![]() |
cilinderkop van oettinger 16 s uit frankrijk
tja het was even wachtten maar het apparaat is er
1 van de ruwweg 1250 stuks nr 767 is nu van mij . wel een mooi stukje werk toen al compleet met van af de fabriek 20 voudige verstelbare inlaat nokkenas helaas is de oettinger kreet dr af gehaald en ook de olie vuldop is er er uitgehaald voor race doeleinden en vervangen door een stukje alu wat zo te zien uit een ander oettinger kleppendeksel komt de lijntjes lopen namelijk perfect door, ik ben dr blij mee nu nog een onderblok klaar maken om hem op te plaatsen.. waarschijnlijk een 2.0 abf waar het 1 en ander aan gemodificeerd moet worden om dit stukje nostalgie op te draaien .... |
Mooi werk Jarno !!
|
super!
Jarno, zou jij mij even terug kunnen pm`en wat betreft de kabelboom? |
Wel fotookes posten heey ;)
|
Nice!!! :thumbup:
mvg Mike |
Gaaf, wat was de orginele setup van zo'n blok?
|
heb er wel wat documentatie van gevonden uit 84, lange tijd terug gelezen
nooit gedacht dat ik er 1 echt zou vinden.. 1600 met 136 pk daarna 1800 en als ik het goed begrijp later ook als 2 liter in een scirocco met 170 pk... |
te gek!! inlaatspruitstuk enzo pak je van een ander blok??
|
Quote:
Heb toen bij een jongen onderdelen opgehaald. Hij had een stuk of 4 complete oettinger koppen liggen. Plus nog zeer veel gebruikte en niet gebruikte oettinger nokkenassen. Volgens mij is dat spul allemaal naar Frankrijk gegaan. Verkocht aan een 1 of andere opkoper geloof ik. |
Ik weet nog wel een leuke set....werd mij tijdje terug aangeboden.
Als iemand interesse heeft moet ie me maar even mailen. |
Heb je mijn tip nog aangeboord? Die man had namelijk alles qua onderblok en zuigers enzo liggen.
|
kun je hem es vragen of hij nog delen heeft oa een inlaat met een geschroefd knikje daaraan vast heb ik nog nodig ook een carterpan van alu zou geliefd zijn....oja en een verstelbaar nokken as tandwiel maar dan in een retro look zoals tt geleverd ,,,,alvast bedankt jarno :thumbup:
Quote:
|
Kop is toch gemaakt voor een 8v onderblok (EG 1600 9,5:1 compressie met de vlakke heron 8v kop) Dus dan kan je beter (denk ik) een 2E 8v onderblok pakken en daar de kop op planten.
|
Op een ABF gaan zuigers en kop idd ruzie krijgen met elkaar....verder dan starten zal je waarschijnlijk niet komen...
Ik zou idd ook eerder voor een 2E gaan. |
Dit is de mail;
hallo, ik heb een bewerkte oettinger 16v kop,nieuwe mahle oettinger 16v zuigers 81,47,inlaatbuis oettinger,nokkenasbrug en nokkenassen,e.g. onderblok golf1 gti,nieuwe originele oettinger bougiedoppen,speciale champion bougies voor dit type motor,injectiebak van een audi 5cyl bewerkt door emming tuning terapel en omgebouwd naar een 4 cyl, zgan injectieleidingen,bewerkte inlaatbuizen (emming),groter gasklephuis 5cyl,grote spinnekop 16v scirocco,is dit eventueel iets om te ruilen tegen de 1.9 8v motor?mvgr Freek |
mail adres
hey,
heb jij ook het mail adres van deze freek? ik heb wel belangsteling voor de oettinger delen. hoor het graag. gr roland Quote:
|
uhhum oetinger zuigers waren zijn net als een 16v met uitsparingen dr in geen hebron zuigers zoals 1600 ik droom ze ook ....en we doen dit niet voor de eerste keer boys ....compressie verhouding was toen al 10.5..en hij werd ook als 2 liter geleverd.....alles kan .......
t staat op passion golf1gti bij oettinger 16s |
ABN is er niks bij.
Dus ontopic: Kolere ziet er vet gaaf uit hoo .,,,,,..,......... ......,,,,,, is de cilinderkop nog hemelaal goet???/ ..... ??? |
Quote:
Ik heb geen nr meer van de man, die ad staat er nog op als het goed is. Heb je hem nog gemaild? |
Kwam dit nog tegen: http://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=45218
http://cgi.benl.ebay.be/Pistons-VW-...8QQcmdZViewItem idd vlak met uitsparingen, nu ik het zou bekijk zou je met die kop op een standaard 1600 EG een aardig lage compressie hebben. |
All times are GMT +1. The time now is 02:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.