Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   afstellen golf 16v pl (wie weet wat ???? ) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=40084)

redbull 28-02-2008 23:23

afstellen golf 16v pl (wie weet wat ???? )
 
hallo heb een vraag mn blok loopt de ene keer perfect en de andere keer lijkt het of ie verzuipt ,trekt moeilijk op en heeft moeite met snelheid maken.
dit kan ook weer zo over zijn,ik dacht dat het aan de lamda lag en heb deze vervangen.maar het probleem bleef.
bougies zijn ook goed zijn een beetje koffiebruin van kleur dus neem aan dat dat goed is.
het rare is de ene keer is ie goed en dan weer niet.
heb ook de handleiding gevonden van erik hoe je een pl afstelt.
maar snap niks van een (multimeter duty-cycle) ,(kontakthoekmeter), (Een verloopkabel voor de stroommeting naar de verschildrukregelaar ) wtf is een verschildrukregelaar :confused:
en wie weet wat de twee stekkers op de lucht weger doe een grijze en een zwarte
dus als er mensen zijn die tips hebben met afstellen dan hoor ik ze graag :thumbup:
hier de link die ik gevonden had
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36132


gr menne

redbull 29-02-2008 17:28

ff uppen voor de techneuten onder ons

is er ook iemand die weet hoelang de koudstartsensor(de blauwe) in moet spuiten
en hoe je hem moet testen
dus kom maar op met de goede tips

golf mkII 16v 29-02-2008 19:08

Quote:
Originally Posted by redbull
ff uppen voor de techneuten onder ons

is er ook iemand die weet hoelang de koudstartsensor(de blauwe) in moet spuiten
en hoe je hem moet testen
dus kom maar op met de goede tips

Max 8sec
Testen door er stroom op te zetten
Eruit halen bij koude motor[onder de 35gradenc]
En dan op contact zetten
Een PL afstellen kun je beter niet zelf doen,als je de spullen er niet voor hebt verkloot je meer dan het goed komt
Denk dat de VW garage het zo gedaan heb

redbull 29-02-2008 20:49

wil het toch wel zelf gaan proberen
monteurs van tegewoordig willen niet meer aan een oude golf sleutelen of hebben er geen verstand van.
kunnen aleen uitlezen en nieuwe onderdelen vervangen.
zijn er maar een paar die echt liefhebbers zijn van de golf een en twee
en ga die maar eens zoeken.
ik merk het al als je onderdelen wil halen dat ze al raar reageren.
vandaar dat ik het hier vraag , hier zitten de echte liefhebbers ;)

Leroy013 29-02-2008 21:05

Dat klopt wat je zegt als ik spullen nodig heb voor me MK2 bestel ik ze via de autosloperij van me neef, als ie ze niet heeft liggen op de sloperij.

suc6 met afstellen

Leroy

redbull 29-02-2008 23:28

dank je.merk dat er weinig mensen zijn die een 16v goed kunnen afstellen.
het lijkt er op dat als je een 16v goed kan afstellen dat je een wonder begaat.
ze hebben alemaal zn kuren de ene loopt koud goed ,de ander pas als ie warm is of ze lopen onregelmatig , je zou zeggen dat met de loop van de jaren toch mensen geweest moeten zijn die die kuren opgelost hebben.
maar ik ga het voor elkaar krijgen al moet ik alles vervangen.
dus nogmaals ik hoop dat er mensen zijn die goede tips hebben

FGizmoS 01-03-2008 01:09

Quote:
Originally Posted by redbull
dank je.merk dat er weinig mensen zijn die een 16v goed kunnen afstellen.
het lijkt er op dat als je een 16v goed kan afstellen dat je een wonder begaat.
ze hebben alemaal zn kuren de ene loopt koud goed ,de ander pas als ie warm is of ze lopen onregelmatig , je zou zeggen dat met de loop van de jaren toch mensen geweest moeten zijn die die kuren opgelost hebben.
maar ik ga het voor elkaar krijgen al moet ik alles vervangen.
dus nogmaals ik hoop dat er mensen zijn die goede tips hebben


Ik heb mijn PL laten afstellen bij iemand die een hoop gti's in onderhoud lopen heefd. Hij draait stationair mooi 950 rpm maar reageert enkel nog niet vlug op gas. Als je niet genoeg gas heeft valt de motor eerst in een dipje en dan gaat ie tekeer als een wild beest :D . Hier moeten we nog een oplossing op zien vinden. Misschien iemand van hier een ideetje?
Maar om verder on-topic te blijven: Misschien weet Jeroen van Bolku en Peter De Groot hier meer van.
Groeten

redbull 01-03-2008 21:13

nou maar hopen dat er iemand met goede tips komt.

redbull 02-03-2008 17:11

wie weet welke sensor op het blok de koudstarter regelt denk dat de mijne kapot is dat ie daarom extra inspuit.
en belaberd gaat lopen

golf mkII 16v 02-03-2008 17:15

De bruine aan de zijkant van de kop

redbull 02-03-2008 17:35

okee bedankt
nog meer mensen met goede tips
kom op jongens ik weet dat jullie er zijn ;)

golf mkII 16v 02-03-2008 22:03

Heb wel een vraagbaak waar het eea instaat

redbull 02-03-2008 23:31

heb je die op internet of gewoon in boekvorm ?

golf mkII 16v 03-03-2008 18:49

http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/
Moet het opstaan

Fred 03-03-2008 21:19

Sjonge....er zijn gewoon vraagbaken te koop voor de Golf 2 ....zowel voor de benzine als diesel uitvoering...

Gewoon te bestellen o.a op Bol.com en asnbooks.nl

Kijk HIER maar eens KLIK

Of HIER


En met een beetje speurwerk zijn er zelfs complete werkplaats handboek te vinden op Internet.......GRATIS :)

redbull 04-03-2008 22:22

ik heb ook vraagbaken.
maar als het niet werkt heb ik liever iemand die het al meegemaakt heeft, of iemand met de nodige jaren ervaring die weten ooit dingen die niet in een vraagbaak staan.
en in die vraagbaken staan niet de tips bij als je er al 1,5 ton op hebt zitten
zijn ook dingen in je blok die kunnen verslijten dat ie daarom anders gaat lopen.
bv de doseur oftewel de zogenaamde spinnekop.
heb ook in een ander zn thread gelezen dat er balletjes in zitten die bij 3 bar omhoogkomen maar die kunnen ook verslijten zodat ie benzine bijgeeft.
dus anders gaat lopen
dus daarom zoek ik ook de mensen die de nodige problemen hebben gehad en het hebben ,of geprobeert hebben om het op te lossen.
maar iig bedankt voor je tip en dat je mee denkt :thumbup:

golf mkII 16v 05-03-2008 22:23

Heb zelf ook al wat dingen gehad [distributie verlopen]
Met een KR dan
PL heb voor mij te veel electronica
Als het goed is moet er aan de kabelboom verschillende stekkers zitten[bij /onder het ruitensproeier reservoir]
Daar kan je een test lampje op aansluiten

redbull 05-03-2008 22:48

heb al verschillende site gevonden met goede tips ,ga vandeweek ff proberen uitlezen.
kijken wat er uit komt.
ik hou jullie op de hoogte.

passatje2 06-03-2008 08:02

tja gegin maar eens te zoeken ja als het spul begint te slijten of als een ding t niet meer doet,heb in t verleden bij een vriend van me ongeveer de hele reutemeteut vervangen en of geruild uitgeprobeerd,maar dat was in de tijd dat je 16v kr's nog genoeg vond op de sloop,geprobeerd;koudstartventiel en spoot ook in,koud bleef ie slecht starten,spinnekop vervangen,onstekingsmoduul,onsteking zelf(nieuwe)benz.filter,verstuivers,dat ding wat wel eens dicht gaat zitten bovenaan blok re.heeft ook met koudstart te maken,bougies-bougiekabels,maar niet de benzine pomp,mischien is t dat wel geweest dat ie niet meer genoeg opbracht,het allemaal niet veel geholpen,koud belaberd en moeilijk aan t krijgen en warm lopen als een beest,ma ja zoek t maar eens,en vind t maar eens,moet je ook wat geluk bij hebben...

redbull 08-03-2008 21:15

ik weet wel dat als je rijd en hij komt in noodloop(daar lijkt het op of ie verzuipt)
en ik doe het contact aan en uit dan is ie goed,net of er iets zn eigen reset :confused: :confused: :confused:


All times are GMT +1. The time now is 01:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.