![]() |
Dubbele solexen incl inlaat
Heb nog een setje dubbele solexen inclusief inlaatspruitstuk voor vw 1.5 t/m 1.8 te koop. Dit waren mijn reserve solexen, maar liggen maar op mijn kamer stof te happen. Inlaat kan ik niet meer gebruiken omdat ik ze op een 16v ga schroeven. Carburateurs zijn voor het op de plank leggen geolied. Solexen zijn inclusief luchtfilterbak van een alfa (te zien op de foto). Alleen in 1 koop, 200 euro.
![]() |
past dit op m,n golf 1 1.6 uit 1983?
en wat moet je allemaal aanpassen?? |
of passen deze anders op mijn 1.1tje? :D
mijn carb is nu kapot. |
1.6 past wel, 1.1 niet (met dit spruitstuk).
Om het op een 1.6 te schroeven moet er een soort gashendelmechanisme gemaakt worden en er moet een andere spoeierbezetting in. |
misschien een stomme vraag,
maar is dit te combineren met een 3 bak automaat ?? en wat doet het qua vermogenswinst (zonder of met verdere aanpassingen)? (rij met een golf 1 1.5 jb !) b.v.d. gr. Martijn |
Ben hier ook wel benieuwd naar.. Het kan ook op m'n 1.6 Passat (code RL)..?
Misschien dat het hier niet gevraagd mag worden omdat het een verkoop advertentie is.. dat zie ik dan vanzelf :) |
Inlaat past op alle vw bigblocks...van golf 1 t/m golf 3. Tevens Passat, Jetta etc....
|
Het is idd te combineren met een automaat (in mijn jetta komt een 16v automaat met dubbele solexen). Vermogenswinst weet ik niet precies.
|
carburateurs in goede staat? Geen vastgelopen stelschroeven, gestripte schroefdraad e.d.?
|
Ik heb ze zelf niet op een auto gehad (reserve carburateurs) dus hoe ze lopen weet ik niet,volgens de vorige eigenaar werkte ze perfect. Ik heb net even gekeken maar alle schroeven zijn volgens mij gewoon gangbaar. Wat bedoel je met gestripte schroefdraad?
|
beschadigde schroefdraad, schroefdraad die versleten/verdwenen is in hulzen/gaten waar stelschroeven in draaien.
|
Ik heb er even een paar dingen uit gedraaid en dat ziet er allemaal in orde uit. Wel zit er in 1 hulsje een vaag ding, lijkt zeg maar op een omgekeerde schroefkop (dus uitstekend lipje in het midden en aan weerskanten een iets lager vlakje) Heb er zeer weining verstand van dus weet niet of dit de bedoeling is.
|
Wat is de doorlaat?
|
Er zitten nu maat 28 venturi's in.
|
Ach, zo'n storm zal het niet lopen ;)
|
Ok, kijk ik over twee weken weer :)
|
In het zicht
|
Schup