![]() |
Golf1 mk1 1.6GTD
Graag wil ik mijn project aan jullie voorstellen.
Deze golf diesel is sinds 2003 in mijn bezit. Tot dit jaar geschorst geweest en dit jaar 25 jaar geworden. De auto door de keuring gekregen en toen begon het idee te kriebelen om te gaan restaureren. Dan nu de planning en wat er moet gebeuren. Buitenzijde: -We gaan hem rollen in de originele kleur LO41 of in de Golf 4 kleur Black Magic Z4=de kleur van mijn huidige vervoer. -Chrome sierlijsten -Grill van de gti. -Xenon en LED-verlichting proberen te verwerken op de originele plaatsen. -Platte tankdop wat je bij autostyle kan krijgen. -Gasveren onder de motorkap maken. Onderstel: -Supersport schroefset -7j 15 Inch (zaten eerst op mijn polo van 1999) -Golf 1 GTI remklauwen -Nieuwe remtrommels/voeringen/remcilinders achterop Interieur: -Klokkenpaneel met toerenteller van de gti -Middenconsole met meters -Sportstoelen -Rolkooi Motorruimte: -1.9 tdi motor -Powersprint spruitstuk RVS 60mm -Powersprint 60mm uitlaatsysteem met midden- en einddemper -Beetje cleanen rondom en onder de kap. Samenvattend proberen het uiterlijk en interieur van een gti maken met de aandrijving van een moderne tdi met als de kennis en het geld het toelaat een DSG-versnellingbak onder de auto monteren. Doordat ik een steen op de motorkap kreeg op de snelweg ben ik eerst met de motorkap begonnen. Wat spullen besteld bij BK customs. en opgehaald en gemonteerd. Voor mijn gevoel wel merkbaar beter weggedrag gekregen door de montage van de stangen. Toen op EBAY een paar doorplates besteld en gemonteerd. Naar Heerde geweest op de meeting en veel ideeën opgedaan daar. Aan het schuren gegaan en de bekende plekken van de Golf kaal gemaakt. Van de waterbak schrok ik ondanks dat het ook een bekende roestplek is. De ruitenwisser achter werkte bij de keuring niet dus die ook 'even' gedemonteerd. As bleek vastgeroest te zijn. Hopelijk met deze aanpassing van de draad jullie en mijn honger naar foto's een beetje gestild. Weer wat tijd gevonden om verder te gaan met de motorruimte. Hier een beetje aan het cleanen geweest. Hier de slechte delen uitgeslepen, dacht eerst van waar ben ik nu weer aan begonnen,maar achteraf gezien viel het mee, een uur of 2 werk. Plaatje zit erin. |
foto's zeggen meer dan woorden, maar een paar woordjes zijn toch ook wel erg handig :)
|
Ja, idd.
Wat is de historie van jouw en je auto. Wat zijn je plannen, wat is er allemaal aan de auto gedaan? Dat is een beetje de bedoelling geloof ik. :thumbup: |
![]() |
Quote:
:D |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
MWahaa :D
|
zie boven
|
en zo verwelkomen jullie nwe leden? supers hoor lijkt wel erg op een bepaald gedrag....
|
Quote:
Komt hij nu mee een maand later :), er staat nu tekst bij, leest veel leuker weg zo :). Nog meer gedaan onlangs? Updates? |
Kijk aan weer een diesel :thumbup:
Succes met de golf |
Quote:
Er stond eerst alleen, "hier komt mijn project, foto's volgen", meer niet... |
jiehaa!! Leuk golfje, nu staan er én foto's én tekst!
What do we need more? |
zo die is redelijk krokant ;) maar er zit wel wat potentie in :)
ben benieuwd.. |
krokant is ie zeker, maar we gaan het toch proberen de carroserie weer goed te restaureren. Veel uren en geduld is daar zeker voor nodig.
|
Golf1 mk1 1.6d
ruitenwissrmotor weer ingebouwd en de wisser van een GTI zwart gespoten voor montage. de Golf had met zware sneeuwval en kou buiten geslapen maar dat is hem niet goed bevallen, want de motor ging na het starten gelijk op maximum toerental draaien. Met dat probleem ben ik nog bezig. Volgens de vraagbak is de pomp defect, maar ik ga eerst met Forte proberen dit probleem op te lossen. Als jullie ideen hebben over wat het kan zijn dan hou ik mij aanbevolen. Zodoende even de steun van de gaskabel maar gespoten. nieuwe brandstoffilter geplaatst en verplaatst, maar lekker loopt de motor nog niet. de achterruitenwissermotor zit er weer in, maar als iemand de steun van de wissermotor achter kwijt wil voor een redelijk bedrag dan hoor ik het graag. Op dit moment heb ik de onderdelen van de GTI gemonteerd. de antenne is eraf en het gat wordt dicht gelast. |
weer een gat minder gaten in de linkerdorpel aan het dichtlassen. hier is het rechterachterscherm van binnen uit gezien rechter achterraam eruit gehaald en ja hoor een gat, maar valt verder wel mee. linker voorspatboord heeft ook aardig te leiden gehad van de steenslagkap. en de rechter scherm ook. zo blijf je bezig |
linker achterscherm
raam rechtsachter zit er weer in, het monteren is heel erg meegevallen.
Achterspoiler is van de achterklep af. Bandstofpomp is eraf ivm defect en ben op zoek naar een andere pomp. Trekhaak is gedemonteerd om de nodige las werkzaamheden te kunnen doen. Linksachter zit de nieuwe rand er weer op. :thumbup: |
Hej,
Als je nu die andere brandstofpomp is laat zitten en dit blok er is naast gooit, En dan het belangrijkst een 150 pk 1.9 TDI er in zet dan ben je in 1 keer klaar :thumbup: maar voor de rest goed bezig man ga zo door binnen kort kom ik wel is even langs om te kijken hoe het er mee staat. P.s intresse in een een DSG bak licht er nu 1. Gr jeroen |
staat er een op marktplaats:
Komplete motor+bak 1.9 TDI motorcode AFN 110Pk (81kw) bouwjaar 1997 kmstand 190.000 afkomstig uit een golf 3 wat zou zo iets waard zijn? en de dsg bak altijd oren naar, hangt zoals altijd van de prijs af. :wow: Quote:
|
All times are GMT +1. The time now is 17:53. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.