JB vragen voor de kenners
Ik heb nu een JB blok in de takels hangen welke ik een keertje wil starten voordat ik heb eerst helemaal netjes ga maken om daarna in mijn buggy te plaatsen.
Bij de carb zitten een drietal slangen/aansluitingen, kan iemand mij vertellen waarop deze aangesloten moeten worden? De kachelaansluitingen dop ik sowieso af en de 2 dikke slangen zullen wel naar een radiateur moeten |
tevens zitten er 2 stekkers bij de carb in de buurt, 1 met een rode draad en 1 die van een oa 2 aansluitingen in een koelleiding komen. Wat moet daarop aangesloten worden?
Motor is los gekocht en alle aansluitingen moet ik nog zelf maken in de bestaande draadboom van de buggy en dit zijn mijn eerste stappen met waterkokers die niet al ergens ingebouwd zijn :D |
Zijn spruitstuk verwarming en chokeverwarming. Komen normaal van het stalen pijpje en vanaf de cililnderkop aansluiting. Wat voor buggy komt het in. Heb zelf een splinternieuwe Hustler body welke opgebouwd wordt met een porsche motor op gasklephuizen en KMS.
|
dank je voor je reactie, moeten dus alle drie op het koelwater systeem aangesloten worden. Moet daar nog ergens een expansie vaatje tussen?
Motor moet uiteindelijk in mijn zelfbouw rail komen Husler is wel een mooi model, ik hoop dat je er al een kenteken voor hebt Porsche blok erachter is wel stoer maar wel erg prijzig, |
slangaansluitingen ben ik uit. Aansluiting op het spruitstuk is aansluiting voor vacuum op de rembekrachtiger. Andere moet gewoon op het koelsysteem gekoppeld worden.
Rode kabeltje onder de carb moet gewoon 12v hebben, is een gedeelte van de verwarming van de carb. Prik op de bobine en op de carb, startmotor aangesloten en drukknopje ertussen. remmenreiniger erin en hop lopen. Toen benzine in de aanvoerleiding naar het pompje toe om te kijken of dat erin inderdaad gepompt wordt. Helaas loopt de benzine er weer uit door de gaatjes in de voet van de pomp. Vraag: pomp lek of komt het omdat het blok nogal scheef hangt in de takel? |
Bijkomstig: tankje benzine boven de motor gehangen en rechtstreeks aangesloten op de carb. Blok start wel goed maar blijft niet lopen. Zolang ik benzine via het luchtfilter naar binnen giet blijft de motor lopen, maar zelf pakt hij niets op.
Moet zo'n Pierburg 1B dan toch een beetje druk hebben om te kunnen werken? |
Correct me if i'm wrong, maar in de tank zit normaal een opvoerpomp en onder de auto nog een brandstofpomp dus lijkt me wel plausibel dat deze brandstofdruk nodig heeft. Tof project trouwens Paul!
|
thanks, er zit een mechanische pomp op het blok. Lijkt me sterk dat er dan nog ergens een electrische zit eigenlijk, maar kan zijn dat ik fout zit.
Bij een kever moet het mechanische pompje in ieder geval al het werk doen en dan lukt hem dan aardig |
Ik heb hier 2 wagens staan met een JB in, beide hebben geen pomp onder de auto.
Enkel de mechanische pomp op het blok zelf. |
andere vraag: past een uitlaatspruitstuk van een KR 16v motor op een JB blok?
staat nu een aangepast op mp wat misschien wel iets is voor mij, maar dan moet hij wel passen natuurlijk |
Quote:
Helaas, 16V heeft een andere flens dan de 8V motoren |
Bij een 16v staan de flensen ook onder 45 graden. Je moet een 8v spruitstuk hebben. Die past ook van een 1.6/1.8.
|
dank voor de reactie, maar past dan elk uitlaatspruitstuk van een vw 8 klepper motor? Of is dat dan ook nog cilinderinhoud (of motornr) gerelateerd?
Ik heb er een standaard spruitstuk opzitten en ik denk dat we de voorpijp wel voldoende aangepast krijgen zodat ergens er nog iets van een demper op kan maar een spruitstuk met een gewone flens aansluiting op de uitlaatpijp en eventueel al gelijk richting poelies loopt maakt het wel wat makkelijker vermoed ik :) |
Van alle ea827’s, dus de oude 1.6, de 1.8 en de 2.0. Je kunt dus eventueel een spaghetti voor een golf 1 GTI gebruiken.
|
puzzel begint compleet te worden, Ducati demper liggen voor de uitlaat, erg benieuwd hoe dat gaat klinken, drukgroep en koppeling is reeds gemonteerd, naaldlager in het vliegwiel geplaatst en radiateurtje is onderweg. Is maar een klein ding, 39 bij 26,5 met een electrische vin eraan, ook erg benieuwd of dat die het blok op temperatuur kan houden. Idee is om de uitlaat aan 1 kant van het blok te plaatsen en de radiateur aan de andere kant
|
iemand enig idee wat er op het omcirckelde gat aangesloten zou moeten worden? Het gat zit net onder het luchtfilterhuis met een bult kit eronder.
Is een Pierburg 1B carb bij mijn weten en google helpt me niet veel verder met deze aansluiting. |
Lijkt mij een adapter voor een LPG installatie
|
dat zou inderdaad ook nog kunnen, lijkt me iig niet iets wat er af fabriek op hoort. dank je wel voor de tip.
|
Het was nogal een flink gepriel en het ging niet van harte maa blok hangt erachter, alleen koppeling werkt nog niet, die doet precies niets dus das nog een dingetje |
Koppeling was een kwestie van afstellen. Heb nu een dynamo vraagje. Waarom heeft de (45A) dynamo een dubbele B+ aansluting? Weet iemand zo waar die naar toe gaan?
Ik dacht namelijk om 1 aansluting naar de startmotor te sturen en van daar uit naar de accu. Lijkt me voldoende, samen met het controle lampje natuurlijk |
All times are GMT +1. The time now is 21:06. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.