Waanzinnige prijs golf gti
https://www.2dehands.be/autos/volks...-341763432.html
Waanzinnige prijs voor originele golf 1 gti,die dan volgens mij nog eens verre van origineel is. Gti met pirelli onderdelen,en die was er toch pas maar in 1983 dacht ik? Dit wou ik toch even meedelen,denk dat het goedkoper is,om er zelf één op te maken... |
Denk dat het voornamelijk de kleur is. Die zijn er niet zo heel veel geloof ik. Nogsteeds te veel geld😂
|
Quote:
Voor dat geld mag er dan wel wat meer origineel aan zijn, dan enkel de kleur :D |
Maar wel de 1600 met origineel 120pk
|
Voor dat geld koop ik liever een mk6 GTI!
|
Voor dat geld koop je een leuke r20
|
Quote:
Moet da geen 110pk zijn? :confused: |
https://www.facebook.com/classicpar...?type=3&theater
:rolleyes: just saying Quote:
indd; zal wel een typfout of vergissing van hem zijn. |
Heb deze auto vorig jaar bekeken in Almelo; een kameraad van me heeft daar een set originele Tarantula's gekocht die oorspronkelijk onder deze auto zaten. De zoon vd eigenaar zou met deze GTI gaan rijden maar koos uiteindelijk voor een Audi Coupe. Hij vond de Pirelli velgen leuker. Verder wel een hele mooie auto die m.i. mooi gerestaureerd was. De stoelen zijn volgens mij uit een Scirocco(aflopend schuiner zitvlak), eigenaar gaf aan dat ze origineel in deze auto hoorden. En de bumpers waren replica's. (scherpe randen)
Verder is deze toch origineel? Wel een forse som geld, dat zeker. |
Quote:
Staat toch echt in het verhaal bij de ad :thumbup: |
Dit is nog zo'n leuke, een 1980 924 2.0 voor 25 duizend:
https://link.marktplaats.nl/m1149848788 Dwaas :screwy: |
Quote:
Er staan pirelli onderdelen op,dus verre van origineel. Pirelli was er pas in "83 Denk dat je zo'n som geld vraagt,dat je dan ook verwacht dat alles origineel is. Natuurlijk niet tot het laatste schroefje,maar toch... |
Ben niet zo'n bouwjaar-uitvoering expert, maar had n 81-er al van binnen uit verstelbare spiegels?
|
vind het zelf wel een hele berg centen voor zoiets (wetende dat ze nieuw toen rond de 30.000 gulden waren )
aan de andere kant ,ik kan er maar weinig minpunten aan zien.. ok ,de grille hoort niet en inderdaad de imitatiebumpers..en de achterlichten misschien ook wel..Pirelli wielen ..tsja die zijn zo gewisseld ook geen foto's van de onderkant,die voor dat geld zeker netjes moet zijn..geen ladingen Bitac en roestige leidingen etc verder is het koekentrommeltje zeker in nieuwstaat..probeer er zo maar eens eentje te restaureren ..gaat bijna niet lukken ,en als je gaat uitbesteden aan een erkend bedrijf (Bart Holland o.i.d)dan zou je achteraf gelijk het bedrag betaald willen hebben dat deze moet kosten.. en dan heb ik het nog niet over de zoektocht naar onderdelen en om deze nieuw of anders amper gebruikt te vinden ,al is dat iets makkelijker dan 10 jaar geleden het is daardoor zeker te zien dat men begonnen is met een hele mooie basis ,dwz geen rotte frikandel..daarvoor 'klopt' alles te goed.. de dorpelranden zijn lijnrecht ,voorschermen hangen mooi deuren idem..zou me niet eens verbazen dat mede omdat het een Italiaan is ,er nauwelijks aan gelast hoefde te worden.. spuitwerk is ook netjes ,zowat mooier dan fabrieks ,en ook dat valt niet mee dat ,Inarizilver is een vervelend kleurtje om bontvrij te spuiten..zeker als alles 'los' gespoten is.. persoonlijk vind ik het jammer dat het geen 83er is..met een DX erin..maar bij gebrek aan beter? nogmaals het is gruwelijk veel geld..maar er gaan ook M3's uit 87 weg voor 2x zoveel tegenwoordig dus heb je je vakantiegeld over een maandje ,sla toe zou ik zeggen..(krijg je wel zo'n lelijk nieuw kenteken erop maar goed) en ja de spiegels horen zo..het lijkt mij vanwege wat details ook een 81er van modeljaar 82.. |
Quote:
GTI's van modeljaar 1980 met kleine achterlichten hadden dat al zelfs. Edit.: om toch wat te zeiken te hebben; de spijltjes midden achter de grill van de GTI in de adv. horen zwart te zijn. |
nog meer zeiken dan..
een voorruit met zonneband erin was ook geen optie toen..en 3 meters in de middenconsole was er ook niet af fabrieks ,enkel een olie temperatuurmeter.. en volgens mij hadden de GTI's vanaf sept' '80 allemaal grote deurhandgrepen aan de binnenkant.. maar omdat het een Italiaan is geweest ,weet ik het niet zeker.. |
Om een auto zo mooi gerestaureerd te krijgen ben je zo maar 15.000 kwijt en dan moet je zelf al het werk doen behalve de motorrevisie en het spuitwerk en dan wel je eigen uren voor 0 rekenen. Ik vind de prijs helemaal niet gek. Voor mijn gti was ik ongeveer 18.000 kwijt en dan heb ik de aanschaf van de auto niet eens meegeteld. Ik heb stad en land afgereden om goede onderdelen te vinden. Moeilijk was origineel kras vrije ramen te vinden. Nu is er echt niks meer van onderdelen te vinden vergeleken met een paar jaar geleden.
|
heb je gelijk in
maar die van jou zijn echt van de eerste bouwjaren ..en de waren nieuw al niet talrijk..voor de modellen na sept.80 is nog zat te vinden.. het is alleen na gelang hoe jij je restauratie wil..wil je echt concours dan moet je diep gaan ,wil je bijv een 83er in gewoon nette staat met hier en daar een min puntje dan kan dat nog steeds beneden de 10.000.. ook ligt het aan je eigen kunnen..in mijn geval ,mocht ik ooit een 83er GTI moeten restaureren bijvoorbeeld (gaat echt noooit meer gebeuren,echt klaar met die troep).. dan is plaatwerk/spuitwerk voor mij geen issue..dat doe ik zelf.. de rest is zo geregeld ..blokkie reviseren stelt ook niks voor..lukt me ook nog wel.. het is het nieuw of semi nieuw verkrijgen van verslijtdelen dat je nekt een klemmetje van 30 cent zus ,een beugeltje zo..afdekplaatje dat ..noem maar op.. dat maakt het een dure hobby.. |
Quote:
Dat is een goeie; ik heb net wat oude Golf 1 folders bekeken van begin jaren tachtig, op die pics (in elke folder dezelfde) is volgens mij, hoewel vrij onduidelijk, die grote deurgreep te zien. De Rabbit GTI "spaarmodellen" hadden volgens mij btw wel die kleine deurgrepen zoals de GTI in de adv. Hier staan trouwens veel meer pics van die wagen. Edit.: Quote:
En het aantal pk's staan daar wel juist beschreven; 110. |
net de foto's gezien..
zo restaureer je een auto.. maar aangezien er 120.000km opstond toen men eraan begon..en uit een gunstig klimaat +schadevrij.. is er waarschijnlijk niks aan gelast..en dat scheelt een hap..daar loopt het meestal op stuk..(doe ik wel even,deden ze op Discovery ook ..net zo makkelijk) de bak van het schuifdak is ook supernetjes ,zo heb ik ze sedert begin van de 90er jaren niet meer gezien..zeker niet bij een GTI uit NL |
All times are GMT +1. The time now is 22:14. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.