Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1 1.1MX 1980 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22854)

ArjenE 13-07-2006 18:23

Golf 1 1980 1.1MX
 
Nou jongens... ik heb mn stoutste dromen waargemaakt :D

Ik heb vanmiddag een golf mk1 1.1 MX uit 1980 gekocht! met 140.000 km op de teller.
En het model met de tietenteller en de kleine achterlichten!

Er zit een groen interieur in, voorstoelen zien er nog erg goed uit, achterbank begint helaas de stof van los te laten... Maar ja, verder heeft de auto wel wat roestplekjes, maar geen serieus grote plekken. De dorpels is al eerder gelast en met een spuitbus zilver gespoten :eek:
En apk tot december, dus nog een half jaartje en goede banden met leuke 13 inch velgjes!

Kheb hem net lekker gewassen en uitgezogen, ziet er weer stukken beter uit.
Ik ben helemaal blij, en ik vind het jammer dat ik vanavond t/m zondag-avond naar berlijn ga. Dus ik kan maandag pas ff goede foto's maken van de golf.

Groeten,
Arjen

o ja, wat heb ik ervoor betaald????

500 euro :rolleyes:







motortje toen:




motortje na het schoonmaken/opknappen:



Timmetje20 13-07-2006 18:39

zoow leuke auto zeg, gave auto voor dat geld :D succes ermee!

Golf_1_gts 13-07-2006 18:42

zo moet je een golf ook kopen :D...en idd lekker wagentje

BBS-roy 13-07-2006 19:23

van harte, nu nog ff schroefsetje en klaar ;)

robertjan007 13-07-2006 19:32

Join the club!!!!

eddie-polo 13-07-2006 19:36

gefeliciteerd arjan echt geweldig wagentje

ArjenE 13-07-2006 20:49

gelijk maar ff een vraagje:

Die handmatige choke? die trek je uit voordat je start, en als je rijdt en hij warm is, schuif je hem weer in?
maar kan het kwaad als hij aan blijft staan?

Ik had hem net nog aanstaan op de snelweg, en reed zo'n 100/110, toen ging de golf opeens stotteren, en viel die uit :(

Geen goed begin met de golf... en het enige waar ik aan kon denken was de choke... :(

Iemand een idee? of kan het ergens anders aan liggen? het was in ieder geval niet een lege tank, want die zat helemaal vol...

Stijn 13-07-2006 20:52

Goeie score, weer een MX erbij :)

Spatbordverbreders achter horen er overigens niet op, zal nog wel een pretpakketje onder zitten ;)

ArjenE 13-07-2006 21:57

maar ja, net ff weer een rondje gereden, dit keer met gelijk de choke uit, en geen problemen... misschien dat ie verzopen was?

Stijn 13-07-2006 22:00

handmatige choke? Een MX heeft electrische choke!

Arnaud 13-07-2006 22:01

Geen geld man! :eek: Inderdaad een goede score, veel plezier ervan! En de Jetta blijft wel?

Stijn 13-07-2006 22:08

Je omschrijft het trouwens raar, voor de duidelijkheid:
chokeknop uittrekken = choke AAN (koude start)
chokeknop terugduwen = choke UIT (normale stand)

ArjenE 13-07-2006 22:11

Sorry, had het ff te snel neergezet, bedoelde:

Die handmatige choke? die trek je uit voordat je start, en als je rijdt en hij warm is, schuif je hem weer in...

Maar ja, heb een beetje typtyfus :)

Enne, als een MX uit 1980 elektrische choke heeft, dan heb ik geen MX, maar denk dat een grapjas dan een mx logo achterop geplakt heeft :confused:
En ik denk dat de wielkuip-randen achter er gewoon achteraf op geschroeft zijn, er is namelijk achter gelast. Dus ik voor het mooie gedaan :rolleyes:

Quote:
Originally Posted by Stijn
Je omschrijft het trouwens raar, voor de duidelijkheid:
chokeknop uittrekken = choke AAN (koude start)
chokeknop terugduwen = choke UIT (normale stand)

Edrik 13-07-2006 22:17

Cool!
Heb zelf ook een MX :D
Zie wel wat verschillen met die van mij, ik heb namelijk ook een toerenteller, en geen klokjes in de middenconsole!

Mooi hoor :rock:

ArjenE 13-07-2006 22:21

dan ben ik toch bang dat ik geen mx heb :D
staat het trouwens bij jou ook op het kenteken (bij de rdw)

in mn middenconsole zit trouwens links de toerenteller en rechts een klokje... (werken allebei niet, alleen de verlichting)

maar ja, ik breng hem volgende week zowieso naar de garage voor een kleine beurt en een algemene controle... pas daarna kan ik zeggen of ik een goede aankoop heb gedaan :D

Stijn 13-07-2006 22:24

Een MX heeft geen toerentellert origineel, dus dat klopt dan juist aan de jouwe, Arjan.

Heb hier een MX folder, zal eens een keer posten wat er wel en niet op hoort. In ieder geval hoort er eigenlijk een electrische choke op, en een enkele teller.

Mijn MX (die dan weer een kleur heeft die eigenlijk niet kan op een MX...volgens mij heeft PON maar wat gedaan toen):



ArjenE 13-07-2006 22:28

sow... die is rood :D

en die is een stuk roest-vrijer dan de mijne :) vooral boven de sproeier op de achterklep...

Edrik 13-07-2006 22:42

Ik heb dan wel weer een auto-choke..
Volgens mij staat t ook op t kentekenbewijs, heb mn papieren niet bij de hand nu.

Neill_s 14-07-2006 08:34

Gefeliciteerd! Met deze kun je idd wel gelijk een schroefset kopen... Goeie vondst!

DeNB3rt 17-07-2006 01:51

Quote:
Originally Posted by Stijn
Spatbordverbreders achter horen er overigens niet op, zal nog wel een pretpakketje onder zitten ;)


LOL :tongue:


All times are GMT +1. The time now is 12:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.