![]() |
Een harde landing met de mk1. Schade?
Begin deze week was ik eerder vrij, wat een zeldzaamheid is, dus ben ik maar even naar de stad (Groningen) gereden om een nieuwe gasvles bij Lasaulec te halen. Iedereen die daar wel eens achter is geweest weet hoe rustiek het wegdek daar is. Ik wist dat ook maarja je weet hoe het dan gaat: "Oke, dit was die diepe kuil (ruime bocht) en nou zou hier ergens een bult zitten...... te laat" Met als gevolg dat ik met 15kmh over een beste bult heen reed drempel-achtig, 30cm lang en iets van 20 hoog over de hele lengte. De Golf leek even los te zijn om met een flinke klap weer neer te komen. Aangezien ik weinig met de Golf rij merkte ik vanavond de volgende dingen:
Auto trekt ongelovelijk naar rechts Stuurt naar links als 30cm stuur zonder stuurbekrachtiging. Stuurt naar rechts.....best wel licht Auto "hobbelt" een beetje. Tijdens het rijden een licht zingend/fluitend met een bonkende ondertoon geluid, word erger bij linkse bochten Auto reageerd niet lekker op het sturen (doet een beetje wat ie zelf wil) Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is. Ik vermoed een wiellager maar misschien zijn er nog andere dingen die verstandig zij om te controleren. Bij voorbaat dank, Coen Ps. Het gaat om een Golfmk1 1500 Automaat, verlaagd dmv weitec schroefset(vraag me niet hoeveel), a3 velgen met 165/50 R15 bandjes. |
denk dat je je auto ff opnieuw moet laten uitlijnen...en meteen ff wiellagers vervangen :)
|
Bedankt voor je reply. Kan het kwaad om er nog een paar daagjes mee te gaan rijden?
|
erg goed is het natuurlijk niet;)
desnoods zelf ff het wiel ff loshalen en bekijken....denk dat je schokbreker is verschoven t.o.v. het fuseehuis...en dan zelf ff wat stellen? zou wel zo snel mogelijk een afspraak maken... |
Ik zal je advies volgen en morgen kijken of ik dingen zie die niet kloppen en ff nieuwe wiellages halen. Bedankt :thumbup:
|
idd wiellager nakijken (auto opkrikken en kijken of er ergens speling opzit !)
als je niks geks tegen komt uitlijnen (misschien kijken of er geen slinger is je wiel zit ?) gr. Martijn |
Kan ook een draagarm of stuurstang verbogen zijn. Goed nakijken op de brug, uitlijn apparaat zou zowiezo moeten kunnen traceren waar er iets scheef staat.
|
Gebonk in de bochten etc kan ook wel een homokineet zijn ?
|
ik zoiets vergelijkbaars gehad met mijn golfje twee toen der tijd! schade 2velegen krom 1draag arm krom en astap van de achteras krom. en nog paar kleine dingen!
|
Quote:
Nee het gebonk is anders dan een homokineet, die heb ik ook al eens stuk gehad. |
Quote:
Ik denk (hoop) dat het niet zo ernstig is bij mij. Voor het gevoel staat mijn rechtervoorwiel een beetje naar rechts. Maarja dan kan er nog wel van alles krom zijn. |
Nou het probleem is opgelost... Hoe lullig het ook klinkt het was een lekke band :D . Liep waarschijnlijk langzaam leeg. Band is wel goed aan gort. zijvlakken gescheurd ed. maar toch bedankt voor het geven van oplossingen.
|
haha! beter om :)
|
hij liep langzaam leeg of die hobbel is de genadeslag geweest
|
All times are GMT +1. The time now is 13:23. |