Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   compressor (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18799)

jack 08-03-2006 01:49

compressor
 
En vandaag opgehaald :D

een nieuwe compressor voor de g60, :tongue:












Tis geen mercedes afdankertje :hug:
Het was een mini cooper s compressor, het verhaal van de steun is mij bekent,
er is mij vertelt dat deze niet zo als de mercedes met een magneet pouli werkt.

maar zijn er mensen die net iets meer weten over de aansluiting/ of de compressor zelf ????

tis een 5e generatie m45 supercharger voor de Mini cooper S :)
maar nu bedoelt voor de golf :tongue:

gr. jack

Richard 08-03-2006 08:10

blue rallye op het forum is de specialist voor de poulies..
verwacht geen pk winsten / nooit meer revisies met een compressor.. voor pk's heb je echt een g-lader nodig

Henk46 08-03-2006 08:29

maar wel een UBER geil geluid

Pedaalemmer 08-03-2006 08:56

Quote:
Originally Posted by Richard
blue rallye op het forum is de specialist voor de poulies..
verwacht geen pk winsten / nooit meer revisies met een compressor.. voor pk's heb je echt een g-lader nodig


ik dacht dat de compressor veel betrouwbaarder en sterker was dan de g-lader :confused:

breadfan83 08-03-2006 09:22

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
ik dacht dat de compressor veel betrouwbaarder en sterker was dan de g-lader :confused:


dat staat er volgens mij toch ook...
verwacht geen PK winst
verwacht NOOIT meer revisies met een compressor

dus met de G-lader ben je elke donderdag aan een revisie toe en met de compressor ben je hier jaren van verlost

das tenminste zoals ik t lees... :chair:

MelG60 08-03-2006 10:50

Alleen als je met grote poelie's blijft rijden blijft een compressor het lang goed doen. Met de M45 en originele poelie zal je denk ik 125 a 130 pk halen. Je had beter een M64 kunnen zoeken dit is meer iets voor een G40.

steven16v 08-03-2006 11:00

Quote:
Originally Posted by MelG60
Alleen als je met grote poelie's blijft rijden blijft een compressor het lang goed doen. Met de M45 en originele poelie zal je denk ik 125 a 130 pk halen. Je had beter een M64 kunnen zoeken dit is meer iets voor een G40.


Das best lullig als je nou in pk's er achtuit in gaat.

Dus zou zeggen, huppa kleine poulie er op. Als je dat doet loopt zo'n compressor op een gegeven moment droog of niet. Door te weinig smering.

breadfan83 08-03-2006 11:17

Quote:
Originally Posted by steven16v
Das best lullig als je nou in pk's er achtuit in gaat.

Dus zou zeggen, huppa kleine poulie er op. Als je dat doet loopt zo'n compressor op een gegeven moment droog of niet. Door te weinig smering.


maar qua geluid ga je drop vooruit he :D

waar komt die M64 vanaf? en wat betaal je voor zo'n beestje?

kan die trouwens zonder problemen op een KR worden gezet?

Gert 08-03-2006 11:22

Quote:
Originally Posted by breadfan83
maar qua geluid ga je drop vooruit he :D

waar komt die M64 vanaf? en wat betaal je voor zo'n beestje?

kan die trouwens zonder problemen op een KR worden gezet?


Zonder problemen kan je niet tunen is de gouden regel
Anders is het geen tunen

steven16v 08-03-2006 11:30

Quote:
maar qua geluid ga je drop vooruit he


Waar doe je het voor dan. Voor het geluid of de pk's.

Das hetzelfde als al die mensen die van die ontzettende brulpijpen onder hun auto hebben en nog niet eens bij de 75 pk komen. Das dus meer Show als Go.

Richard 08-03-2006 15:47

Quote:
Originally Posted by MelG60
Alleen als je met grote poelie's blijft rijden blijft een compressor het lang goed doen. Met de M45 en originele poelie zal je denk ik 125 a 130 pk halen. Je had beter een M64 kunnen zoeken dit is meer iets voor een G40.


volledig mee eens..en een m64 mag je niet meer dan 190pk van verwachten..

hou je van gillen.. monteer gewoon een getande poulie set..
klinkt tien keer beter dan een lysholm schroef of eaton compressor

breadfan83 08-03-2006 18:11

Quote:
Originally Posted by Richard
volledig mee eens..en een m64 mag je niet meer dan 190pk van verwachten..

hou je van gillen.. monteer gewoon een getande poulie set..
klinkt tien keer beter dan een lysholm schroef of eaton compressor



tis niet dat ik van gillen houd he, maar t geluid van een compressor is super

maar, wat voor compressor is t best voor een KR blok als t om vermogen gaat?
en wat is de beste manier om een flinke vermogenswinst op een KR te krijgen? ik weet n beetje wat van techniek af, en wil t liefst alles zelf doen. daar heb ik dus advies voor nodig van mensen die dr ervaring mee hebben of dr wat vanaf weten.

dus: welke compressor?
en: hoe te tunen?

jack 08-03-2006 19:39

is een compressor van een mini cooper S niet compleet anders ????


:(

Richard 08-03-2006 19:58

Quote:
Originally Posted by breadfan83
tis niet dat ik van gillen houd he, maar t geluid van een compressor is super

maar, wat voor compressor is t best voor een KR blok als t om vermogen gaat?
en wat is de beste manier om een flinke vermogenswinst op een KR te krijgen? ik weet n beetje wat van techniek af, en wil t liefst alles zelf doen. daar heb ik dus advies voor nodig van mensen die dr ervaring mee hebben of dr wat vanaf weten.

dus: welke compressor?
en: hoe te tunen?


nog nooit een g lader met getande poulies gehoord...anders zei je dit niet

turbo..is het beste voor mucho kr winsten
lysholm heeft ook een aardig rendament..
maar op compressor achtige tafrelen.. gewoon g-60

richard-polo 08-03-2006 20:15

ik hoop voor je dat die niet te duur was!! want hier heb je echt vrij weinig aan op je g60..
dit soort kompressors worden in engeland veel gebruikt op de g40 die engelse hebben dit liever dan de lader omdat dit met gemak 1,4 bar geeft en een oer sounds...

serge pot 08-03-2006 20:17

dit is geen compressor maar een blower .deze levert een overschot aan lucht volume waardoor er een lichte vorm van overdruk ontstaat,waardoor de motor dus minder moeilijk hoeft te ademen (bekijk de bouw maar zie jij een ruimte verkleining om en na de wokkels die er voor zorgt dat de lucht comprimeert,niet dus).
een compressor perst idd de lucht samen en levert druk zoals een g60 doet

Berserker 08-03-2006 20:20

btje een kwestie van je eerst goed laten informeren voordat je iets koopt,

btje zonde dit :(

René 08-03-2006 20:21

Quote:
Originally Posted by Richard
nog nooit een g lader met getande poulies gehoord...anders zei je dit niet



idd,.... heb dit 1 keer mogen horen...en ries stond toen naast me en dat was maar goed ook want hij moest me opvangen, want ik viel zowat achterover van dit mooie geluid!

breadfan83 08-03-2006 21:20

Quote:
Originally Posted by René
idd,.... heb dit 1 keer mogen horen...en ries stond toen naast me en dat was maar goed ook want hij moest me opvangen, want ik viel zowat achterover van dit mooie geluid!


wat is dat dan voor iets? want ik heb er namelijk nog nooit van gehoord

enne, hoe is t met de betrouwbaarheid ervan en de kosten voor onderhoud?

want tis dus blijkbaar iets wat niet echt vaak voorkomt, dus zul je voor eventuele reps ook iemand moeten vinden die je daarmee kan helpen

Tommy 08-03-2006 21:39

Quote:
Originally Posted by breadfan83
wat is dat dan voor iets? want ik heb er namelijk nog nooit van gehoord

enne, hoe is t met de betrouwbaarheid ervan en de kosten voor onderhoud?

want tis dus blijkbaar iets wat niet echt vaak voorkomt, dus zul je voor eventuele reps ook iemand moeten vinden die je daarmee kan helpen


www.probeereensdezoekfunctie.nl :101:


All times are GMT +1. The time now is 21:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.