Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Te hoge Co2 uitstoot (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=26666)

kalek 29-11-2006 00:26

Te hoge Co2 uitstoot
 
Liet mijn auto laatst keuren, toen bleek dat de co2 uitstoot te hoog was. Katalysator vervangen. Dit hielp niet. Toen de luchtmassameter vervangen en dit verlaagt het nog steeds niet. Het niveau is heel wisselvallig op gegeven moment daalt hij naar 4 procent en dan vliegt hij ineens weer omhoog. Kan iemand dit probleem herkennen? Ik heb een golf 3 gti 8v uit '93.

Met groet,

Germain

vwleusden 29-11-2006 09:13

4% of 0,4% ?

kalek 29-11-2006 19:03

Volgens mij 0,4% weet het niet zeker.

RubenD 29-11-2006 19:14

Dan zie ik het probleem niet, ik had met mijn auto laatst 2,5% en dat is extreem hoog. Om aan 4% te komen is haast moeilijk zou ik zeggen. Maargoed daar ben je niet mee geholpen. Je bent nu nog niet door de APK of wel?

vw dennis 29-11-2006 20:06

4% zou wel erg hoog wezen. Zit je katalysator er nog onder? Soms wil injectie reiniger wel eens helpen.

O.Z racing 29-11-2006 22:28

begint de motor dan ook anders te lopen als het co omhoog schiet?
anders kun je de koelvloeistof temperatuursensor uitwisselen.deze kan een verkeerde waarde aan je computer afgeven en zo een rijk mengsel maken.en dat krijg je met geen 10 katalyatoren omlaag.

Golf_1_gts 29-11-2006 23:23

carterontluchting ook ff los gooien ;)

bolku 29-11-2006 23:41

Lambda-sonde al vervangen?

kalek 30-11-2006 19:08

ja daar heb ik allemaal al naar gekeken. Ik sta echt voor een raadsel. Ik merkte toevallig gisteren tijdens het rijden dat ik een benzine-lucht rook binnen en buiten de auto. De auto ging ook iets meer stotteren, het lijkt mij dat dit verband heeft met elkaar. Enige suggesties?

Jammer genoeg nog steeds niet door de keuring :(

Hermes 03-04-2007 17:49

Quote:
Originally Posted by kalek
ja daar heb ik allemaal al naar gekeken. Ik sta echt voor een raadsel. Ik merkte toevallig gisteren tijdens het rijden dat ik een benzine-lucht rook binnen en buiten de auto. De auto ging ook iets meer stotteren, het lijkt mij dat dit verband heeft met elkaar. Enige suggesties?

Jammer genoeg nog steeds niet door de keuring :(


Ben je er al achter gekomen wat het probleem was?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem, apk afgekeurd omdat de CO2 waarde 0.43% was en toegestaan was 0.3%. Mijn golf 3 gti 8v, loopt altijd rustig warm, maar zodra ik harder ga rijden (boven de 70/80km/h) dan zakt mijn motertemperatuur meter weer richting het nulpunt. Dit klopt natuurlijk niet en ik denk dus dat de temperatuur verkeerd wordt doorgestuurd naar mijn computer en dat daardoor een verkeerd mengsel wordt ingespoten.

Maar wat was bij jou de oplossing...?

Vento Vice 11-04-2007 08:04

Vento pruttelt af en toe...
 
Bij mijn Vento 2.0 GT (dezelfde motor) staat mijn temperatuurmeter ook altijd laag; toen ik hem kocht, dacht ik eigenlijk zelfs, dat-ie stuk was, haha!
Maar als ik moet filerijden bijv., dan komt er toch leven in en stijgt de temp. soms tot zo'n 95 graden. Zodra je dan weer rijdt, is er meestal genoeg rijwind, om de meter weer naar de 70 graden te laten zakken. (= laagste punt)
Nu ik dit allemaal lees; is een slecht werkende temperatuursensor dan een kwaal van dit type motor?

Ik had zelf een "alternatieve APK-keuring" :D (rondje erom heen gelopen en klaar...), maar heb gevraagd of er tòch ff een CO-meting kon worden gedaan. Volgens de APK-keurmeester stond de meter "in het groene gebied" en was het dus goed. (ik was er zelf niet bij, dus de exacte waarde weet ik niet)

Toch houdt mijn motor ook wel eens in bij het opschakelen (bij een lager toerental dus) Na wat pruttelen gaat-ie wel gewoon weer verder.
Ik heb de bougies vervangen maar, er is geen verbetering opgetreden; waarschijnlijk is de oorzaak ook een sensor?

Wáár zitten precies die luchtmassameter en die temperatuursensor gemonteerd, want die worden nl. als mogelijke oorzaak genoemd.
(en wat kosten die dingen eigenlijk?; ook niet onbelangrijk! :rolleyes: )

Ik hoor het wel van de kenners!

Greetz Vento Vice :D

Zeend 11-04-2007 08:23

euh, CO2 is toch altijd hoog, want is verbrande benzine?
Ik denk dat jullie CO bedoelen?


Jens

Dennis@polo86c.nl 11-04-2007 08:58

Klinkt als: onderhoud is meer dan alleen bougies?

De sensor die de water-temperatuur in het dashboard aangeeft is vaak niet exact dezelfde sensor als die het motormanagement uitleest.
Al zitten ze soms in hetzelfde huisje.
Watertemperatuur moet bij normaal bedrijf (rijden of stilstaan) rond de 90 graden zijn, 70 is echt te laag. Thermostaat gaat wel dicht?

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
Bij mijn Vento 2.0 GT (dezelfde motor) staat mijn temperatuurmeter ook altijd laag; toen ik hem kocht, dacht ik eigenlijk zelfs, dat-ie stuk was, haha!
Maar als ik moet filerijden bijv., dan komt er toch leven in en stijgt de temp. soms tot zo'n 95 graden. Zodra je dan weer rijdt, is er meestal genoeg rijwind, om de meter weer naar de 70 graden te laten zakken. (= laagste punt)
Nu ik dit allemaal lees; is een slecht werkende temperatuursensor dan een kwaal van dit type motor?

Ik had zelf een "alternatieve APK-keuring" :D (rondje erom heen gelopen en klaar...), maar heb gevraagd of er tòch ff een CO2-meting kon worden gedaan. Volgens de APK-keurmeester stond de meter "in het groene gebied" en was het dus goed. (ik was er zelf niet bij, dus de exacte waarde weet ik niet)

Toch houdt mijn motor ook wel eens in bij het opschakelen (bij een lager toerental dus) Na wat pruttelen gaat-ie wel gewoon weer verder.
Ik heb de bougies vervangen maar, er is geen verbetering opgetreden; waarschijnlijk is de oorzaak ook een sensor?

Wáár zitten precies die luchtmassameter en die temperatuursensor gemonteerd, want die worden nl. als mogelijke oorzaak genoemd.
(en wat kosten die dingen eigenlijk?; ook niet onbelangrijk! :rolleyes: )

Ik hoor het wel van de kenners!

Greetz Vento Vice :D

Antoineveld 13-04-2007 20:19

Bij een golf 3 GTI 8v zit voorop het blok (ter hoogte van het kleppendeksel) de sensor (4polig) voor zowel de meter in het dashboard als voor het motormanagment. Sesnor is niet duur en zou ik zeker vervangen. Ik had precies hetzelfde probleem toen ik mijn GTI kocht. Sensor vervangen, meter ging strak naar de 90 graden en CO was weer perfect. Verder kan een te lage koelvloeistoftemp ook te maken hebben met een defcte thermostaat, die in de waterpomp zit. Wordt de koelvloeistof temp ook niet hoog. Als ik jouw was zou ik 1 voor 1 beide vervangen. Ze kosten allebei niet veel en is goed zelf te doen.


All times are GMT +1. The time now is 06:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.