![]() |
Nieuwe procedure EU-import
![]() |
:goodpost:
|
Dat is goed nieuws, toch?
Als je bijv. een Golf II VR6 uit DLD haalt, heb je hem dus vrij makkelijk op kenteken...... (of lees ik het verkeerd?) |
Quote:
Dat heb je goed gelezen, maar dat was ook al zo!! Die aanpassingen die in een ander EU land officieel op de papieren staan, zullen namelijk ook in Nederland geaccepteerd worden. |
toppie
|
Quote:
Wat is dan het verschil met eerst? |
Quote:
Niets, alleen is de keuringsfunctie voor de RDW min of meer weggevallen. De technische keuring wordt (en was) nu gelijk met een APK test en kan dus gewoon door een keuringstation gedaan worden. De RDW kan dus een keuring doen maar de kerntaak is het uitgeven van kentekens in deze. |
Quote:
Enneh.. voor import van buiten de EU? Doet de RDW hier nog wél steeds alles? Het hele veranderen lijkt me vooral handig voor handelaren ed. die graag wél een auto importeren, maar geen ellende willen hebben voor APK en zo. Voor veel mensen is RDW toch een 'eng' iets. Ook handelaren die zelf APK keuren hebben nu een voordeel: hoeven alleen papieren te organiseren en doen zelf de APK bij verkoop van auto. Of vlak nadat ze een paar steekproeven hebben gehad... :eek: Jens |
Erg handig deze info. Ik overweeg al een tijdje om een auto uit Duitsland te importeren. De verandering van regels maakt het nog aantrekkelijker!
|
Interessant, dus je kunt ook een totaal niet APK waardige auto op NL kenteken krijgen, en daarna rustig gaan knutselen om het in APK staat te krijgen?
|
Quote:
Zo te lezen wel. Nadeel: dan moet je schorsingsgeld betalen. Je kunt je wagen dus beter pas na restauratie registreren :D (dat is ook het voordeel van al die 'gesloopte' wagens in mijn bezit) Jens |
:woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo:
|
nóg een wazig iets!!!
En auto van vóór 1960 hoeft geen apk toch? Got my point? |
Quote:
dus een bril/ovaaltje......... :eek: zoiets heb ik ook gehoord en/of gelezen,en tussen 1960 en 19.. nog maar 1 keer in de 2 jaar dacht ik correct me if i'm wrong :D |
Klopt :D
Dus wat kan je doen............ een compleet stuk stront uit de bossen van Zweden "vissen" van voor 1960, bij de RDW een kenteken aanvragen en zonder APK rond gaan rijden :eek: Weet niet of de verkeersveiligheid er beter op gaat worden de komende jaren :D |
Quote:
Precies wat ik bedoel Léon, of dat nu positief is.... Kan nu wel heerlijk met m'n bus gaan kneuren hahaha... flintstonemobiel met apk :D |
Quote:
:iamwithst Neeee, ZONDER apk ! Je hoeft alleen maar even een kenteken aan te vragen ;) |
Quote:
Oké uiteindelijk is dat natuurlijk zonder apk... |
Ok, vraagje...
Mijn broertje wil graag een Golf 1 cabrio (en ik ook maar dat terzijde) nu wonen wij vlak bij de duitse grens en aangezien er daar nog veel meer staan dan hier lijkt het ons erg aantrekkelijk er daar eentje op te pikken!! Waar moeten we rekening mee houden bij het kopen van een golf 1 cabrio uit duitsland... We gaan op zoek naar een exemplaar dat ouder is dan 25 jaar... Dat in een redelijke staat is en voor een leuk prijsje te koop is! Wat kost het dan in totaal om het apparaat in te voeren? Dus Bpm/btw invoeringskosten enz. enz. Ik heb totaal geen ervaring met invoeren, en bij familie krijg je alleen vage verhalen die nergens op trekken |
Quote:
Uiterlijk 200,- !! RDW is rond de 130 euro incluus APK, alléén invoer ong. een 100,- euro Dan nog wat kleine kosten aan papierwerk, en natuurlijk 2 platen laten maken (ong. 30,-) En voor een oldtimer (cabrio van voor '81) betaal je verder geen invoerkosten bij de douane. Suc6 ! |
All times are GMT +1. The time now is 16:56. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.