Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   gti komt niet op toeren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39434)

cluseau 09-02-2008 19:35

gti komt niet op toeren
 
Hai Golf rijders,
Ik heb een probleem met mijn GTI mkIII motorcode 2E. Spontaan wilde hij niet meer op toeren komen of ik krijg hem helemaal niet aan de praat. Soms kan ik een heel stuk rijden terwijl hij dan af wil slaan maar op dit moment lukt het niet eens om boven stationair toerental te komen. Hij maakt daarbij een beetje smorend geluid. iig geen vreemde uitlaatrook of andere kenmerken van verkeerd mengsel. Ik heb hem uitgelezen en had de foutcode 00518 "trottle position sensor" na het resetten van de foutcode is die niet meer teruggekomen en is het geheugen vrij van foutcode's. Ik weet het ff niet meer. Wie heeft ook wel eens zoiets gehad. Alle info is welkom.

gr
Frans

Tjaap 09-02-2008 21:15

een Mk3 met een DX?

Darkprojectx 10-02-2008 11:06

foutcode: 00518
Sensor van de gasklep (gaskleppotentiometer) (G69)
draadbreuk of kortsluiting naar plus / kortsluiting naar min / signaal is te laag / signaal is te hoog / onwaarschijnlijk signaal

Extra info bij de foutcodes.

Mogelijke verschijnselen:
Motor loopt ruw en onregelmatig tijdens accelereren

Mogelijke oorzaken:
Geen of onderbroken voeding in G69
Geen of onderbroken massa in G69 of kabelbreuk naar J220 (Engine Control Module)
G69 defect
J220 defect
Vocht en/of roest in G69 connector

Mogelijke oplossingen:
Kontroleer de bedrading en de aansluitingen
Kontroleer G69

ik zou beginnen om de connector van je computer en je gaskleppotentiemeter los te maken en deze met contactspray in te spuiten.
Verder even bij de connectors controleren op kabelbreuk (visueel en met multimeter).

cluseau 13-03-2008 23:45

Quote:
Originally Posted by Tjaap
een Mk3 met een DX?


Tja, sorry deze data kwam via het kenteken uit hbase.nl.
Het is natuurlijk een 2.0 2E GTI uit 93. Maar het probleem is nog steeds niet helemaal opgelost. We zijn nu zover dat er goed mee te rijden is met uitzondering van:
1 Licht inhouden vooral bij weinig gas geven / laag toerental.
2 Na enkele minuten draaien is hij niet of heel moeilijk aan de praat te krijgen.

Door een toeval hebben we ontdekt dat hij na het schoonmaken van de bougies probleemloos te starten was. Het lijkt er dus op dat de bougies heel snel vervuilen al is dat visueel niet echt waarneembaar. Deze truc kunnen we oneindig herhalen maar lost niets op. De uitlaatrook lijkt verder ook normaal

Al vervangen:
Alle betrokken relais zoals pomp en digifant
Bobine
Verdeelkap
Kabels
LMM
Temp sensor (dubbel type)
Gasklep potmeter
Startblokje achter contactslot
Vacuumslangen

Verder alle stekkerverbindingen los gehad en voor zover nodig gereinigd.
Na uitlezen met vagcom geen foutcodes of andere afwijkingen. Het enige wat we nog niet hebben gedaan is de lambda maar die veroorzaakt toch geen gestotter tijdens het rijden?

Weten het ff niet meer :screwy: , iemand een idee?

Rallyegek 15-03-2008 00:15

als na het schoon maken van de bougies de motor wel normaal start, waarom er dan geen nieuwe bougies in ?

cluseau 16-03-2008 13:52

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
als na het schoon maken van de bougies de motor wel normaal start, waarom er dan geen nieuwe bougies in ?


Omdat dit hetzelfde effect heeft als schoonmaken :wow: , na een paar minuten draaien wil hij immers niet meer aanslaan. Maar iedereen bedankt voor het meedenken, het probleem is inmiddels opgelost. :thumbup:

fptjb 19-03-2008 21:55

zit je katalysator niet dicht ?


All times are GMT +1. The time now is 09:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.