Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   welke nokkenas in g60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34247)

skitzo 23-08-2007 22:17

welke nokkenas in g60
 
even een vraagje aan de echte g60 kenners hier
ik heb dus een golf g60(grote intercooler)
met een max bewerkte lader grijze injectoren en spaghetti
en een 68MM pully op de lader.

er zit nu een 268 graden nokkenas van schrik in
en m'n cilinderkop is nog onbewerkt.

nu kan ik m'n nokkenas ruilen voor een 280 graden nokkenas
is dit wijsheid of zal ik dan voor een echt goed resultaat ook m'n kop moeten bewerken?

of kan ik er dan beter weer een a-symetrische nokkenas inleggen?

wie het weet mag het zeggen :rolleyes:

rallyegolf driver 24-08-2007 09:09

op zich is een 280 graden as niet verkeerd, hetzij dat er dan wel veel spoeling optreedt, overlap. dus dan "spoel" je eigenlijk brandstofmengsel (en laaddruk) door de in- en uitlaatkleppen de uitlaat in.

Zo als je de motor boven beschrijft zonder kopbewerking zou ik voor de assymetrische van Schrick 268/276 gaan.

Mocht je nog een (extreme) kopbewerking willen toevoegen, dan kun je zelfs voor nog extremere nokkenassen assymetrisch (www.ls-cartec.de) kiezen. Dan wel met grotere injectoren, kleinere pulley en zeer zeker een chip-op-maat.

skitzo 18-09-2007 19:14

wat is wijsheid met deze set-up??
268 graden houden of voor de 280 gaan?

Rallye-VR6t 01-10-2007 16:16

Een nokkenas in een onbewerkte kop is zoiets als een formule 1 motor in een olietanker plaatsen.
Schiet niet echt op.
Vermogenswinst is hooguit 10pk en 15nm.
Merk je niet veel van.

Probleem is de flow van de G60 kop, die na 4500rpm gewoon weg is.
Dan begint het feest pas nokkenassen.

VeeDubber 01-10-2007 20:35

Quote:
Originally Posted by skitzo
even een vraagje aan de echte g60 kenners hier
ik heb dus een golf g60(grote intercooler)
met een max bewerkte lader grijze injectoren en spaghetti
en een 68MM pully op de lader.

er zit nu een 268 graden nokkenas van schrik in
en m'n cilinderkop is nog onbewerkt.

nu kan ik m'n nokkenas ruilen voor een 280 graden nokkenas
is dit wijsheid of zal ik dan voor een echt goed resultaat ook m'n kop moeten bewerken?

of kan ik er dan beter weer een a-symetrische nokkenas inleggen?

wie het weet mag het zeggen :rolleyes:


EDIT minder slimmer opmerking verwijderd :screwy:

skitzo 01-10-2007 22:38

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
EDIT minder slimmer opmerking verwijderd :screwy:



stuur em is via pb dan :tongue:


All times are GMT +1. The time now is 20:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.