Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Blokremmen ombouwen naar Schijf (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52578)

VwGolfMK2VW 08-03-2009 22:37

Blokremmen ombouwen naar Schijf
 
hallo,

ik ben al een tijdje bezig met een project, het gaat hier om een ombouw van een 1600 naar een 1800 GTI, nou heb ik alles gereed, maar nou moet voor de RDW keuren de achterremschijven gemonteerd zijn.

bij een 1600 zit standaard remtrommels, kunnen deze zo ombebouwd worden naar schijven, of moet dan de hele achteras vervangen worden?

alvast bedankt

Bootje 08-03-2009 22:44

he dit zoek ik ook maar dan voor de golf 1 ooit ergens heb ik hier een boekje van gezien kan ik natuurlijk niet meer terug vinden.
sorry kan je verder niet helpen

jettaracing 08-03-2009 23:03

Quote:
Originally Posted by VwGolfMK2VW
hallo,

ik ben al een tijdje bezig met een project, het gaat hier om een ombouw van een 1600 naar een 1800 GTI, nou heb ik alles gereed, maar nou moet voor de RDW keuren de achterremschijven gemonteerd zijn.

bij een 1600 zit standaard remtrommels, kunnen deze zo ombebouwd worden naar schijven, of moet dan de hele achteras vervangen worden?

alvast bedankt


Je kunt dit op 2 manieren gaan doen ,
1 , je kunt de complete achteras om zetten van een gti ,want deze heeft ook een stabilisatorstang IN de achteras ,waar bij de as stugger zal zijn met bochtenwerk .
2 Je kunt ook gewoon de naven omzetten ,want dat past zo op de originele achteras .

Voor beide oplossingen hoef je in principe niet meer te veranderen ,je kunt gewoon de originele rembekrachtiger gebruiken zit ,evenals de remkrachtbegrenzer (als deze wel onder jou auto zit ,anders wel even één monteren ),deze ombouw heb ik ook wel vaker gedaan (bij al 4 Mk2's ondertussen ,en er ligt nog een remmenset te wachten voor montage onder mijn Jetta TD)
Wel zijn de handremkabels anders ,die moet je wel overzetten ,let daar wel even op het bouwjaar van jou auto ,daar zijn meerdere type's in !

Wel moet je natuurlijk de remslangen voor een as met remklauwen gebruiken ,en als je de navenomzet ,zul je ook de remleidingen moeten veranderen op de as .

Maar het is al met al best te doen !

VwGolfMK2VW 09-03-2009 16:23

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Je kunt dit op 2 manieren gaan doen ,
1 , je kunt de complete achteras om zetten van een gti ,want deze heeft ook een stabilisatorstang IN de achteras ,waar bij de as stugger zal zijn met bochtenwerk .
2 Je kunt ook gewoon de naven omzetten ,want dat past zo op de originele achteras .

Voor beide oplossingen hoef je in principe niet meer te veranderen ,je kunt gewoon de originele rembekrachtiger gebruiken zit ,evenals de remkrachtbegrenzer (als deze wel onder jou auto zit ,anders wel even één monteren ),deze ombouw heb ik ook wel vaker gedaan (bij al 4 Mk2's ondertussen ,en er ligt nog een remmenset te wachten voor montage onder mijn Jetta TD)
Wel zijn de handremkabels anders ,die moet je wel overzetten ,let daar wel even op het bouwjaar van jou auto ,daar zijn meerdere type's in !

Wel moet je natuurlijk de remslangen voor een as met remklauwen gebruiken ,en als je de navenomzet ,zul je ook de remleidingen moeten veranderen op de as .

Maar het is al met al best te doen !


kijk dit is een antwoord waar ik wat aan heb, dank je wel.. het zal wel lukken denk ik..

Madison 09-03-2009 21:42

Dan is dit voor een 1800i(RP 1990)hetzelfde denk ik?

jettaracing 09-03-2009 22:18

yes :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 20:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.