![]() |
Peilstok uitdaging MK1 GTI 16V op carbs
Beste vw vrienden,
M'n peilstok zit gigantisch in de weg als ik de keihin carbs van Gert op m'n KR 1800 wil plaatsen... nu heb ik eraan zitten denken om de buis waar de peilstok ingaat te verlengen naar de zijkant en een langere of andere peilstok te gebruiken. iemand hier ervaring mee?? ben volgens niet de enige met een 16V op carbs (al dan niet van een motor) nog ff een plaatje voor de duidelijkheid;) ![]() |
Ik weet nie hoe de situatie is tussen je kop en je carbs (lengte van je inlaat dus), anders kun je hem onderaan warm stoken en dan naar achteren buigen zodat hij tussen de inlaat en je carbs komt ;)
|
kan dat eens proberen, thnx bennie
|
uit 1500 diesl peilstok en huls halen die uit de kr kan er uitworden gewiebeld en dan die van zo'n oude diesel weer monteren uiteraard beetje loctite aan hulsje
|
Quote:
Deze 'tactiek' :tongue: heb ik bij mijn blok ook toegepast :D |
deze hint stel ik ook voor, heel eenvoudig...
(de dieselpeilstok bedoel ik dus...) |
Quote:
Is deze trouwens korter? |
Ja, zowel de peilstok als de huls zijn een stuk korter.
Hoeft btw niet perse van een diesel te zijn, de oudere VW blokjes hebben ze allemaal tot ongeveer 1985. Ik heb ze ook wel liggen. |
als je peilstok korter is kom die dan toch ook minder diep in je carterpan, kun je vdan je olie nog wel goed peilen?? of hoef je alleen de verhouding in de gaten te houden?
thnx |
De peilstok EN de huls zijn korter; de peilstok komt dus even ver in het carter.
Deze peilstokken zitten gewoon standaard op de oudere VW blokjes en zijn er dus gewoon voor gemaakt. VW heeft later langere peilstokken gemaakt zodat deze beter zichtbaar zijn....of dat ze minder hoefde te bukken.... |
Sweet bedankt he jongens:)
|
All times are GMT +1. The time now is 05:36. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.