Shift/Delete W. Bos
Quote:
De enige die hier niet bij gebaat is dat inderdaad de file druk en benzine consumtie zou doen afnemen is de Minister van Financien. Ik haat die vent, haal aub Zalm weer terug, is niet voor niks de meest succesvolle Minister van Finiancien geweest. Die was tenminste nog realistisch.. |
Shift/Delete compleet den haag . als dat weg is Shift/Delete brussel
|
Quote:
:goodpost: |
x2
|
Enig idee hoeveel geld het kost om een volledig nieuw wegennetwerk aan te leggen in NL?
Vanaf de begin vorige eeuw is men al bezig met het wegennet in NL, dat gaat heus niet zomaar weggegumd (duh) worden met als alternatief een volledig nieuw wegennet in NL! Duidelijk punt is wel dat het huidige wegennet NIET VOLDOET, maar dat was al jaren duidelijk. Het enige waar dit onderzoek goed voor is lijkt mij. Woutertje Bos moet eens flink wat pieken klaarleggen voor een impuls in ons wegennet. Schuif wat geld door naar Eurlings en maak die A4 eens af.. Stik er in met je groene hart en maak de A4 vanaf A'dam eens een doorstroombare snelweg.. belachelijk om van 4-5-2-4-3 rijstroken te gaan, wie verzint zoiets? Lijkt mij duidelijk dat er dan bij 5 naar 2 een enorme ophoping van auto's optreedt. CTRL-SHIFT Den Haag lijkt mij niet handig. Als je al ziet wat voor 'verstandelijk gehandicapte' discussies hier soms plaatsvinden over de meest simpele onderwerpen lijkt het me niet handig dat iedereen de touwtjes in eigen handen kan nemen. Mocht dat wel zo zijn, dan koop ik als eerste een asfalteermachine; ga ik bakken vol met geld verdienen! |
tsja, je kan ook gewoon dichter bij je werk gaan wonen.
16 miljoen mensen op een kluitje die allemaal van de ene uithoek naar het andere centrum moeten in een uurtje tijd, dat gaat niet werken he... overal in de wereld hetzelfde systeem. Een beter OV-net (waar gewoon echt miljarden tegenaan moeten) lijkt me veel beter dan asfalt, asfalt en nog eens asfalt. Heb je de snelwegen allemaal tien stroken breed, dan kun je vervolgens weer geen stad in, en slaan de files weer terug op het hoofdwegennet... Jens |
idd ze moesten het OV veel meer uitbreiden en ook op tijd laten rijden...
Daarbij als je dat goedkoper maakt zullen er ongetwijfeld meer mensen gebruik van gaan maken, nu is de auto sneller/practischer dan OV... |
Gewoon Gratis OV, voor dit OV geef ik geen cent. Als een trien te laat komt en ik heb niks voor het kaartje betaald dan ben ik een stuk minder gefrustreerd.
Maargoed zolang industrietereinen en openbaarvervoer elkaar niet vinden zal ook dit voor het woon-werk verkeer geen invloed hebben... Ik denk dat herinrichting en verbeteringen in de knooppunten al heel veel kunnen doen aan het file probleem tegenwoordig. |
Alle spoor in nederland vervangen voor 4 baans snelwegen kun je tenminste in de stad komen.Ik zal nog niet met de trein gaan al betalen ze bij.Ik heb 3 jaar gependeld tussen tilburg en utrecht en ben denk ik 5 keer op tijd aangekomen in utrecht in 3 jaar daarbij komt dat je meestal nog moet staan ook.
Probleem is dat den haag de afgelopen 10 jaar nagenoeg niets heeft gedaan aan de uitbreiding van het wegennet waardoor nu zo ongeveer heel nederland op zijn kop staat om een inhaalslag te maken die veel te laat komt.Als je dan hoort dat de merwedebrug bij gorinchem versneld verbreed zal worden en ze er al in 2012 :eek: mee gaan beginnen dan zakt mijn broek echt af. En wat betreft het feit dat auto's slecht zijn voor het milieu is het misschien leuk om te weten dat een koe per jaar net zoveel co2 produceert als 4 auto's. Dus wordt het denk ik tijd daar eens extra accijns op te heffen :D michael |
Vooralsnog is de industrie (fabrieken en energiecentrales) de grootste co2 uit blazers en is de auot er een kleine speler in...
|
Haha, maar de melkprijs moet wel gelijk blijven. Dan weet je zeker dat alle boeren failliet gaan en er dus meer werklozen zijn. En dat gaat ook weer flink geld kosten...
Maargoed, het is zoals het is. Helaas begrijpen ze daar in Den Haag niet hoe het wel moet. |
In NL zijn we te laat om een fatsoenlijk wegennet aan te leggen, we kunnen nu alleen nog maar redden wat er te redden valt. Probleem hier is ook dat we veels teveel op- en afritten hebben, waardoor ook "lokaal" verkeer gebruikt maakt van de al drukke snelweg. Is helaas ook nodig want het onderliggende wegennet is ook niet op die taak berekend.
Wat betreft dichter bij me werk wonen, heb net een eensgezinshuis hier in de buurt gekocht voor de prijs waar ik in de buurt van me werk een 2-kamer app. van zou kunnen kopen. Werk dichter bij huis misschien, alleen is dat er niet voor al die mensen die in de regio wonen. Dus staan we de 's ochtends en 's avonds met z'n allen in de file. Gelukkig draai ik wisseldiensten en heb zo niet zo heel veel last, maar dat is helaas niet voor alle bedrijven haalbaar. |
Quote:
Ik ben ook erg tegen openbaar vervoer, heb er echt een schijthekel aan. Als ik vrijdagmiddag klaar ben met werken stap ik in de auto, verwarming aan, radio aan, je hebt privacy, je weekend is al begonnen, met de trein moet je eerst nog de reis naar huis voor lief nemen.. Maar ik heb ook een half Jaar in Budapest gewoond, waar het openbaar vervoer echt subliem geregeld is, trams komen om de 2 minuten langs, metro om de 7 minuten, snachts rijden bussen dus uitgaan is ook gemakkelijk en echt altijd stipt op tijd.. En het kost geen drol, iets van 10 euro voor hele maand. En het rijdt lekker door terwijl de auto's daar in de file staan, als het zoals daar geregeld was hier zou ik nog eens gaan twijfelen, maar niet met ons huidige systeem... |
Quote:
Budapest is een stad.. OV IN de grote steden is hier ook prima geregeld. |
Quote:
Snachts rijd er geen bus of trein meer hiero in denbosch...laatste bus is hier om kwart voor 12... |
GROTE STEDEN :):):) het woord Den Bosch heb ik niet in de mond genomen
|
Quote:
LOL Maar, nu we het over politiek hebben... die christenfundamentalisten, dáár heb je wat aan: Rouvoet wil meer kinderen Tsja, méér kindjes fokken, daar hebben we een groot deel van de problemen op deze wereld aan te danken. Jens |
Quote:
Het is niet eens te vergelijken, echt niet.... ;) |
http://www.startfuturenow.nl/default.aspx?partid=5
Ook een leuk initiatief. De politiek is meer bezig met uitmelken dan met oplossingen creeren en dat vind ik echt aso, millieu is niet meer dan een leuke bijeenkomstigheid. |
Quote:
Klopt. Ik ben zelf ook een aantal keer in Budapest geweest, en het komt niet eens in je op om op een andere manier te reizen dan met het OV. Ik was 2 euro kwijt voor een hele week reizen, en ben echt overal geweest. Wat betreft het OV in de grote steden hier... Rotterdam en Amsterdam behoren denk ik wel tot de grotere steden hier in Nederland, en ik kan niet echt zeggen dat het OV ook maar enigszins in de buurt komt van dat in Budapest. En Utrecht, de OW-hoofdstad van Nederland, spant daarbij helemaal de kroon. Het is daar constant één grote chaos terwijl die stad zowat gebouwd is op het OV. Met de auto rij je je immers alleen maar vast in de binnenstad. Overal éénrichtingswegen en straten die alleen door taxi's en bussen gebruikt mogen worden. Nee, geweldig dat openbaar vervoer hier in Nederland, vooral in de grotere steden. :screwy: En dan heb je een verkeersader als een rijksweg die prima functioneert als ze nou eens eindelijk wat stoplichten goed afstelden, en dan breken ze de hele zooi open om een of andere tweederangs binnenhuisarchitect de boel nieuw te laten ontwerpen. De mensen die bij mij uit de buurt komen weten denk ik precies waar ik het over heb. :screwy: |
All times are GMT +1. The time now is 23:36. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.