Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   carburateur-probleem (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25095)

ronnie_v 06-10-2006 19:36

carburateur-probleem

Mijn jetta slaat af na een tijdje gelopen te hebben. Op mijn 1.5 jb-jetta motor, zit een pierburg pb1 carburateur. Aan de zijkant vd carburateur,zit een "huisje"met twee koelslangen eraan. Ook komt er een draad uit het "huisje", welke aan de binnenkant is verbonden met een kleine spiraalveer. Nu is deze draad kapot. Draad loopt vanuit het "huisje", naar een temperatuurvoeler(?). Ik heb het complete "huisje"nu vervangen, maar de motor slaat nog steeds af. Na een tijdje gewoon stationair gedraaid te hebben. Nu vraag ik mij af, of de "grote-spiraalveer" die ook aan de binnenkant zit, misschien afgesteld moet worden? Vacuumslangen e.d,zijn allemaal goed.

Het is een hele lap tekst, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. :redface:

ronnie_v 11-10-2006 19:23

niemand?

cabrio82er 11-10-2006 19:33

Het huisje met de spiraalveer is voor bediening van de chokeklep, wat bij jou het geval kan zijn is dat hij bij koude motor wel loopt (choke klep dicht), zodra de motor warm wordt slaat hij dan af. Je zou even naar de afstelling kunnen kijken en controleren of de chokeklep wel open gaat staan...

Het huisje is een soort thermostaat die bij een bepaalde koelwatertemperatuur ervoor zirgt dat de choke er automatisch af gaat.
Door dit huisje te verdraaien kun je de veerspanning afstellen.

Voor precieze beschrijving zou ik even de zoekfunctie gebruiken en zoeken op
" choke" of iets dergelijks.

golf 1 TDi 12-10-2006 21:44

Hallo,

Ik heb een golf 1.5 met een JB motor met exact hetzelfde probleem gehad.
Bij mij bleek het na de carb compleet gedonteerd en schoongemaakt te hebben, vuil in de tank te zijn (vulpijp doorgeroest) wat hij dan steeds opzuigt.
Dit kun je testen door de slang bij de carb los te maken en deze door te blazen, dan zou hij het weer even moeten doen tot hij weer vuil opzuigt

succes
marcel

ronnie_v 14-10-2006 14:05

het is inderdaad vuil in de tank,maandag gelijk even nieuwe filters halen, en de tank reinigen!! :D

ronnie_v 25-10-2006 15:29

Dacht het probleem makkelijk opgelost te hebben, maar moet er toch echt een andere vulpijp inmaken. :( Dus als iemand nog wat weet??

Golf_1_gts 25-10-2006 16:07

zoek op "vulpijp"

g-men 25-10-2006 16:34

Als het goed is zit er op het huisje een klein streepje en ook op je carburateur, deze streepjes moeten gelijk liggen anders staat de choke niet goed afgesteld!
Je moet ook perse de juiste choke hebben want wat ik zelf wel eens heb ontdekt is dat er huisjes zijn met dunne en met dikke veren erin, de spanning op die veer is dan ook heel anders.

Je kan altijd je huisje losschroeven en dan met de auto lopend de juiste stand opzoeken.

All times are GMT +1. The time now is 20:28.