats van rond.
nou komt de vraag stel je daar je wielstand mee af, of kan er mee krom zijn.

J-9A-N 18-03-2009 16:13

Het bovenste gat hoort ovaal te zijn,hiermee kun je de wielvlucht stellen.
Als ik de stand van het wiel zo bekijk ,denk ik eerder dat je naaf of je draagarm krom is.

Succes.

Gr Jan

Henk_Pigo 18-03-2009 16:13

Eén gat hoort ovaal te zijn. Hiermee kan het het camber van je wiel afstellen. Als je goed gekeken hebt heb je gezien dat 1 van de bouten waarmee de schokbreker vast zit aan je fusee een speciale bout is. De ring onder de kop en aan de achterkant zijn excentrisch.

Is je draagarm nog wel recht?

J-9A-N 18-03-2009 16:23

:d

erikcabrio1 18-03-2009 16:45

ja ik heb geen idee hoe het zit met de draagarm
ik heb wel een nieuwe liggen maar dacht eerst ff wat andere zaken uitzoeken voordat ik alles eraf haal.
maar dan zal ik er tog aan moeten geloven.
ik vervang de draagarm wel en vandaar af verder zien of het resultaat geeft.
het lijkt mij dat het fuseehuis niet veel aan kapot kan gaan omdat andere minder sterke delen de klap opvangen door te kunnen schuiven.

Audilimburg 18-03-2009 16:51

Volgens mij is het vrij lastig te zien zo, want de vraag is of je stuur nu recht staat of dat er aan gedraaid is (naar links) waardoor het wiel ook naar binnen gedraaid staat. Staat je andere wiel nu wel recht naar voren?
Als die ook gedraaid is dan zit het probleem hem gewoon in die speciale bout om de camber af te stellen. Maar je hebt wel kans dat die nu door de klap niet meer naar behoren werkt. Hij duwt zichzelf door zijn excentrische kop weg van de rand, maar als de rand dus nu scheef is geduwd, kun je hem niet meer goed afstellen.
Dat is mijn bescheiden mening :rolleyes:

J-9A-N 18-03-2009 16:54

Quote:
Originally Posted by erikcabrio1
ja ik heb geen idee hoe het zit met de draagarm
ik heb wel een nieuwe liggen maar dacht eerst ff wat andere zaken uitzoeken voordat ik alles eraf haal.
maar dan zal ik er tog aan moeten geloven.
ik vervang de draagarm wel en vandaar af verder zien of het resultaat geeft.
het lijkt mij dat het fuseehuis niet veel aan kapot kan gaan omdat andere minder sterke delen de klap opvangen door te kunnen schuiven.



De fusee's van een golf 1 zijn waarschijnlijk minder sterk dan je denkt. ;)

golf mkII 16v 18-03-2009 20:24

Was onderlaatst ook iemand bij mij die dat had
eea na gemeten en verwisseld
Was uiteindelijk het fussee dat krom was,[en zeker na een uitglijder]

erikcabrio1 19-03-2009 13:50

en hebben we het hier over een fuseekogel of huis?

J-9A-N 19-03-2009 13:58

Fuseehuis :thumbup:

erikcabrio1 19-03-2009 16:44

aah dees zijn niet nieuw te vinden in een paar webshops waar ik meestal me spullen weg haal denk dat ik hem wel op de onderdelen lijn zet.

golf mkII 16v 19-03-2009 23:04

Let op dat je dan de goed hebt
Een cabrio is het zelfde aleen de latere hebben een ander lager

dakeraf 20-03-2009 11:38

Ik zou eens beginnen met je draagarm.
Dan laten uitlijnen.
Als dat niet lukt verder zoeken.
Onderdelen als fuseehuis en draagarm zijn wel op marktplaats te vinden en anders een advertentie gezocht plaatsen.

erikcabrio1 20-03-2009 14:39

ja ik ga hier ook mee beginnen en van daaruit verder werken.

erikcabrio1 21-03-2009 19:39

kleine update, die excentrische bout die in me schokbreker zat, was niet compleet er hoort ook zo´n aparte ring bij te zitten, en door de klap was het helemaal uitgelubbert, ik heb van me 1500 sloper een andere schokbreker gepakt en deze erop gezet, dat was al wel iets verbetering maar nog steeds niet super.
morgen tog maar draagarm vervangen kijken wat dat doet.

Jel Golf 2 GTI 21-03-2009 20:12

Ik heb indertijd een accidentje opgekocht dat ongeveer dezelfde problemen had.

Uiteindelijk bleek Draagarm , stuurstang , spoorstang , schokdemper en aandrijfas krom te zijn.

Kleine 700€ spulletjes gekocht en OK.

Hoop dat het niet zoveel is ma dan heb je een ideetje.

Grtz jel

erikcabrio1 21-03-2009 20:54

shit das een hoop geld,
naja we zien stuk voor stuk wel kan er op dit moment niet meer van maken ik wil weer rijden.
draagarm begin ik morgen aan en van daar af opbouwen.
weet iemand of er verschillende fusee huizen zijn, ik heb een 1500 sloper staan misschien dat die daar af kan pakken

JurjenV 22-03-2009 09:13

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Ik heb indertijd een accidentje opgekocht dat ongeveer dezelfde problemen had.

Uiteindelijk bleek Draagarm , stuurstang , spoorstang , schokdemper en aandrijfas krom te zijn.

Kleine 700€ spulletjes gekocht en OK.

Hoop dat het niet zoveel is ma dan heb je een ideetje.

Grtz jel


Das wel erg duur of niet dan...

erikcabrio1 22-03-2009 12:29

misschien alles nieuw gekocht


All times are GMT +1. The time now is 04:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.