Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   met spoed: verschillen 16V en Oettinger 16V (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15345)

DesertWind 19-11-2005 00:13

met spoed: verschillen 16V en Oettinger 16V
 
hallo,

met spoed zoek ik naar antwoord op de volgende vragen:

wat is het verschil tussen een 16V KR en een Oettinger 16V?
ik weet dat de nokkenassen, in en uitlaatpoorten en ontsteking anders is, maar is het resultaat van een Oettinger kop te behalen met een tuningsbeurt op een KR kop?

en de ontsteking komt op dezelfde plek als bij een 8V ga ik vanuit?

ik kan er 1 aankomen, maar het is een dure aangelegenheid, maar misschien wel de moeite waard.

alvast bedankt
Marijn

ps, de in en uitlaatspruitstukken zitten erbij, dus daar hoef ik verder niet naar te zoeken.

Reaper Kustoms 27-01-2006 13:12

ik ken iemand met een oettinger 8v. ik kan niet zeggen dat deze veel sneller is dan een standaard. ik zou zelf de kop onder handen nemen. dan weet je wat je hebt en alles is nieuw... maar ik zeg altijd zo: aan alleen kop aanpassen heb je niet veel, je moet alles aanpassen.
als ik jouw grotere longen geef, maar geen sterkere benen, kun je nog niet harder rennen, of wel?

Richard 27-01-2006 13:15

oettinger van golf 1 of oettinger 2000e?

cabrio16v 27-01-2006 17:38

lezen.. staat 16v KR... :wink:

Menace 18-03-2006 14:31

oettinger 16V is de 16S en dat is een 1600 motor met nokkenassen die verbonden zijn met tandwielen ipv een ketting.

Oettinger is net als veel andere tuners gewoon een bekende naam op gebied van tuning. Je kan ook een kop laten bewerken door een huis tuin en keuken tuner en dan hetzelfde resultaat behalen.

Oettinger heeft alleen wat meer en betere apparatuur waarvan ze de helft waarschijnlijk niet eens gebruiken om je motortje topfit te krijgen.

Enigste wat dat oettinger blok een oettinger blok maakt is die luchtinlaat wat anders is net als bijv. een schrick VR6 inlaat.

Daarbij is die inlaat geoptimaliseerd. elke normale auto/motorbouwer bouwt een auto zo goedkoop mogelijk en zo zuinig mogelijk om de kosten te drukken. daar heeft een tuner niks mee te maken, daar gaat het om performance ipv benzine verbruik of grote verkopen.


All times are GMT +1. The time now is 09:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.