![]() |
Golf TD GX 1983 wel origineel?
Mijn schoonvader heeft een metallic goud/bruine Golf 1600 TurboDiesel uit 1983. Op de achterkant staat GX maar klopt dit wel? Volgens doppel-wobber kan een GX geen TD zijn. Dus de uitvoering zal wel niet kloppen. Van binnen heeft hij ook geen GX stuur, geen sportstoelen enz. Welke uitvoering is er als 1600TD geweest?
Het is meer een luze uitvoering. Ongeveer even luxe als mijn ex GL uit '81. Chromen randjes overal, dubbele koplampen, bruin stoffen interieur en dash, opendakje. Heeft iemand ook de link om de code(op de sticker in de kofferbak) te kunnen ontcijferen? |
tis iig een uberstoere combi zo..
|
Volgens mij is de GX er zowiezo niet in die kleur geweest, dus ik schat in dat het plaatje overgewaaid is!
Het is ongetwijfeld wel een dikke uitvoering, zie ook de stootstrips op deur. Was de GTD niet de enige Golf 1 die origineel met een TD uitgevoerd was? |
@ Tjaap.. ja vette combi he.. de Puck is alleen verkocht :eek: echt zonde maarja. :screwy:
@ Stijn.. Ja dat denk ik ook. Het motorblok is iedergeval wel de originele(btw, heeft 460.000km op de teller :tongue: ). Dus misschien is het wel een GTD |
Quote:
Nee, er waren zelfs "C" en "CL" die met deze blokken standaard zijn geleverd. p.s. kijk ook maar eens even naar het kenteken van deze op rdw.nl. |
Handelsbenaming GOLF C DIESEL TURBO 51 KW
|
Quote:
;) Maar toegegeven, ziet er wel uit als een GL met dat chrome om de ramen en grille Heb je foto´s van het interieur, met name van het dash? |
Zelfs mijn originele GTD heet op kenteken Golf C Diesel turbo...
En als het een D is waar al een TD ingehangen is zal hij bij invoer door RDW ook zo aangemerkt worden. |
Quote:
ik heb een originele CL (ingevoerd 2006), op het kenteken staat C, de rdw neemt het dus niet zo nauw. Quote:
Kan best zijn, maar in het geval van deze auto zal toch echt de sticker in de kofferbak uitkomst bieden of het een originele TD is... Voor wat betreft een link om de codes op de sticker in de kofferbak te kunnen ontcijferen: http://www.vwtyp17.de/index1.htm (klik op "Die Ausstattungscodes"), en : http://www.golf1-ig.de/golf/facts/record/index.php |
Ik ben ook wel benieuwd hoe het zit. Foto posten van die sticker, dat vinden we leuk :)
|
GX in ieder geval niet. Deze is bij mijn weten alleen in het antraciet geleverd met specifieke opties (en is altijd 1500JB). :)
|
meer kleuren, maar niet veel. Papyrus groen was ook een optie volgens mij?
|
Hallo,
Ik heb zelf ook een orgineele gtd van1983 en daar staat iets anders op het kenteken als bij stijn! ik heb er staan:GOLF GT DIESEL TURBO dus vertel mij nu maar wat het verschil is? |
Quote:
was in meerdere kleuren, Quote:
en meerdere motoren, klik. @topicstarter, als motorcode moet er CY op de sticker staan, dan is deze origineel geleverd met een turbo-dieselblok. |
Ik ga zo snel mogelijk een foto maken van de sticker.
Ik had met mijn Golf 1 GL 1100 toen ik hem invoerde bij het rdw dat ik zelf uit een lijst met modellen/uitvoeringen moest kiezen. Ik kon alleen 1100 GL formel-E vinden dus is hij dat maar geworden :tongue: dus nauw nemen ze het echt niet. |
Quote:
Hmm okay.. ik zal de volgende keer beter m'n huiswerk maken ;) |
De sticker wou niet op de foto.. dus maar even de boel opgeschreven.
Type: 173 282 Motorcode: CY FF Kleur: LA1V De eerste waren bijna weg, maar het was denk ik 805, 183 203 560 568 De 805 kan ik niet vinden Deze was ook vaag 203, kan ook 208 zijn anhangergetrieb |
"CY", is dus origineel geleverd met turbo-dieselblok, "FF" is de code van de versnellingsbak, LA1V is de kleurcode.
Wat de rest betreft kun je allemaal dus bij deze link bekijken: http://www.vwtyp17.de/index1.htm ("Die Ausstattungscodes"). Edit: Quote:
Dat moet toch 171 282 zijn... |
Quote:
ik heb net gekeken, ik ook niet, dan blijft er nog een vraagje over :D Quote:
Moet wel 208 zijn, want 203 staat er niet bij. |
Een echte TD dus. Interessant :)
|
All times are GMT +1. The time now is 10:48. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.