Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   apk afkeur op veerschotel rechtsachter (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21140)

Roon 08-05-2006 14:43

apk afkeur op veerschotel rechtsachter
 
goedenmiddag iedereen,
mijn golf II (1.3c MH 1985) is vanochtend gekeurd, en afgekeurd omdat de veerschotel rechtsachter niet goed zou zijn.. mooi balen dus want heb mn auto al verkocht. wat zou het kosten om dit te vervangen (m.a.w. duur onderdeel of niet?)
hoop dat iemand me hier kan helpen! alvast heel erg bedankt!

groeten
Ron

René 08-05-2006 14:52

dat kost je een schokdemper....tenzij je schotel demonteerbaar is

Berserker 08-05-2006 14:58

Bovenste of onderste?


bovenste: kost je alleen een nieuwe veerschotel toch? 17,50 ofzo bij de dealer, veerpoten uitbouwen veerspanner erop, veerschotel eraf halen, nieuwe erop...

en weer monteren....

Roon 08-05-2006 15:07

het gaat om de bovenste veerschotel (origineel) inderdaad.. ben er zelf absoluut niet handig mee dus ga het sowieso laten doen. maar dat ik even een idee had van hoe ernstig het probleem is. bedankt iig!

René 08-05-2006 15:11

dan valt het idd nog wel mee.

je kan eventueel zelf de schokdemper er tussen vandaan halen en hem met een nieuwe veerschotel naar een garage brengen. dit scheelt weer demontage en montagekosten.... en die zijn duur

Berserker 08-05-2006 15:17

stelt geen klote voor om te vervangen, alleen vraag ik me af wat er mis mee kan zijn....

roest ofzo????

Pedaalemmer 08-05-2006 15:36

dingen rotten nog weleens door

Roon 08-05-2006 15:37

ja schijnt verroest te zijn.. maar zal het sowieso niet in de garage laten vervangen. maar of het me zelf lukt :confused: heb iig geen veerspanners en weet niet hoe dat zaakje in elkaar zit..

Pedaalemmer 08-05-2006 15:50

het is niet denderend moeilijk het wijst zichzelf allemaal.

zoek maar eens met de zoekfunctie er zijn al diverse topics over geweest.

Fred 08-05-2006 16:40

Die dingen kosten een drol bij de dealer.....en je hebt géén veerspanner nodig, je kan bij de achterdempers de zaak zo losdraaien.

Ik heb ze vorig jaar allebei vervangen...ze rotten inderdaad nogal eens door ....gelijk goed in de tectyl zetten....dat scheelt

Roon 08-05-2006 17:44

wat zou ik dan precies los moeten draaien? :rolleyes:
heb je evt een foto? zou het graag zelf willen doen (ivm kosten) en aan de reacties te zien moet t wel lukken.. het enigste probleem zijn dus de veerspanners, heb geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen. dus enige uitleg hoe het 'zonder' die dingen te doen is zou heel fijn zijn! alvast bedankt!

berendd 08-05-2006 18:18

waar woon je?

kom anders ff langs is in 20min gepiept als t niet sneller is.

vw dennis 08-05-2006 19:37

Quote:
Originally Posted by Roon
het enigste probleem zijn dus de veerspanners, heb geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen. dus enige uitleg hoe het 'zonder' die dingen te doen is zou heel fijn zijn! alvast bedankt!



Voor schokbrekers achter heb je geen veerspan nodig, lukt gewoon zonder.

golf mkII 16v 08-05-2006 20:42

Quote:
Originally Posted by vw dennis
Voor schokbrekers achter heb je geen veerspan nodig, lukt gewoon zonder.

en als je het niet vertrauwd een ijzerdraad er omheen binden

Fred 08-05-2006 22:28

Quote:
Originally Posted by Roon
wat zou ik dan precies los moeten draaien? :rolleyes:
heb je evt een foto? zou het graag zelf willen doen (ivm kosten) en aan de reacties te zien moet t wel lukken.. het enigste probleem zijn dus de veerspanners, heb geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen. dus enige uitleg hoe het 'zonder' die dingen te doen is zou heel fijn zijn! alvast bedankt!



Je hebt GEEN veerspanners nodig......als je de hele veerpoot er onderuit haalt, kun je het hele zwikke zonder inspanning losdraaien....en staan nauwelijks tot geen spanning op de veer als je de poot er af hebt

Veerpoot loshalen is ook simpel: auto op de krik, bokjes er onder, wielen er af....zijkanten van de hoedenplank losmaken, dop weghalen die daar dan zit...moeren + plaatje wat er zit losmaken...de laatste moer laat je dan zitten, anders valt je veerpoot voortijdig uit elkaar...

Dan de bout aan de onderzijde los maken, veerpoot wegpakken, onderkant inklemmen in bankschroef of bijv een Workmate.....dan de moer die er nog zit losmaken, alle onderdelen zitten dan verder los, schotel vervangen, en dan alles weer in omgekeerde volgorde opbouwen...

De bouten en moeren waarmee de veerpoot vastzit pas aantrekken als de auto weer op de wielen staat...

Simpel he :rolleyes:


All times are GMT +1. The time now is 03:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.