Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Nieuwe Daily (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=47971)

Benji 02-11-2008 19:21

Nieuwe Daily
 
Bij deze even de nieuwe daily voorstellen.
Deze Golf heb ik gekregen van mijn neef, die hem 17 jaar heeft gehad. Daarvoor heeft zijn moeder er 2 jaar in gereden, die hem in 1989 nieuw kocht.
De auto is technisch beter onderhouden dan ik zou vermoeden. Viel me allemaal erg mee, maar moet wel even weer opgefrist worden. Zo is de d-riem vervangen 30dkm terug, maar dat is al weer 11 jaar geleden! Dus is wel aan vervanging toe.
De carroserie had zo zijn plekjes en was door de jaren aaaaaardig rose geworden. En omdat ik bekend sta als autoroller, deze keer een auto eens met de kwast gedaan :D Resultaat is veel beter als met de roller alleen! Veel meer glans. Jammer genoeg dat er altijd veel stof in komt, doordat mijn loods niet bepaald steriel is.

Foto's zeggen meer dan woorden....





































Voor de apk (natuurlijk afgekeurd door de veel te hoge banden :D) Schroefset en ander uitlaat zit er ook al onder.







Dus even een paar wielen geleend van mijn neef(je) JP-VW, en ook meteen maar laten zitten :thumbup:













Motorruimte ook opgeknapt en voorzien van een openluchtfilter. Trouwens de eerste keer dat ik vernomen heb dat de auto beter trekt met open luchtfilter! Bij deze echt een groot verschil :redface:







Gisteren nog andere achterlichten gescoord bij Wytze van zolder:




En omdat ik de rode randen afschuwelijk vond, deze maar zwart gemaakt:




En hier vanmiddag bij het gemeentehuis te Burgum:












evilnyntje 02-11-2008 19:24

Damn weer bootlak?

Arnaud 02-11-2008 19:27

Het is echt een enorm leuk ding geworden, en je schilderskunsten zijn zo mogelijk nog beter dan je rol-skills! :thumbup: Achterlichtjes staan em goed!

Benji 02-11-2008 19:27

Nee, niet speciaal bootlak. Basis is blanke lak met 5% rood. Dekking is ECHT bagger! Maar de glans des te mooier. Binnenkort het dak, de achterklep en het achterpaneel even opnieuw doen.

@ Arnaud, thnx :thumbup: Achterlichten vind ik zo ook wel geslaagd, maar van de andere kant is het wel heel erg rood met mekaar.

Ritske 02-11-2008 19:28

Ziet er op de foto's weer netje uit :thumbup:

Gijs 02-11-2008 19:45

Misschien een idee om dan eerst een dekkende laag rood te kwasten en daarna blanke lak met 5% rood? :)
Mooi geworden hoor! :cool:

Mister Cool 02-11-2008 19:54

Zo die 's flink opgeknapt, mocht met recht hok genoemd worden ;) . Ik vind de wielen echt super onder deze auto, erg leuk geheel zo :thumbup: . Ben alleen niet zo'n fan van de rode achterlichten :redface:

Benji 02-11-2008 20:09

Quote:
Originally Posted by Gijs
Misschien een idee om dan eerst een dekkende laag rood te kwasten en daarna blanke lak met 5% rood? :)
Mooi geworden hoor! :cool:


Dat had inderdaad gemoeten, van ieder project leer je weer wat ;)

Domi 02-11-2008 20:26

Kunnen ze bij wheelers dealers nog een voorbeeld van nemen. :)

Heel erg mooi geworden. Toppie.

jettaracing 02-11-2008 21:05

Leuk ding Benji!
Ik vind de achterlichten eigenlijk best wel mooi staan hoor !
Tornado red Rules !

Benji 02-11-2008 21:10

Dit is niet helemaal Tornado-red, dit is Tomado-red :D

vinnietuning 02-11-2008 21:21

hey wat een mooie rooie tomaat :thumbup:

lekkere wagen voor onder de 1000 kan dus nog wel :D

binnenkort echt kijken voor een shoot.. nu de wielen er nog onder zitten. of ga je er de winter mee door :eek:

Benji 02-11-2008 22:37

Nope Vinnie, binnenkort even winterbanden bestellen. Dus je moet maar snel eens komen met de 1600, zal wel niks worden omdat Karen het een stuiterhok vindt :D

LuNaTiK 02-11-2008 22:45

Nette golf Benji! die achterlichten passen er goed bij! Gaat de handgreep op de achterklep nu ook nog rood worden?

René 02-11-2008 22:52

Tegenwoordig maken de meesten van een nette auto een hok door hem kaal te schuren...Jij maakt van een hok een nette auto!

heb hem zien staan in Eelde...zag er goed uit!

Benji 03-11-2008 18:08

Quote:
Originally Posted by LuNaTiK
Nette golf Benji! die achterlichten passen er goed bij! Gaat de handgreep op de achterklep nu ook nog rood worden?


Eerst een gti baantje om het achterruit, eerder wordt het lijstje niet rood ;)

@ René, thnx :thumbup:

jarnogti 03-11-2008 18:23

goed bezig respect
gr jarnogti

De Limburger 03-11-2008 20:07

Heb deze in het echt gezien, ziet er erg leuk uit hoor

Oane 03-11-2008 20:28

super benji, mooi resultaat petje af!!!

SpiderClass 04-11-2008 12:15

Ik vindt het echt niet normaal hoe netjes jij dat krijgt met kwast (en voorheen altijd met roller) daar neem ik echt me petje voor af, ding zit er gewoon weer puik uit :thumbup:
Meng je dat zelf, de blanke lak met 5% rood? echt respect :cool:


All times are GMT +1. The time now is 11:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.