![]() |
Advies schroefset
Beste forummers,
Ik heb even rond gezocht voor wat advies voor een schroefset maar ik kan niet echt een duidelijk topic vinden waarbij alle voor- en nadelen langskomen. Ik wil namelijk een schroefset. Ik heb hiervoor een Supersport gehad onder de MK2 maar nu wil ik een setje hebben voor de MK3. Ik kom zo bij het rondzoeken diverse merken tegen maar ik vraag me nou af of daar iets degelijks tussen zit of dat het allemaal troep is. Ik kom merken tegen als: Ta-Tachnics V-Maxx Hot Tuning G&M Super Tech Ik wil eigenlijk niet te veel kwijt gewoon omdat ik het geld niet heb maar de auto moet wel omlaag. Nu zit ik dus te twijfelen of ik toch weer voor een Supersport ga of dat ik een van de bovenstaande merken uitkies. Kan iemand mij de voor- en nadelen geven van de bovengenoemde merken t.o.v. een set van Supersport en/of eventueel ander advies geven? Anders misschien iemand die een link [meerdere links] heeft naar andere topics e.d. Ik heb gezocht maar niet gevonden. Alvast bedankt. |
Wat ik zou doen als ik jou was, is een paar maandjes langer sparen en dan een goede (KW of een dure versie van FK bijvoorbeeld) set kopen....desnoods een vaste set als een schroefset te duur is.
Kan uit eigen ervaring zeggen (heb supersport, vmaxx, FK gereden en rij nu FK silverline met instelbare koni dempers) dat het echt een wereld van verschil is. Je betaald misschien een keer zoveel, maar de wegligging wordt 10x beter. |
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor auto het is. Voor een simpele daily zou ik dus echt geen superdure set kopen.
|
Waarom niet?
|
Omdat het standaard onderstel voor normale bochten al voldoet. Dat jij blijkbaar hoekt als een dolle met een Lupo 1.0 is een ander verhaal :P
|
Ik verlaag mijn auto idd niet alleen voor de looks...ik wil er graag ook vooruit gaan qua wegligging ;)
Maar idd...als je alleen maar laag wilt voor de looks...tsja.... |
En ik zeg dat je met zo'n goedkoop schroefsetje al een prima wegligging hebt, veel beter dan origineel iig. Je zal mij niet horen beweren dat een goedkope set BETER is dan een dure, ik zeg alleen dat een goedkope afdoende kan zijn.
Niet iedereen wil bedragen in het onderstel pompen die de aanschafwaarde van de auto overschrijden. Ik lees trouwens ook zelden tot nooit verhalen over stuk gegane goedkope schroefsets. Mgoed, eeuwig durende discussie dit, daar is de topicstarter niet mee geholpen. |
Iedereen heeft een eigen mening wat betreft dure en goedkope sets. Dat zal altijd zo blijven. De topic starter vraagt raad in de goedkopere sector en wil daarin voorgelicht worden. Dus als jullie zo vriendelijk zouden willen zijn ;).
|
Als je toch in dat segment zoekt zou ik gewoon voor supersport gaan. Je hebt het al eens gehad en als je daar geen problemen mee gehad hebt zou ik geen ander merk kiezen. Veel beter worden ze toch niet...
|
Ligt ook een beetje aan wat je wilt, comfort of stug.....Supersport is stug, vmaxx comfortabel, en TA -Technix/TEC Tuning whatever er een beetje tussenin. Hangt ook weer van de asdruk af natuurlijk, het zijn universele sets maar er zit natuurlijk nogal een verschil in een Golf 2 1.3 of een Golf 3 VR6, en alles daar tussen.
|
Ik heb een Supersport onder de MK2 gehad, zoals al gezegd in de openingspost. Die is goed bevallen, de wegligging was prima, stug vond ik hem niet echt.
Maar ik wil dus eigenlijk goedkoper uitkomen als een Supersport schroefset [verkrijgbaar voor € 400,-] zodat ik dus mooi laag kan maar niet te gek duur. Mijn auto is in principe gewoon een daily maar dat mag de pret niet drukken, hij moet gewoon omlaag. Ik snap ook wel dat als je het echt goed, fijn en comfortabel wil hebben dat dan doorsparen de optie is maar ik vond de Supersport comfortabel zat. Ik wil het alleen eigenlijk nog goedkoper hebben. |
Als je goedkoop wil zou ik V-Maxx nemen is ook nog enigzins comfortabel en heb je al vanaf 175 euro tegenwoordig is dus geen geld!
|
Quote:
Beter lezen... die verhalen zijn hier wel en ook ik heb een Vmaxx binnen 12000 km lek gekregen (zonder idiote verlaging of dito rijgedrag). Mijn volgende wordt weer een kwaliteitsset, zonder twijfel. |
Quote:
Dan zou ik gebruik maken van de aanbieding van SKG. Persoonlijk zou ik nooit minder kopen dan een Weitec set. Dat je vier nieuwe en degelijke schokbrekers inclusief veren hebt voor 200 Euro gaat er bij mij niet in. Op de Essen Motorshow had je trouwens al een schroefset voor 145 Euro :eek: Maar met de reis en entree erbij ben je dan nog niet goedkoper uit. |
Quote:
Zoiets zou met een duurdere set ook kunnen gebeuren door een fabrieksfoutje o.i.d., heb mijn v-maxx looking schroefset van 200 euro al 40.000 plus kilometers, maximaal of heel dicht daarbij gereden, en nog nooit een probleem gehad :) . Waarmee ik verder niet wil zeggen dat het fantastisch spul is overigens ;) @ Dexter zelf: ik zou persoonlijk voor v-maxx gaan als het voor dagelijks gebruik is, rijd ook nog heel fatsoenlijk vind ik persoonlijk. |
Rijd zelf met de Tec tuning set van Skg.
Ben er gewoon tevreden over, vindt hem vrij stug. Wegligging tegen orgineel is een behoorlijk stuk voorruit gegaan! Tsja, zoals ieder ander al zegt... 200/250 euro voor een schroefset, wat wil je! Ben er gewoon tevreden over, Maar er zijn natuurlijk veel betere setjes. Het ligt aan je eigen budget! |
Ik ga er natuurlijk ook niet vanuit dat het 600 jaar meegaat. Hoe dan ook, het moet natuurlijk wel even meegaan. Minimaal 3 jaar, maar er zit dan ook 3 jaar garantie op geloof ik dus dan maakt het ook weinig uit. De kans dat ik 3 jaar dezelfde auto heb is ook klein.
Hoe dan ook ik sprak Stijn ook nog even, die rijd ook al een tijdje op v-maxx. Ik denk dat ik inderdaad gewoon een goedkoop setje neem. Of van v-maxx of die van SKG. Even kijken wat financieel het beste valt. Waar kan ik trouwens zijn voor een Weitec set? Ben wel benieuwd naar de prijzen, kom op MP weinig tegen van Weitec. Ik kom ook nog merken tegen als AST en FK, is daar nog wat over te zeggen. DIe van FK zijn namelijk ook niet bepaald duur. |
Quote:
Ik rijd nu zon 14 a 15000 km met V-maxx op een golf 3 tdi met 140 pk (in zon 23 weken) en heb een tijdje op zn allerlaagst gereden op 15 inch (1500 km), en later weer hoger op 17 inch. Geen problemen tot nu toe. Maar het is geen KW (thuis 2 autos met KW var 1) maar op een goede hoogte afgesteld rijd het prima al zal ik volgende keer in eerste instantie weer naar KW/FK/Weitec/H&R gaan kijken. |
Bedankt allemaal natuurlijk voor de reacties.
Iemand die me nog wat over AST en/of FK kan vertellen. Kom ook veel FK tegen en is ook absoluut niet duur. |
FK heb ik eronder zitten, bevalt me prima. Je helt niet veel in de bochten en toch behoorlijk veel comfort. Ik heb geen instelbare dempers.
Verder kan je wegligging er gewoon nooit op vooruitgaan door een schroefset op z'n laagst te zetten. Maar het voelt wel zo en het ziet er mooi uit. Ik heb ook gewoon het geld niet voor een custom wielophanging dus ik rij ook met een schroefset. Wat ik zelf ook mooi vind aan FK is dat je allerlei soorten veren los erbij kunt kopen. |
All times are GMT +1. The time now is 00:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.