Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   haya golfke (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16903)

Richard 16-01-2006 16:27

haya golfke
 
http://www.cleaned.be/forum/index.p...7154entry497154

whooooooooot :woowoo:

René 16-01-2006 16:38

holy shit!

Der Typ Siebzehn 16-01-2006 16:51

het wordt steeds gekker, wat een combinatie..... :eek: :puke:

corrado-usa 16-01-2006 17:01

:woowoo: :woowoo: :woowoo:

steven16v 16-01-2006 17:16

Dat wil best van de plek zeg. Keer wat anders.

Mr.Markos 16-01-2006 19:27

wel vet, maar het lijkt mij dat dat blok het niet lang zal volhouden. Die dingen zijn niet echt gemaakt om een auto voort te bewegen.. plus dat motorfiets-motoren eerder aan revisaties en dergelijke toe zijn. Beter pak je als je persé jap wil een jap motor uit een auto
bijv. 6 cil uit supra / mx6 / xedos / galant / 300zx / 350z / etc. etc.
4 cil uit celica / mr2 / mx5 / Eclipse / 3000gt / evo / skyline etc. etc. :)
maargoed dat is minder bruut en de meeste hebben std 350pk :D
en je houd wel een relaxe lege motorruimte over op deze manier :cool:

Richard 16-01-2006 19:35

Quote:
Originally Posted by Mr.Markos
wel vet, maar het lijkt mij dat dat blok het niet lang zal volhouden. Die dingen zijn niet echt gemaakt om een auto voort te bewegen.. plus dat motorfiets-motoren eerder aan revisaties en dergelijke toe zijn. Beter pak je als je persé jap wil een jap motor uit een auto
bijv. 6 cil uit supra / mx6 / xedos / galant / 300zx / 350z / etc. etc.
4 cil uit celica / mr2 / mx5 / Eclipse / 3000gt / evo / skyline etc. etc. :)
maargoed dat is minder bruut en de meeste hebben std 350pk :D
en je houd wel een relaxe lege motorruimte over op deze manier :cool:


je noemt allemaal 6 cylinders op die in de lengterichting liggen[ plaats dit maar eens in een golf 1], de 4 cylinders die je noemt zijn niet echt brute motoren..[ als je toch wil aanpassen pak dan een 5 cyl audi]

en de eerste jap die standaard 350pk hebben moet ik nog tegenkomen..
aangezien ze een pk wet hebben in japan waarbij de pk's max 280 mogen zijn..
en de honda's vtec en type r.. zet die na 100d nog maar eens op een testbank.. allemaal verlies in vermogen en zuipen olie

dus weer een heleboel 2f 2f praatjes :chair:

bobby-digital 16-01-2006 19:38

als je toch van jappen houd gooi er dan een WRX blok in:D

heb er in de PVW ooit een keer 1 te koop gezien, 4WD en nieuwe WRX STI motor :rock:

Richard 16-01-2006 19:57

Quote:
Originally Posted by bobby-digital
als je toch van jappen houd gooi er dan een WRX blok in:D

heb er in de PVW ooit een keer 1 te koop gezien, 4WD en nieuwe WRX STI motor :rock:


hee die ken ik.. was ook niet duur btw

bobby-digital 16-01-2006 19:58

die witte he, 6000 pond geloof ik zoiets

Richard 16-01-2006 20:06

jup.. idd 5 a 6 duizend pond..

Mr.Markos 16-01-2006 20:11

Quote:
Originally Posted by Richard
je noemt allemaal 6 cylinders op die in de lengterichting liggen[ plaats dit maar eens in een golf 1], de 4 cylinders die je noemt zijn niet echt brute motoren..[ als je toch wil aanpassen pak dan een 5 cyl audi]

en de eerste jap die standaard 350pk hebben moet ik nog tegenkomen..
aangezien ze een pk wet hebben in japan waarbij de pk's max 280 mogen zijn..
en de honda's vtec en type r.. zet die na 100d nog maar eens op een testbank.. allemaal verlies in vermogen en zuipen olie

dus weer een heleboel 2f 2f praatjes :chair:

de supra is een lengterichting ja, maar de rest volgens mij niet hoor.. (misschien ook de 300zx en 350z maar dacht die ook niet, heb nu ff geen tijd om dat op te zoeken)
En bij de 4cil motoren zitten wel een paar brute tussen hoor. Ik ben bekend met de max pk wet in japan maar toch zijn er motoren met std meer pk, wellicht bij niet-japanse versies. En tevens zijn de motorblokken van de sportieve versies modellen te tunen zonder dat de motoren er veel mee te lijden omdat ze hier meestal op "berekend" zijn.
Zo heeft de supra 330pk, 300zx 286pk, 350z 280 pk (6 cils)
3000gt 286pk, evo 280pk, etc. (4 cils) :rolleyes:

en over de duurzaamheid van een japanner ben ik ook niet bang ;) die houden het over het algemeen wsl langer vol dan duitsers..

maargoed ik wil niet anti vw oid doen ofzo, deze vind ik ook vet. Kheb zelf ook een golf mk1 en ben er van plan nog één te kopen..
Quote:
Originally Posted by bobby-digital
als je toch van jappen houd gooi er dan een WRX blok in:D

heb er in de PVW ooit een keer 1 te koop gezien, 4WD en nieuwe WRX STI motor :rock:

subaru is toch een koreaan?

BBS-roy 16-01-2006 20:12

leuk gedaan snap het alleen niet zo ,18t blok(s3 tt) chipy klaar en koppel zat :iamwithst

Richard 16-01-2006 20:13

maar hoge toeren.. gewicht en achterwiel aandrijving.. zet er maar eens een 20vt naast

BBS-roy 16-01-2006 20:26

wat voor"n bak zit er aan dan?

Mr.Markos 16-01-2006 22:46

Quote:
Originally Posted by Richard
maar hoge toeren.. gewicht en achterwiel aandrijving.. zet er maar eens een 20vt naast

is een reactie op die jappen die ik noemde?

zoja, zoveel scheelt het gewicht van een jap of een duitser toch niet? (natuurlijk geen 'jeep' met een golf mk1 vergelijken ;) )
En niet alle jappen hebben achterwiel aandrijving. Al zou ik persoonlijk wel voor een achterwiel aangedreven gaan, maar dat lijkt me enorm lastig om een golfje achterwielaangedreven te maken.

en ze maken idd veel toeren :) maar het verbruik wordt er niet extreem door ofzo (als je wel dezelfde dingen vergelijkt. Dus geen Supra turbo mk3 met een golf 1.1 ofzo :D )
verder is het gewoon smaak, de een vind hoge toeren leuk, de andere niet. Mij maakt het allemaal niet uit. Als het maar fijn rijd en als het kan ook nog betaalbaar en betrouwbaar is :cool:

cabrio16v 16-01-2006 22:52

waarom een hayabusa blok nemen...

als je ook een 1300cc motor blok van VW zelf naar motorfiets specificaties kan bouwen, en 13000toeren kan laten draaien ...

dat is vet :cool:

Der Typ Siebzehn 16-01-2006 23:04

Quote:
Originally Posted by cabrio16v
waarom een hayabusa blok nemen...

als je ook een 1300cc motor blok van VW zelf naar motorfiets specificaties kan bouwen, en 13000toeren kan laten draaien ...

dat is vet :cool:


een doodnormale 1300cc autoblok (viercilinder) 13000 toeren laten draaien?????? Lijkt me sterk, tussen een 1300cc auto en een 1300cc motorfietsviercilinder zitten toch noch wel (heel) wat verschillen, die van de motorfiets is veel lichter, ook inwendig, geconstrueerd.
Het hoogste toerental wat mogelijk is bij een autoviercilinderblok is plusminus 8000t/pm, de Honda V-Tec´s halen zoiets geloof ik, maar dan houdt het ook op.

René 16-01-2006 23:08

waar is dat filmpje van die witte polo!

TomKraft 16-01-2006 23:20

Quote:
Originally Posted by Rene´
Het hoogste toerental wat mogelijk is bij een autoviercilinderblok is plusminus 8000t/pm, de Honda V-Tec´s halen zoiets geloof ik, maar dan houdt het ook op.


Jij hebt nog nooit bergcup polokes etc gezien die 10.500 toeren draaien? En ja dat zijn "normale" 4-cilinders ...


All times are GMT +1. The time now is 23:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.