Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   spijlbus met 944 naven, schijven en Boxster 4-zuiger remklauwen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30777)

Area51 19-04-2007 09:14

spijlbus met 944 naven, schijven en Boxster 4-zuiger remklauwen
 
**Niet ieders cup-of-tea, but to hell with them !! :cool:

De hardware .. 944 wielnaven, 944 schijven (282mm, 20mm dik), Boxsterachteremklauwen, lagerspacerkit, nwe wiellagers
en de remklauwadapters



De gemonteerde schijf op de wielnaaf, met de Boxster remklauw



Ná demontage van de 5x205 trommel blijft er een kale astap over, identiek aan die van een T2a (t/m 1970)



Hier is de remklauwadapter op het fuseestuk gemonteerd.



Na montage van de naaf op de astap kunnen de gaten voor de bevestiging van de remklauw geboord en getapt worden.
De wiellagers zijn vervangen, en onder de nieuwe lagers worden dus de alu ringetjes gelegd, dit om het lengteverschil in
de astap (Porsche is dus korter, en anders kan je het lager niet opspannen) op te vangen.
Vandaar ook de plattere vetkeerring, enerzijds om tussen het binnen en buitenlager meer ruimte krijgen (een bus heeft
een 10mm langere astap) en anderzijds om aan de fusseestukkant ruimte te krijgen voor de remklauwadapter (8mm dik)



Hier zit de remklauw op z'n plek .. de standaard remleiding pastte zo in de klauw. Op termijn komt er een Goodridge
remleiding set onder, en wordt er een rembekrachtiger gemonteerd.



En hier zit de 4,5x15 met 165/50x15 band gemonteerd .. komt nog iets verder naar binnen dan met z'n orginele 15"stalen
spijlbusvelgen. Er moesten wel wat lasjes aan de binnenzijde van de velgen gladgeslepen worden, maar de remklauw loopt
nu vrij !!



Vanmiddag kunnen -hopelijk- de 5x130 achtervelgen eronder. Daarna wordt de motor aangepast, en komt er een andere
hoofdremcilinder met rembekrachtiger en remdrukklep onder. Ook zullen de remleidingen aangepast worden.

arnus71 19-04-2007 10:28

Ik zeg dikke shit, mooi spul hoor. :thumbup: Remt 'ie tenminste echt.

Erik 19-04-2007 10:48

woow, heftig :hitit:
heeft aardig wat knaken gekost

jetta mk1 '82 19-04-2007 11:07

dit ziet er serieus uit !!!!

gr. Martijn

Kevin20v 19-04-2007 11:10

op een auto die 110km/h loopt :D:D:D

maar wel vet hoor! :thumbup:

BBS-roy 19-04-2007 11:31

WOW,dat ziet er super uit.
@area51:is dit ook te maken op een golf1,heb nu trommels voor en een adapter naar 5x130 met 6x15 fuchs?????

hajee 19-04-2007 11:47

zeer mooie combinatie zo, vind die wielen geweldig!

volksfahrer.nl 19-04-2007 11:48

To hell with me

Kevin20v 19-04-2007 11:55

Quote:
Originally Posted by keverpech
To hell with me


:D

Area51 19-04-2007 12:14

Quote:
Originally Posted by keverpech
To hell with me


Voor iemand die een foto van een pedofiel als avatar neemt is dat ook de enige oplossing.

volksfahrer.nl 19-04-2007 13:11

:gives:

René 19-04-2007 13:13

love and peace voor de luchtkoelers toch..niet veel van te merken hier :tongue:

leuke stoppers hoor...zullen wel goed hun werk doen....
welke bus is dit trouwens? ff een totaalplaatje misschien? ziet er nu al goed uit namelijk

evilnyntje 19-04-2007 13:26

Busje van Wouter?

Area51 19-04-2007 13:27

Klopt, is Wouter's panel, en sinds een minuut of 10 rijdt hij nu ook achter met 5x130 velgen.



evilnyntje 19-04-2007 14:21

NIce, dus nu kan er een snellere motor komen :)

retro hans 19-04-2007 16:07

pfff netjes hoor is ie zaterdag ook te zien in biddinghuizen 60 jaar transporter festival??

polopower 19-04-2007 16:55

Hoe doe je dat met die adapters? Eerst de klauw om de schijf (evt druk zetten) en dan met boren? Maw hoe bepaal je de juiste plaats voor de boringen.

Zulke dingen vindt ik altijd, maar lastig te bepalen/meten.

Volkswouter 19-04-2007 18:10






Ff twee fotootjes van mij. Na 5 jaar trommels is het nu serieus remmen en dat went heel erg snel moet ik zeggen... ;)

Marcski 19-04-2007 18:12

macGyver heeft de klauw met karton ertussen aan beide kanten op de schijf geschoven en dan met een lijmklem vastgezet. Toen was het een kwestie van boren en draad tappen. Als de schijf maar vrij kan draaien, door het karton centreert hij wel op de schijf.

Melvin 19-04-2007 18:18

Kijk, dit is eigenlijk best een vereiste met zo'n bussen... Stukken veiliger, erg netjes gemaakt ook!

DIKKE bus wouter, maar komen er dan op z'n tijd ook nog dikkere porsche wielen onder of blijf je bij deze look? (ook niet mis!)


All times are GMT +1. The time now is 10:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.