Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Nieuws en actualiteiten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   VWForum Offline (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18088)

Roelsmoel 20-02-2006 22:03

VWForum Offline
 
Even een officiele aankondiging vanuit de crew van het VWforum.

Na uitvoerig onderzoek is gebleken dat het VWforum is gehacked en besmet is met een Trojan virus. Dit virus heeft de root login onmogelijk gemaakt en zodoende kunnen wij niet meer handelen om e.e.a. te corrigeren of verbeteren.

Zodoende hebben we de knoop doorgehakt en hebben we een extra server ingehuurd en gaan we hierop een OS platform neerzetten en de Linux software converteren naar de nieuwe server.

Dit zal weliswaar enige tijd in beslag nemen om allereerst hardware matig de oude server opnieuw te hacken, de nieuwe te installeren en voorzien van alle bonodigde programma's en alles na testen foutloos geconverteerd en wel te laten draaien op de nieuwe OS server.

VWforum is dus eventjes offline, sommigen hier zullen daar niet veel om geven, maar voor diegene die zich interesseerd in de gehele VW-scene, we doen ons best en zullen (hopelijk) spoedig terug zijn met een nieuw en verfrist forum.

Met vriendelijke groet,

Raoul

DJW 20-02-2006 22:04

netjes om het zo even te laten weten

Skywalker 20-02-2006 22:05

Succes ermee Raoul,
wokkie ;)

tjeeke 20-02-2006 22:09

Succes, zal wel een hele klus zijn.

robertjan007 20-02-2006 22:11

Niet dat ik bij jullie kijk maar fijn om te weten!

DaL0 20-02-2006 22:11

sneu dat het allemaal zo moet, met dat hacken enzo!! Maare suc6 en tot snel online!!

suc6

Roelsmoel 20-02-2006 22:13

Quote:
Originally Posted by tjeeke
Succes, zal wel een hele klus zijn.

Helaas wel ja...

Zullen door meerdere personen helaas vele uurtjes in gaan zitten. Ook zullen we het e.e.a. proberen uit te besteden aan de serverhost, in hoeverre mogelijk. Dit ook omdat we allen een fulltime baan hebben en dit dus helaas alleen in de avonduren kan geschieden.

Maar aan elk nadeel zit een voordeel, en deze knoop wilden we al geruime tijd doorhakken, dus zullen we dat nu ook maar doen ;) Al zij het deels geforceerd :D

vwlunatic 20-02-2006 22:17

het is de laatste tijd inderdaad een ramp, hopen dat t nu goed komt.

veel succes raoul en de rest van de crew

Matheo 20-02-2006 22:18

erg jammer idd.. niet dat ik ooit op VW forum zit.. maar heb nooit negatieve gevoelens over dat forum gehad. zitten net zo goed veel liefhebbers (alleen van een andere stijl).
volksforum was de laatste tijd ook wel eens down.. dus ik weet hoe erg het is.. was echt ff "cold turkey"...damn...

Roelsmoel 20-02-2006 22:22

De reden dat de site vaak down was, is ontstaan door het Trojan virus welke de mailaccount onzichtbaar activeerde en deze niet traceerbare virusmails liet verspreiden waardoor de Apacheserver continu vast liep. Dit nekte de gehele site na ongeveer 10 minuten actief zijn...

Dit zal straks gelukkig niet meer mogelijk zijn, maar feit blijft dat het helaas voorkomt. Sneu, voor de leden en ons maar vooral van de hackers zelf.

|| RS || 20-02-2006 22:28

Quote:
Originally Posted by Matheo
(alleen van een andere stijl).


Hoe ging dat spreekwoord met die kam ook al weer? :rolleyes:

Onwetendheid, maargoed ...

Hoe dan ook ... Jammer dat de site off-line is, laten we hopen dat de site er technisch op vooruit gaat!

Succes!

Pedaalemmer 20-02-2006 23:52

er is meer op de wereld dan een forum :p

succes met de trojans

vwmk2driver 21-02-2006 00:10

zelf ik wist dit nog niet...

ben dan ook niet vaak online geweest meer laatste dagen maarjah.
hadden we nog een soort van back up?? of is echt alles verloren gegaan??

najah je weet het raoul als je me nodig heb ben ik er hoor!!!

jettaracing 21-02-2006 00:15

Ik had er al iets van gehoord ,maar wel jammer ,hoop dat t forum het snel weer gaat doen
Ben zelf wel op beide forums aktief ,maar dat zullen er vast wel meer zijn!
De forum's zijn dan ook niet te vergelijken kwa opmaak en stijl van de forummers ;) !
Maar in ieder geval ,Raoul ,ik wens je ,mede door de mede vwforumers uit t hoge noorden veel sterkte!

Enne...., Keep the soul alive!!!! :D

edition_GTI 21-02-2006 01:17

succes ermee ik blijf kijken of ie het doet!!

Roelsmoel 21-02-2006 09:30

Qua gebruikersvriendelijkheid zal het er hopelijk ook iets op vooruitgaan zodra we op Windows draaien, tevens de overzichtelijkheid ook.

Verder is de server in 1 klap eruit gehaald (lichamelijk) door de host zelf, omdat vele andere klanten van hen werden bestookt door onze Trojan. Zodoende kunnen wij er momenteel niets aan doen, behalve veel bellen en mailen met de US en proberen te zorgen dat zij het herstellen zodat wij de oude data vanaf de linux kunnen importeren naar de nieuwe Os server... Zo zal er geen data verloren gaan. Maar dit is een strijd welke nog gestreden dient te worden ;)

Mvg Raoul

Bussie komt zo 21-02-2006 09:52

Tis echt raak de laatste tijd..
Hier op de zaak precies hetzelfde met de server..
Iig succes met de wederopbouw.

paultje 21-02-2006 10:21

Ik dacht al.. ik kan al twee dagen niet meer op het vwforum... vondt het echt klote.. maar nu begrijp ik hoe het komt.. echt vervelend

heel veel succes met de herstel!

Ebut 21-02-2006 10:51

Schiet es op man, verveel me dood!!!

:D

Komt wel goed, succes ermee mannen!! Mooi dat jullie het even laten weten :clap:

AntiAlfa 21-02-2006 12:45

Succes met het herstel!

Edwin


All times are GMT +1. The time now is 04:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.